Superduke-tråden

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
beställde ett rottweilerfilter från zenoverland som förhoppningsvis ramlar in på posten imorrn så jag kan montera o testa hur mycket oljud det blir, kör ändå med pluggar så jag tror inte jag kommer störa mig så mycket.

skåneligan>
Såg att det fanns en hooliganburk till salu på sidan innan...så dags nu när jag väntat ett år på att det skulle dyka upp en.:huvet så köööp.
O slit väck dom övre spjällen och axlarna i insuget, motorn går så mycket jämnare utan
 
Last edited:

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Well, grabbar, jag la tidigare idag bud på en Hertig 990. Om jag får den så blir det min första cykel någonsin. Hoppas samtidigt att jag blir klar med kortet i april och att det var ett bra hojval, för då kan det bli en jävligt angenäm sommar. :brynad
 

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
BMW
Är det någon som har koll på färgkoder. Jag tänkte ta reda på färgkoden till den orange färgade ramen. Som sitter på Superduke R en.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Har läst lite i tråden och blivit sugen på ett Motohooligan-set. På cykeln sitter redan Yoshi-utblås och den är mappad med KTMs programvara så det känns som ett bra steg. Hur får jag tag i ett, finns det några återförsäljare i Sverige? Kan ni rekommendera en bra shop i Sthlm som kan fixa installationen?

UPDATE: Jag fick cykeln!
 

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Någon som tänker sälja sin superduke? Gärna en r, och inte äldre än 07. Skicka ett pm om ni har en vettig hoj till rätt pris.
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Någon som e intresserad av ett par tankkåpor till den första gen superduke.

Bra skick
 

Ludingo

Medlem
Gick med
17 Mar 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM Superduke -07
Hur har ni gjort vid besiktning och Acrapipor? Tycker det borde vara lugnt, naturligtvis Med dB-killers monterat.
Så klart inte hela världen att slänga på orginal, men vore skönt att slippa :yoparty
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Hur har ni gjort vid besiktning och Acrapipor? Tycker det borde vara lugnt, naturligtvis Med dB-killers monterat.
Så klart inte hela världen att slänga på orginal, men vore skönt att slippa :yoparty
Jag testade med LeoVince och dB-killer.. tyvärr inte godkänt. på filmen är det utan dB-killers

Nästa film är utan SAS, utan övre insugsspjäll, monterat BMC-filter
http://www.youtube.com/watch?v=uhjYhvi9HUU
 
Last edited:

rasmussen

Guest
Ni som har kört långt med era hertigar, har ni några tips? Blir en tur till Nürburgring i sommar och eventuellt en sväng i Belgien. En skvätt olja får följa med, är det något mera som man borde ta med sig? Vore inte så kul om man blir ståendes.
 
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ni som har kört långt med era hertigar, har ni några tips? Blir en tur till Nürnberg i sommar och eventuellt en sväng i Belgien. En skvätt olja får följa med, är det något mera som man borde ta med sig? Vore inte så kul om man blir ståendes.

Nürnberg eller Nürburgring? Kolla så att knappar in rätt på GPS:en, skiljer styvt 60 mil mellan orterna :)
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Dum fråga, men måste jag hålla ned kopplingen för att kunna starta min Duke -09?
Jag fick precis leverans och jag får inte igång cykeln. Vrider om nyckeln, trycker ned den röda ström/el-knappen och därefter trycker jag på den lilla svarta - utan framgång. Please advise! :confused::va:dummer

It's my frist bike och jag ska börja med lektionerna i mars, så be gentle :D:tungan
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Dum fråga, men måste jag hålla ned kopplingen för att kunna starta min Duke -09?
Jag fick precis leverans och jag får inte igång cykeln. Vrider om nyckeln, trycker ned den röda ström/el-knappen och därefter trycker jag på den lilla svarta - utan framgång. Please advise! :confused::va:dummer

It's my frist bike och jag ska börja med lektionerna i mars, så be gentle :D:tungan

Kopplingen kan nog vara bra att hålla in. Du kan inte starta hojen om du har växel i och stöd nere samtidigt. Strömbrytaren "röd" ska vara på så att lampor och instrument lyser. Sedan ska det nog bara vara att trycka på startknappen. Händer det något över huvudtaget, går soppapumpen igång när du vrider om tändningen? Låter det något om startmotorreläet typ "knackande" ljud. SD är väldigt kinkig med att ha välladdat batteri. Är spänningen för låg "knackar" bara reläet och du kan glömma start före du laddat batteriet.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Kopplingen kan nog vara bra att hålla in. Du kan inte starta hojen om du har växel i och stöd nere samtidigt. Strömbrytaren "röd" ska vara på så att lampor och instrument lyser. Sedan ska det nog bara vara att trycka på startknappen. Händer det något över huvudtaget, går soppapumpen igång när du vrider om tändningen? Låter det något om startmotorreläet typ "knackande" ljud. SD är väldigt kinkig med att ha välladdat batteri. Är spänningen för låg "knackar" bara reläet och du kan glömma start före du laddat batteriet.

Ett stort tack! I shall try it! :hej Än dock, konstigt vore det väl om den inte går igång om stödet är nere? Har kikat på hundratals filmer på Tuben där folk startar sina Duke's stående med stöd och utan att hålla ned kopplingen?

För att stänga av cykeln så sätter jag den i neutral växel och vrider tillbaka nyckeln, och DÄREFTER för jag tillbaka strömbrytaren (den röda). Har för mig att jag snabbt läste i boken att man enbart ska stänga av strömbrytaren när det krisar.

Tack för inlägget, jag återkommer när jag testat då jag sitter på jobbet.

EDIT: Jag är inte säker på hur en soppapump låter, men det finns bensin och det är någonting som "låter, händer". Sorry att jag inte kan förklara bättre än så. Kan absolut ingenting om startmotorrel... Men den har knappt 300 mil, nyservad och den funkade förra helgen när de drog igång han i butiken. Får testa igen helt enkelt med att dra ned kopplingen fullt och ta upp stödet.
 
Last edited:

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Dum fråga, men måste jag hålla ned kopplingen för att kunna starta min Duke -09?
Jag fick precis leverans och jag får inte igång cykeln. Vrider om nyckeln, trycker ned den röda ström/el-knappen och därefter trycker jag på den lilla svarta - utan framgång. Please advise! :confused::va:dummer

It's my frist bike och jag ska börja med lektionerna i mars, så be gentle :D:tungan

Har du stödet nere och växel i så vil den inte starta.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top