Superduke-tråden

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Tjena folket.

Tänkte höra mig för lite med er innan jag gör något drastiskt.
Har varit i köpestankar för en SD R ett tag nu och fick syn på denna på blocket igår:
http://www.blocket.se/landskrona/Ktm_Superduke_46175047.htm?ca=23_7&w=3

Vad säger ni generellt om prissättningen för en 2007, låter detta pris vettigt?
Vet om att 07an R har motorn som vanliga SDn har, dock bryr jag mig nog inte så mycket om just det, utan är mer osäker på hur dom tidigare modellerna är jämfört med 2012 och upp.

Tråkiga är väl att det är singel sadel.. Men o andra sidan, skulle det inte bli denna så lutar det åt en helt ny 2012 SDR.. Hur lyder folkets tankar:)?

Har du råd att köpa en 12:a och ändå har pengar kvar att lägga på allt godis man SKA ha till den så kör hårt! Annars hade jag kört på -07 och smackat på massa godis på den. Tycker den är grymt snygg med kombon orange ram och svarta kåpor. I stort är det ju samma hoj förutom sadeln, har inte hänt så mycket sen -07. R elvorna är ju det annars bästa valet motormässigt men de verkar du ju ha koll på. Generellt så kan det inte bli så fel bara det står Superduke på den:rock

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Tjena alla här. Igår köpte jag en flång ny SDR-12 från Din MC i Sollentuna för 99900 kr. Kommer att bli en rolig sommar.

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
BMW
Stort grattis. Du har precis köpt en maskin som har själ och karaktär. Den lever och vill massor, den är brutal, den går inte att krypköra för då bara frustar, fnyser och skakar den. Nä hela paketet är som gjort för endast en sak. Att köras aktivt.

Så ut och jaga sporthojsskalper på bana.

Jo, den kanske inte är bränslesnål och den käkar bakdäck till frukost.

Hat så kul och lycka till. Hoppas du trivs med SDRen.

Last edited:

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Stort grattis. Du har precis köpt en maskin som har själ och karaktär. Den lever och vill massor, den är brutal, den går inte att krypköra för då bara frustar, fnyser och skakar den. Nä hela paketet är som gjort för endast en sak. Att köras aktivt.

Så ut och jaga sporthojsskalper på bana.

Jo, den kanske inte är bränslesnål och den käkar bakdäck till frukost.

Hat så kul och lycka till. Hoppas du trivs med SDRen.

Jag byter från en Kawasaki ER6 till en riktig körmaskin :D
Jo nog kommer den att köras aktivt, det brukar mina hojar få erfara :yoparty

Härligt med fett med vrid iaf

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Tack Rasor! Hör av mig när det är dags! Haha Java - tänkte precis på den tråden. För jag antar du menar Norrland - Skåne där hojen sedan såldes och det blev ett djevla liv? :)

rasmussen

Guest
Någon som vet vad 50ft 32 och dat 10.1 betyder på displayen? Hertigen startar inte :( ett klick i startmotorn sen kommer detta upp på displayen.

Ställde in hela hojen i värme och satte batteriet på laddning igen för att se om det hjälper.

Dat 10.1=fel på batteri, regulator eller likriktare.

Last edited:

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Någon som vet vad 50ft 32 och dat 10.1 betyder på displayen? Hertigen startar inte :( ett klick i startmotorn sen kommer detta upp på displayen.

Ställde in hela hojen i värme och satte batteriet på laddning igen för att se om det hjälper.

Dat 10.1=fel på batteri, regulator eller likriktare.

Som du själv skrev, it's the battery. Trust me on this one :huvet

rasmussen

Guest
Som du själv skrev, it's the battery. Trust me on this one :huvet

Skönt att höra =) Den har stått i ett kallgarage hela vintern så jag började bli orolig att något hade frusit sönder. Batteriet har dock stått i värme och laddats varannan månad.. Nåja, nu ska jag ner och se om han vill frusta igång!

Edit: Nu så! Startade utan problem.

Ingen som vet vad 50ft 32 betyder i displayen?

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Kollar man i KTM manualer på nätet där framgår skillnaden på ex 2011 där står både sd och sdr.
Jämför sedan med sdr 2013 och där ser man att det är olika dämpare och en annan styrvinkel 67,3 istället för 66,1

Sorry my bad! Det är motorn som är från den vanliga SD´n.
Inte 130hk motorn som sitter i de ädre R-modellerna

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
-12/13 R-modellen har väl den riktiga R-modellens fjädring jämfört mot vanliga sdn?

DempanDanius

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Hoj
SuperDuke -09
Kollar man i KTM manualer på nätet där framgår skillnaden på ex 2011 där står både sd och sdr.
Jämför sedan med sdr 2013 och där ser man att det är olika dämpare och en annan styrvinkel 67,3 istället för 66,1

Har du någon vidare aning om hur pass stor skillnaden är jämfört med en 07a och en -11? Förutom just storleken på motorn (menar R modellen nu).

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
HJÄLP - Fan, då fick jag problem med batteriet igen.

Kort, igår körde jag en vända - efter att ha bytt till ett helt nytt batteri - och efter cirka 30-45 minuter laddades batteriet helt ur och cykeln dog. Jag fick, under 2,5 h, putta hem cykeln. Den har stått på laddning hela natten och nu när jag skulle ut och köra visade laddaren att den underhållsladdade, och pigtailen var på grön. Efter 5 minuters körning blev pigtailen röd och batterilampan tändes.

Vad i helvete är problemet? Cykeln är ju typ ny. Blir tokig på detta skit.

EDIT: Så här står det i servicehandboken s. 13:
The red warning lamp will light up if the voltage in the on-board electrics drops below 10 volts. Kör till närmaste KTM shop och få skiten undersökt.

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...