Superduke-tråden

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ja , ser ut som Enkelsving ala Ducati :)

Den ser F E T ut , det jag stör mig på är tanken som är för hög .. men det är en prototyp så man får se .

Fet Motor :)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Undrar hur mycket denna sörplar i sig med tanke på att den nuvarande e ganska törstig

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Undrar hur mycket denna sörplar i sig med tanke på att den nuvarande e ganska törstig

Äh, de är ju viktigare med vilken framgaffel från WP dom väljer, samt bakdämpare. Hoppas R'en kan få nå riktigt goa bitar & inte bara hårdare fjädrar. Sen +170hk i maskin så är'e ba till & beställa clip-on & bygga glasfiberbåt, sen är man snyggast i BoTT :yoparty

appel_mx

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
KTM 1190 Adventure - R 2014
Har lite kontakter nere på WP och det är inga problem att bygga om dom vanliga gaffelbenen och bakdämparen.. ska göra ett ingrepp på min standard SD och sätta andra fjädrar och chims så att den blir efter körstil och vikt.. bra skit de där :) Har man bara folk som vet hur man gör så finns där hur mkt som helst du kan göra med orginal.

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
Aprilia RSB1000FACTORY 08, KTM Superduke 05
Har lite kontakter nere på WP och det är inga problem att bygga om dom vanliga gaffelbenen och bakdämparen.. ska göra ett ingrepp på min standard SD och sätta andra fjädrar och chims så att den blir efter körstil och vikt.. bra skit de där :) Har man bara folk som vet hur man gör så finns där hur mkt som helst du kan göra med orginal.

Några hemlisar du vill dela med dig av? jag skulle nämligen gärna byta köregenskaper på mina dämpare :)

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Min bostad har precis blivit värt någonting :kär Ett helt rum för sigsjälv har hon fått!

hoj2.jpg

hyland

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2011
Hoj
S1000rr -10
Gick å köpte en SD sent förra året efter ca 20 års uppehåll från asfaltåka. Blev en glad människa då det är en hysteriskt rolig hoj om än med sina egenheter , tänker framförallt på att jag måste köra med koppling när man är i närheten av en tätort.Dessutom finns det en nybyggd bana bara en mil från där jag bor så jag hann testa banåka flera ggr i höstas och det gjorde gubben helt såld.
Frågor ; eftersom jag är onödigt lång så får jag ganska bökig ställning i kurvor pga styret. Någon som har tips om annat styre, vill lite framåt/neråt/smalare men ej clipon .
Däck !!! Då jag åkte slutet av 80 talet hade jag nu ingen koll på att det skulle gå så inihelvete hårt på däcken men det verkar va så på en twin har jag läst mig till. Vad åker ni på ? Tips om däck som håller lite längre men ändå kan funka på bana för en som ej jagar för hårt.
Banåka ? Var hittar jag info om bandagar. Är ganska saggig på data/internet men jag har försökt leta lite här å där men väljer att göra det enkelt för mig med dessa frågor.

Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
På bana är et cliponstyre överlägset men jag är också lång och finner bredstyret på SD och även på SMR som ett ickeproblem. Jag tror att du sitter lite för långt fram bara. Ett hett tips är att du går en eller flera SMC-kurser, sen kompletterar du med vanliga bandagar där du övar på det du lärt dig på SMC-kursen.

Vad det gäller däck så är Dunlop Sportsmart helt överlägset i fråga om kombination mellan fäste och livslägd, kanondäck på alla sätt, både gata och bana! :)

Gick å köpte en SD sent förra året efter ca 23 års uppehåll från asfaltåka. Blev en mkt lycklig gammal människa då det är en hysteriskt rolig hoj om än med sina egenheter , tänker framförallt på att man måste köra med koppling när man överhuvudtaget är i närheten av en tätort.Dessutom finns det en nybyggd bana bara en mil från där jag bor så jag hann testa banåka flera ggr i höstas och det gjorde gubben helt såld.
Frågor ; eftersom jag är onödigt lång så får jag ganska bökig ställning i kurvor pga styret. Någon som har tips om annat styre, vill lite framåt/neråt/smalare men ej clipon .
Däck !!! Då jag åkte slutet av 80 talet hade jag nu ingen koll på att det skulle gå så inihelvete hårt på däcken men det verkar va så på en twin har jag läst mig till. Vad åker ni på ? Tips om däck som håller lite längre men ändå kan funka på bana för en som ej jagar för hårt.
Banåka ? Var hittar jag info om bandagar. Är ganska saggig på data/internet men jag har försökt leta lite här å där men väljer att göra det enkelt för mig med dessa frågor.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Gick å köpte en SD sent förra året efter ca 23 års uppehåll från asfaltåka. Blev en mkt lycklig gammal människa då det är en hysteriskt rolig hoj om än med sina egenheter , tänker framförallt på att man måste köra med koppling när man överhuvudtaget är i närheten av en tätort.Dessutom finns det en nybyggd bana bara en mil från där jag bor så jag hann testa banåka flera ggr i höstas och det gjorde gubben helt såld.

FISSK, eller hur var det ;)

Vi ses i sommar. :)

Last edited:

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Vad det gäller däck så är Dunlop Sportsmart helt överlägset i fråga om kombination mellan fäste och livslägd, kanondäck på alla sätt, både gata och bana! :)

Jag har också funderat på vad jag ska slänga på till sommaren och har vägt mellan Roadsmart och Sportsmart. Ska man ta och satsa på Sportsmart då kanske?
Körde Roadsmart på förra hojen och var grymt nöjd med dem. Kör mest gata i icke körkortsvänligt tempo samt en del knixkurser och har även tänkt ta mig till någon storbana i sommar.

När jag köpte hojen i höstas satt det ett 190/50 Pilot Power på. Hur pass mycket försämrar det köregenskaperna med ett 190-däck? Det ser klart fetare ut, men jag prioriterar hellre köregenskaperna om det skiljer mycket på den punkten mellan ett 180 och ett 190-däck.

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
Har en fråga vart sitter roll-over-givaren på en superduke från 2005? Tror det kan vara den som spökar?

Min hoj startar nämligen jätte lätt utan problem. Men dör 2 sekunder efter start?! Sen ger den ingen felkod heller!
Bensin, olja finns! Neutral, stöd uppe allt är som det kan tänkas vara! Någon som har en ide om vad det kan bero på?

Är det någon slang någonstans som kan vara fel? el som kan vara fel kopplad någonstans? (har rivit ner hela hojen för lackning!)

wimhed

Nybörjare?
Gick med
27 May 2008
Hoj
R6 -03, KTM 450 Exc motard -03
inte så jävligt att du lyckats klämma soppaslangen? gjorde ja på min r6a o då tände den till, men dog direkt igen ..

Superduke 2012 såg ja på "två hjul" och blev kär!

Vet att på 2011 satt det accra grenrör och styrdämpare mm .. Något som slopats på 2012an?
Hann inte prata med säljarna då det var grymt mycket folk där .. Men provsitta hann jag :D

Vad är nytt på den nya R-en? Att man får skuttsa är ett STORT plus, då tanten går med på nyköp om hon kan åka med ibland .. Försökt googla mig fram sidor på svenska om info, men utan resultat .. Motoreffekt? Vikt osv?

Mvh en förvirrad "blivande(?)" superduke ägare :D:D

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
inte så jävligt att du lyckats klämma soppaslangen? gjorde ja på min r6a o då tände den till, men dog direkt igen ..

Superduke 2012 såg ja på "två hjul" och blev kär!

Vet att på 2011 satt det accra grenrör och styrdämpare mm .. Något som slopats på 2012an?
Hann inte prata med säljarna då det var grymt mycket folk där .. Men provsitta hann jag :D

Vad är nytt på den nya R-en? Att man får skuttsa är ett STORT plus, då tanten går med på nyköp om hon kan åka med ibland .. Försökt googla mig fram sidor på svenska om info, men utan resultat .. Motoreffekt? Vikt osv?

Mvh en förvirrad "blivande(?)" superduke ägare :D:D

Slå till det finns många fina -10 -11 just nu! S-duke är super :)

Sen var det roll-over givaren som var felet! Den var satt åt fel håll så nu går min hoj med ::)

wimhed

Nybörjare?
Gick med
27 May 2008
Hoj
R6 -03, KTM 450 Exc motard -03
Tyvärr måste jag kunna skjutsa på bågen med .. Sen blev jag kär i dom orangea och vita färgerna ..
Därför är 2012an mest intressant ..

Några godbitar på årets "R", eller det är så enkelt att det är en vanlig sd med "r"färger?

ps, tur det var så enkelt ;)

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Tyvärr måste jag kunna skjutsa på bågen med .. Sen blev jag kär i dom orangea och vita färgerna ..
Därför är 2012an mest intressant ..

Några godbitar på årets "R", eller det är så enkelt att det är en vanlig sd med "r"färger?

ps, tur det var så enkelt ;)

Det är SDR med vanliga superdukens sits as far as I know.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!