Superduke-tråden

packbox

Blek, blyg, kort och tjock
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Super Duke
Ni som har "R:en" och har någon slags tail tidy, hur har ni gjort med blinkers och regskyltsbelysning? R&G har ju en anpassad med blinkers men 1500 spänn + att blinkersena ska va skit lockar inte direkt. Har redan en reghållare men ljuddämparna sitter i vägen för att få på blinkers.

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Lite skumt idag ändå! fyllde på olja när jag var i garaget efter en stund av tomgång + runda, kanske hojen var igång 20-30min, lät hojen stå vertikalt några minuter, fyllde på tills den var mellan min och max.. sen senare idag skulle ja ta en sväng, samma sak där, stod på tomgång sen ut och körde! till min förvåning så hade en dl försvunnit? ja körde inte ens mer 1 mil! Ska de va såhär? eller är den bara så sjukt missvissande! eller vad gör jag för fel? hmm

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Är det nån som kört med Battlax BT003 här? Jag har ett set som jag tänkte lägga på, men har fått känslan av att dom är lite för raciga för att köra gata med. Blir ju inte bara snustorra, varma, sköna asfaltsvägar man kör. I alla fall inte nu på vårkanten.
Ska jag skita i däcken och köpa nåt annat, eller är det bara att tuta och köra?

Demon

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag körde BT003 på min RC8 och på SMR990:n och de funkade riktigt bra på gata också. Men precis som med alla andra sportdäck så bör man köra dem varma, speciellt nu på våren med ett par plusgrader i backen. Då är i princip alla mc-däck hala...

Är det nån som kört med Battlax BT003 här? Jag har ett set som jag tänkte lägga på, men har fått känslan av att dom är lite för raciga för att köra gata med. Blir ju inte bara snustorra, varma, sköna asfaltsvägar man kör. I alla fall inte nu på vårkanten.
Ska jag skita i däcken och köpa nåt annat, eller är det bara att tuta och köra?

Demon

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Är det nån som sitter och trycker på höger "passagerarfotpinnefästet" till SD:n?
Själva fotpinnen får gärna va trasig eller borta, det är bara själva fästet/hållaren jag är intresserad av.

Trasiga saker är billiga :D

Demon

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Jag kan byta mitt extra par mot ett par akrapipor :banana
Måste fixa mig ett par snart. Hojen låter ju urlöjligt utan dom.

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Taget, mitt garage dräller ju av Akras. Var fan inte vart jag ska göra av alla��:tuttar

Naeim

Claes
Gick med
13 Jul 2011
Hoj
KTM 990 superduke R -08
Byte!

Halloj alla Superdukeare! Någon som vill byta ett "vanligt" Superduke bakparti mot ett Superduke R bakparti ? :brynad

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Jag gorde av med 3 bakdäck och 2 framdäck BT003RS och jag tyckte att det var de bästa däck jag kört med. Jag tyckte att däcken funkat jättebra och jag hade aldrig några lömska släpp med de däcken. Jag kan i och för sig bara jämföra med Dunlop D208RR som satt orginalmonterat (bytte även till samma vid första bytet). De var betydligt lömskare.
På gata märkte jag aldrig några greppproblem, men där brukade jag inte köra svinet heller...
Dugen gillade däck i alla fall. Jag gjorde av med 6st bakdäck och 3 fram på 1600 mil... Men samtidigt var det den bästa hoj jag haft!
Ingen som vill byta till en 690? :)

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Lite skumt idag ändå! fyllde på olja när jag var i garaget efter en stund av tomgång + runda, kanske hojen var igång 20-30min, lät hojen stå vertikalt några minuter, fyllde på tills den var mellan min och max.. sen senare idag skulle ja ta en sväng, samma sak där, stod på tomgång sen ut och körde! till min förvåning så hade en dl försvunnit? ja körde inte ens mer 1 mil! Ska de va såhär? eller är den bara så sjukt missvissande! eller vad gör jag för fel? hmm

Få se nu :)

Efter du kört en runda , så stänger du motorn och kollar efter typ 30 sec ?

När du fyllde på så toppade du i det sista när motorn va avstängd ?

Om ja på dessa så vet jag inte vad som är fel ..

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Någon SD-ägare som är sugen på sporthoj? Kan tänka mig att byta bort min zx10r. Skicka ett PM eller mail vid intresse. / Robin

rasmussen

Guest
Idag tog man premiärturen :hihi MEN, jag hör ju knappt motorn..var köper man slipon billigt och bra? Behövs mappning om man kränger på det?

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Idag tog man premiärturen :hihi MEN, jag hör ju knappt motorn..var köper man slipon billigt och bra? Behövs mappning om man kränger på det?

Jag är i samma sits. Hör inte heller min hoj, tror att den har dött. Hörde att Deamon några inlägg upp hade Akra i överflöd i garaget. Vi kanske ska höra med honom igen. :hihi

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Är det någon som vet en återförsäljare som säljer antingen LeoVince Carbon eller Yoshimura Carbon pipor till Superduken? Alternativt vilken billig slipon pipa som helst i carbon.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990

rasmussen

Guest
Jag är i samma sits. Hör inte heller min hoj, tror att den har dött. Hörde att Deamon några inlägg upp hade Akra i överflöd i garaget. Vi kanske ska höra med honom igen. :hihi

Får göra det :banana

Mappning behövs inte om man bara slänger på slipon??

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln