Superduke-tråden

halloj!

en superduke står överst på inköpslistan och vart kan vara bättre att fråga om inte här..

Är det något vesäntligt som skiljer -05, -06, -07:erna åt? eller har det kört vidare på samma komponenter år efter år?

Är ute efter svart/grå färgkombination, och har noterat att en del hojar har röttglas på baklycktan och en del "tonat". Är det orginal med "tonat" på senare modeller eller säljs det som powerparts?

mvh
gsxråkare


Egentligen inga stora förändringar, de gjorde liksom rätt från början :tummenupp. 05-06 hade nån barnsjukdom, men åtminstone på min så åtgärdades det (slavcylindern utbytt t.ex) vid leveransservice. Så det är ju inget man behöver grubbla på.

-07 kom ett facelift, större tank och gaffelvinkel för touringhojar ;). Annars är det småsaker som nya färger på svingar, nån färgsättning nåt år och sånt.

---------------------------------------------

Kom och hämta min -06a i helgen istället. Släpper den för 54´ då det blvit trångt i garaget. Aldrig lagd, inga konstigheter, 1 ägare och välskött sen dag 1.

/J
 
halloj!

en superduke står överst på inköpslistan och vart kan vara bättre att fråga om inte här..

Är det något vesäntligt som skiljer -05, -06, -07:erna åt? eller har det kört vidare på samma komponenter år efter år?

Är ute efter svart/grå färgkombination, och har noterat att en del hojar har röttglas på baklycktan och en del "tonat". Är det orginal med "tonat" på senare modeller eller säljs det som powerparts?

mvh
gsxråkare

Det gråa bakljuset kom -07, framlyktan fick också annan utformning samma år.
 
Tjena Per, det var det:-) Kul att köra ihop med en SD frände!! Grymma 4 dgr. Kommer absolut att köra "ringen" igen.

Helt rätt, 4 grymma dagar var det, va ju 1:a gången jag hade SD:n på storbana & den va hur rolig som helst men några nya tankar kom man ju hem med, har nu börjat leta efter PC & quickshifter har även börjat söka efter ett ngt smalare & lägre styre ala´ Ducati SF men inte hittat ngt ännu.

Var var det du hittat dina fotpinnar & förflyttnings kiten?

& JA jag kommer åka på Gotland igen. :yoparty
 
halloj!

en superduke står överst på inköpslistan och vart kan vara bättre att fråga om inte här..

Är det något vesäntligt som skiljer -05, -06, -07:erna åt? eller har det kört vidare på samma komponenter år efter år?

Är ute efter svart/grå färgkombination, och har noterat att en del hojar har röttglas på baklycktan och en del "tonat". Är det orginal med "tonat" på senare modeller eller säljs det som powerparts?

mvh
gsxråkare

på -07 å framåt annan gaffelvinkel, störretank och annan instrumentering(har mig för att något är gjort med förbränningsrummet oxå)
-08 blev det svartsving
 
Egentligen inga stora förändringar, de gjorde liksom rätt från början :tummenupp. 05-06 hade nån barnsjukdom, men åtminstone på min så åtgärdades det (slavcylindern utbytt t.ex) vid leveransservice. Så det är ju inget man behöver grubbla på.

-07 kom ett facelift, större tank och gaffelvinkel för touringhojar ;). Annars är det småsaker som nya färger på svingar, nån färgsättning nåt år och sånt.

---------------------------------------------

Kom och hämta min -06a i helgen istället. Släpper den för 54´ då det blvit trångt i garaget. Aldrig lagd, inga konstigheter, 1 ägare och välskött sen dag 1.

/J


okej. Antar att det är du som är johnnie då. Såg den på blocket, funderade att dra ett mail. Den är inte repad eller så då?
 
Egentligen inga stora förändringar, de gjorde liksom rätt från början :tummenupp. 05-06 hade nån barnsjukdom, men åtminstone på min så åtgärdades det (slavcylindern utbytt t.ex) vid leveransservice. Så det är ju inget man behöver grubbla på.

-07 kom ett facelift, större tank och gaffelvinkel för touringhojar ;). Annars är det småsaker som nya färger på svingar, nån färgsättning nåt år och sånt.

---------------------------------------------

Kom och hämta min -06a i helgen istället. Släpper den för 54´ då det blvit trångt i garaget. Aldrig lagd, inga konstigheter, 1 ägare och välskött sen dag 1.

/J


okej. Antar att det är du som är johnnie då. Såg den på blocket, funderade att dra ett mail. Den är inte repad eller så då?
 
Egentligen inga stora förändringar, de gjorde liksom rätt från början :tummenupp. 05-06 hade nån barnsjukdom, men åtminstone på min så åtgärdades det (slavcylindern utbytt t.ex) vid leveransservice. Så det är ju inget man behöver grubbla på.

-07 kom ett facelift, större tank och gaffelvinkel för touringhojar ;). Annars är det småsaker som nya färger på svingar, nån färgsättning nåt år och sånt.

---------------------------------------------

Kom och hämta min -06a i helgen istället. Släpper den för 54´ då det blvit trångt i garaget. Aldrig lagd, inga konstigheter, 1 ägare och välskött sen dag 1.

/J


okej. Antar att det är du som är johnnie då. Såg den på blocket, funderade att dra ett mail. Den är inte repad eller så då?
 
Nu måste jag ha hjälp med skylthållare!! Håller på att bli galen!
Har kollat runt som en tok efter något som kan passa när den gamla är avkapad under bakljuset men verkar inte finnas nått vettigt riktigt. eller?
Sen har man ju tummen mitt i handen så jag fixar inte ihop en egen. Så SNÄLLA
hjälp mig!
 
Inget sånt..

Den är ju inte NY längre. Men i väldans fint skick för att va på sin 5e säsong.

Alltså, inget ont om din nya hoj, men avataren är ju inte riktigt lika ball som din förra.. ;)

Installerade QS:en idag iaf. Det var som jag skrev ovan; om du har en R-modell 2008 eller senare ska du ha HM QuickShifter Plus Ducati, INTE KTM. KTM's fungerar ej med R-modellerna pga andra tändspolar (Beru).

Anywho:

bild.jpg


Nu kommer jag nog ner under fem minuter på Gelleråsen. :yoparty
 
Jag har gjort en som kortar skärmen bara en liten bit, har tänkt att flytta in den lite mer. Plockar man bort innerskärmen får man perfekta hål att fästa i, sedan bara att skruva i två befintliga hål med två befintliga skruv, vika plåten kanske 45 grader och skruva i skylthållaren i andra sidan plåten.

MVH

Johan

Hur gör du plåtbiten då? Har du gjort nått liknande?
Ser ju ut som ett V av plast där det är kapat.

Ingen som nån bild på sin så man ser hur ni har gjort. Alla kan väl inte köra
med den där långa fula orginalen?
 
Jag har gjort en som kortar skärmen bara en liten bit, har tänkt att flytta in den lite mer. Plockar man bort innerskärmen får man perfekta hål att fästa i, sedan bara att skruva i två befintliga hål med två befintliga skruv, vika plåten kanske 45 grader och skruva i skylthållaren i andra sidan plåten.

MVH

Johan

Okej men som jag fattar så har du inte kapat av hela? Utan bara tagit bort den undre delen eller vad man ska säga. Eller fattar ja fel?
 
Helt rätt, 4 grymma dagar var det, va ju 1:a gången jag hade SD:n på storbana & den va hur rolig som helst men några nya tankar kom man ju hem med, har nu börjat leta efter PC & quickshifter har även börjat söka efter ett ngt smalare & lägre styre ala´ Ducati SF men inte hittat ngt ännu.

Var var det du hittat dina fotpinnar & förflyttnings kiten?

& JA jag kommer åka på Gotland igen. :yoparty

Kittet köpte jag fr A&L motorsport (http://www.a-lmotorsports.com/Category/7-cyclecontrol-sportbike-products.aspx) Kostade 90 + 13 USD med USPS. Mailade först o fick bekräftat att produkt, färg etc fanns tillgängligt. Tog ett par veckor att få hem. Bad honom skriva ner värdet på "declaration form" oxå för att undvika moms:-). Måste tillägga att jag är helnöjd!!
Fotpinnarna är fr NCCR (LSL) här i sverige. kostade ca 500kr inkl vikbart fäste o frakt. F-n så mkt bättre fäste för foten än m orginal gummi.
 
Alltså, inget ont om din nya hoj, men avataren är ju inte riktigt lika ball som din förra.. ;)

Installerade QS:en idag iaf. Det var som jag skrev ovan; om du har en R-modell 2008 eller senare ska du ha HM QuickShifter Plus Ducati, INTE KTM. KTM's fungerar ej med R-modellerna pga andra tändspolar (Beru).


Nu kommer jag nog ner under fem minuter på Gelleråsen. :yoparty

Fräsigt, sitter och ebay:ar lite efter QS till 848an, vad fick du ge?

/A
 
Jag har gjort en som kortar skärmen bara en liten bit, har tänkt att flytta in den lite mer. Plockar man bort innerskärmen får man perfekta hål att fästa i, sedan bara att skruva i två befintliga hål med två befintliga skruv, vika plåten kanske 45 grader och skruva i skylthållaren i andra sidan plåten.

MVH

Johan
Plockat bort den undre biten, det är i dens skruvhål jag sätter den böjda plåten sedan kapar man den övre biten med en bågfil och filar till fint med en dremel eller något...
 
Fräsigt, sitter och ebay:ar lite efter QS till 848an, vad fick du ge?

/A

Jag pröjsade 4800 kr med installation/support från Magnus Jansson (Allmotorservice). Går säkert att få tag på billigare via ebay etc, men det var rätt skönt att slippa fixa med det själv och dessutom få garanti. Kom precis hem från två dagar på Gelleråsen, var precis hur bra som helst.

Första "riktiga" bankörningen med SDR:en (bara varit på en SMC-körning med den innan), och man saknar moset från en sporthoj. Man hänger med i kurvorna, men på rakan.. :näsblod

Kul var det iaf, det lilla man kunde köra pga trasig axel. Nu väntar en nio-tio dagar till inom den närmaste månaden. :D
 
Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top