Superduke-tråden

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Vilket datum är det som gäller? du säger 20:e, nickeluring är anmäld den 21:e och jag hittar bara den 22:e på smc,s hemsida.

20:e är det kurs för "snabba förare som vill bli snabbare" dvs. man skall ha kört banan innan och kunna koncentrera sig på andra övningar än att hålla sitt spår. 21:e är det en vanlig "Sporthojskurs" och 22:e är det "Broms & Kurv" dvs. en ännu enklare kurs.
Alla kurserna finns på www.svmc.se

/HW

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
20:e är det kurs för "snabba förare som vill bli snabbare" dvs. man skall ha kört banan innan och kunna koncentrera sig på andra övningar än att hålla sitt spår. 21:e är det en vanlig "Sporthojskurs" och 22:e är det "Broms & Kurv" dvs. en ännu enklare kurs.
Alla kurserna finns på www.svmc.se

/HW

Ok, är väl mer medelsnabb som vill bli snabb.

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Vänta lite, den där bilden ser bekant ut. Var det du som stod på näsan på gotland ring för en månad sedan? I så fall kan du gott anmäla dig så för så illa körd du inte förutom just den manövern.

/HW

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
smc

Anmäld och betald till den 20:e:)

Nu måste jag bara hinna byta däck, nån som har nåt bra förslag på vad jag ska ha på? har pilot power 2ct nu och är iof. ganska nöjd med dem, fick lite släpp sista dan på gotland men inget som kändes farligt, det var efter öhlins killen ställt in dämparna så det kan ju varit det oxå. Ska nog lätta lite på returen, har den på sport nu och hojen är grymt kvick men lite orolig.

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
Ktm hits the track!

Det måste man ju försöka hinna med oxå!! Nån som är sugen att dela transport från göteborg? Den 16:e alltså

Last edited:

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Anmäld och betald till den 20:e:)

Nu måste jag bara hinna byta däck, nån som har nåt bra förslag på vad jag ska ha på? har pilot power 2ct nu och är iof. ganska nöjd med dem, fick lite släpp sista dan på gotland men inget som kändes farligt, det var efter öhlins killen ställt in dämparna så det kan ju varit det oxå. Ska nog lätta lite på returen, har den på sport nu och hojen är grymt kvick men lite orolig.

SNÄLLA! Byt däck till något annat. Vi har riktigt elak statistik för just sådana däck. 8 av 10 vurpor som inte har någon direkt förklaring sker med just sådana däck. (statistik förd på LMS Trafikövningar)
Michelin nekar givetvis men det verkar som att däcken värms upp fint och fungerar utmärkt tills dom plötsligt överhettar och sedan släpper helt okontrollerat.
På supermotarder fungerar dom klockrent men inte stora effekthojar, där blir det knas.

/HW

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
SNÄLLA! Byt däck till något annat. Vi har riktigt elak statistik för just sådana däck. 8 av 10 vurpor som inte har någon direkt förklaring sker med just sådana däck. (statistik förd på LMS Trafikövningar)
Michelin nekar givetvis men det verkar som att däcken värms upp fint och fungerar utmärkt tills dom plötsligt överhettar och sedan släpper helt okontrollerat.
På supermotarder fungerar dom klockrent men inte stora effekthojar, där blir det knas.

/HW

Jag var på SWT Racing idag och skodde om pärlan, De avrådde mig från 2CT och tipsade om Dunlop Qualifier RR, riktigt nöjd med greppet. Har dock bara testat 10-15 mil Bulten idag.

/A

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Slingerbulten 2007-07-11

Yours truly, fotad från en Mazda Miata.

new_4698fc1ea8265.jpg

Jag kan inte sluta skratta när jag kör bulten. Underbara vägavsnitt.

/A

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Yours truly, fotad från en Mazda Miata.

Jag kan inte sluta skratta när jag kör bulten. Underbara vägavsnitt.

/A

Du var ute i tyresö sen va?? såg en sd med liknande text kan väl bara finnas en! slinger bulten får :tummenupp Dock finns det en kurva innan man kommer till rosenhill som jag inte komm överens med låg grus där!
Grymt fin bild.. nästa år blir det en superduke för mig har fastnat för utsendet:yoparty

Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Du var ute i tyresö sen va?? såg en sd med liknande text kan väl bara finnas en! slinger bulten får :tummenupp Dock finns det en kurva innan man kommer till rosenhill som jag inte komm överens med låg grus där!
Grymt fin bild.. nästa år blir det en superduke för mig har fastnat för utsendet:yoparty

Japp, jag och pojkarna fortsatte ut till Tyresö på kvällen. Jo jag är nog den enda med text på kåpan, lite egoreklam.

Slå till, 06orna är ju sjukt billiga just nu, varför vänta? :tummenupp

/A

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Japp, jag och pojkarna fortsatte ut till Tyresö på kvällen. Jo jag är nog den enda med text på kåpan, lite egoreklam.

Slå till, 06orna är ju sjukt billiga just nu, varför vänta? :tummenupp

/A

Skulle vilja köpa en på stört men gjorde en "halvdålig" affär på 640:in så jag är fortfarande skyldig lite förmycket på den.. men jag har lagt in lite mer amortering så till februari/mars blir det hojbyte:tummenupp Är det stor eller någon skillnad överhuvudtaget på 05-06 finns ju många 05 som inte rullat så långt..

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Skulle vilja köpa en på stört men gjorde en "halvdålig" affär på 640:in så jag är fortfarande skyldig lite förmycket på den.. men jag har lagt in lite mer amortering så till februari/mars blir det hojbyte:tummenupp Är det stor eller någon skillnad överhuvudtaget på 05-06 finns ju många 05 som inte rullat så långt..

Ändringarna kom först till 07orna.

/A

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Enda skillnaden är väl att 06:an finns med grå lack?

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Oljeläckage

Såg till min förskräckelse att SD'n fuktar lite vid vad som ser ut som en oljetrycksgivare som sitter på baksidan av främre cylindern. Någon som har haft liknande bekymmer? Inte kul nu när man vill köra, inte ha den på verkstad.

Hojjen är köpt i Trollhättan, men det borde väl gå att lämna in den på garantijobb på vilken KTM-verkstad somhelst?

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Japp . vilken KTM-verkstad som helst.
Tror att det bara är att dra åt den.
Men ring och hör efter, det borde dom fixxa på någon minut ;)
MVh

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Vilka ska med till Rörken/Uppsala för lite gokartbanekörning idag?

Fint väder, avfärd runt 15 med pitstop på Lelles och Shell för att fixa bensin och proviant för kvällen, antagligen kommer det va trångt på Rörken idag så man måste va där i tid om man skall få köra.

Mer info

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=152187

/A

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Vilka ska med till Rörken/Uppsala för lite gokartbanekörning idag?/A

Jag ska med o race'a! :tummenupp
När bör man vara där för att hinna få en väst + förstagångsinstruktioner?

Jag har fått lite olika besked om ljudnivåkravet. En del (Du bl.a. tror jag?) säger att de inte mäter, men det står på deras hemsida att man riskerar att skickas hem och att de mäter på banan.
Jag har i alla fall för säkerhets skull stoppat in mina db-killers så jag kan smyga runt banan utan att någon märker mig. :)

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Såg till min förskräckelse att SD'n fuktar lite vid vad som ser ut som en oljetrycksgivare som sitter på baksidan av främre cylindern. Någon som har haft liknande bekymmer? Inte kul nu när man vill köra, inte ha den på verkstad.

Hojjen är köpt i Trollhättan, men det borde väl gå att lämna in den på garantijobb på vilken KTM-verkstad somhelst?

En vän hade lånat en sd från lelles, den efter ett tag spydda olja vid cylinderfoten
på ena cylindern! Det verkar som ett vanligt ktm fel.. : (

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...