Superduke-tråden

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Kanonschyssta bilder Hobbes! :tummenupp
Du är ju kung på att fota.

Snabb på banan var du igår oxå.
Dr-Zätare var oxå riktigt snabb. Han fick svartflagg o blev ombedd att ta det lite lugnt för att körde så förb#¤%at. :D

Nicke nu hade knäskrap på nästan alla bilder :yoparty
Även på raksträckan :D :tungan

Ja, vad ska man göra? Jag har ju så långa ben så jag knäskrapar t.o.m. när jag slangar - båda knäna samtidigt! :gnissla

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Snabb på banan var du igår oxå.
Dr-Zätare var oxå riktigt snabb. Han fick svartflagg o blev ombedd att ta det lite lugnt för att körde så förb#¤%at. :D

Jag var så snabb att ingen fotograf hann med. Min armbåge och cuts skymtar till på bild #7 innan jag försvann ut till vänster i rasande fart.

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Rykten säger att Psychodad dominerade i den snabbaste gruppen. :tummenupp

Åh, dominerade gjorde jag inte, det var minst 2 stycken som var betydligt snabbare, men när dom andra (bland oss glada amatörer då) började krokna i sista passet så började det rulla på ganska skapligt för mej tyckte jag. Beröm av instruktör'n och allt. "Ta rygg på den här killen så ser ni hur man ska köra..." Man blir ju nästan lite :rodnar

Jäkla schyssta bilder för övrigt, Hobbes. Att du dessutom hann köra är för mej ett mysterium, men jag klagar absolut inte.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Usch jag vill bli snabb, klättra runt på hojen känns klurigt, har Psychodad och Nickeluring några tips? Niklas är iofs 215cm och har båda knäna i på raksträckorna men jag som är blott 176cm måste jobba lite hårdare.

Får dåligt med feed back av instruktörerna och det snackas mer om att "köpa tid och sikt i trafiksituvationer".

Ge mig ett skäl att köpa rejsställ.

/A

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Usch jag vill bli snabb, klättra runt på hojen känns klurigt, har Psychodad och Nickeluring några tips? Niklas är iofs 215cm och har båda knäna i på raksträckorna men jag som är blott 176cm måste jobba lite hårdare.

Får dåligt med feed back av instruktörerna och det snackas mer om att "köpa tid och sikt i trafiksituvationer".

Ge mig ett skäl att köpa rejsställ.

/A

I mitt fall så började jag med att åka bakom Dr-Zätare o såg att han skickade skinkor o knän utåt innan han gick in i kurvorna. Så jag provade bara att göra samma sak.
Skit i att försöka få knät i backen till att börja med, försök bara få över en del vikt inåt i kurvorna. Du kommer då märka på en gång att hojen rätar upp sig en hel del direkt.
Kör så ett tag och du kommer att gå djupare o djupare allteftersom det känns bekvämare. Sedan drar du ut till Bulten eller Bogan o provar på att dunka i knät ordentligt. Generatorböjen är att rekommendera som första ställe att testa på. :)
Nä, skämt o sido, nästa gång på Rörken kommer du att skrapa. Ifall du inte hänger på till Sviesta till helgen förstås.

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Ett tips till Nickeluring först och främst, är att flytta ut hela kroppen åt sidan i svängarna. Jag flaggade ett par gånger när du körde, och det såg rätt bra ut tyckte jag. Men försök att flytta ut även överkroppen när du hänger ut, som om du försöker se ditt eget ansikte i backspegeln ungefär (dom är väl iofs avmonterade gissar jag). Annars såg det ganska bra ut, speciellt för att vara första försöket.

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Ett tips till Nickeluring först och främst, är att flytta ut hela kroppen åt sidan i svängarna.

Japp, exakt samma sak sa en av instruktörerna som hade åkt bakom mig ett tag. Det är ju guld att man kan få tips av folk som ser en "utifrån". Man har ju lite svårt att se själv vad man gör för fel. Jag tar tacksamt emot alla råd o tips jag kan få. :tummenupp
Jag ska träna på överkroppen på lördag. Ska även försöka köra lite mer avslappnat så att man inte blir så trött i armarna.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Trimma lite?

DSC00386.jpg

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Hobbes,
Köp såna här:
http://www.wizracing.co.uk/shop/?p=productsList&iCategory=8
Så kan du spara pengarna du skulle köpa rejsställ för så kan du haka på till Linköping. Bra va?

Så fiffigt, finns det sånna att tjacka i Svedala eller måste jag vänta 3 veckor på england? Måste kolla med killarna på MC Varuhuset.

Jag är sugen som attan på Bankörning på lörda men jag vettetusan om frugan släpper iväg mig, blir ju lite soppa kostnader osv osv...

Fan att man inte är sponsrad för bana :tungan

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Så fiffigt, finns det sånna att tjacka i Svedala eller måste jag vänta 3 veckor på england? Måste kolla med killarna på MC Varuhuset.

Jag är sugen som attan på Bankörning på lörda men jag vettetusan om frugan släpper iväg mig, blir ju lite soppa kostnader osv osv...

Fan att man inte är sponsrad för bana :tungan

Går du ett par kurser (som typ nu på lördag t.ex.) så får du säkert spons.

Vet tyvärr inte om velcron finns att köpa här hemma. Fråga Erik var han köpte sina.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati