Superduke-tråden

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
nu är denna antagligen en väldigt tidig designstudie på Superduken, men fyfan vad rå den var..

Så jävla kunglig!

Tjena! Kollade lite i tråden och hittade din coola bild!! Grymt cool! Var hittade du den på nätet? Har letat som en galning efter liknande bilder. Om en bild kommer ut så brukar det ofta var en liten serie som visar deras olika idéer under designarbetet... Har du resten också?

Jag har inte avslutat mitt första designbygge förrän man börjar tänka på nästa.. :D

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Visst ja, Provade att dra upp han på 3an med gas..men ikke ,känns omöjligt, jag fattar inte hur ni grejjar det...Lustgas ? hehe

LeBiff

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Hoj
KTM SuperDuke 07
Visst ja, Provade att dra upp han på 3an med gas..men ikke ,känns omöjligt, jag fattar inte hur ni grejjar det...Lustgas ? hehe

3 TIPS

Fyll framhjulet me helium istället
Se till att vara nyskiten
Raka fartränder på magen, ryggen å röven

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
Vem var och sulade om sin hoj i Haninge igår? Svart SD med Akra.

Det var ju jag, antar att du hade den orangea SD?!

Körde in de nya däcken lite igår, blev en lagom 15mil... mkt grepp de nya däcken Dunlop GP Racer fick bra pris (ring själv till SWT om du vill veta)

Lite strul med framdäcket som Patrik fixar när jag kommer hem efter min lilla roadtrip (ej mc). Grym service med kvällsöppet. Mkt folk o P slet själv så det tog lite tid men det var det värt.

/IL Ducce

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Verkar Krylla av Superdukar i sthlms området :tummenupp
Några fler från haninge ?

"Lebiff : Se till att vara nyskiten". Är det inte bättre med mera tyngd i bak:D
//
Vädret ser ut att bli fint from helg:yoparty

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM

Körde in de nya däcken lite igår, blev en lagom 15mil... mkt grepp de nya däcken Dunlop GP Racer fick bra pris (ring själv till SWT om du vill veta)

Lite strul med framdäcket som Patrik fixar när jag kommer hem efter min lilla roadtrip (ej mc). Grym service med kvällsöppet. Mkt folk o P slet själv så det tog lite tid men det var det värt.

/IL Ducce

Japp, jag var där. Utbyte av de återkallade michelindäcken på bägge hojarna.
Är Michelin fantast, så det tar ett tag att omvända en gammal hund. Men någon gång skall jag prova Dunlop däcken också.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848

/IL Ducce

Letar själv däck, skiftar SWT hela vägen? Känner inte för att slita loss fälgarna nämligen.

/A

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Japp, funkar fin-fint för mig iaf.
Har du kört på Power tidigare, så blir "enda" skillnaden att du får ut lite fler mil på gata då 2CT är lite hårdare på rullytan.

Du har inte känt av nånting av det här om att de har bra fäste tills man kommer till en viss gräns då de släpper kraftigt utan förvarning? Jag hade i.o.f.s. vanliga Power på min Duke o då kände jag aldrig av något sådant.

De Dunlop som sitter på nu (D208 RR) tycker jag släpper lite för lätt. Och fästet när det är blött är inget vidare tycker jag. Fast det kanske enbart handlar om power control förstås...som tur är så är det ju alltid bak det släpper.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Du har inte känt av nånting av det här om att de har bra fäste tills man kommer till en viss gräns då de släpper kraftigt utan förvarning? Jag hade i.o.f.s. vanliga Power på min Duke o då kände jag aldrig av något sådant.

De Dunlop som sitter på nu (D208 RR) tycker jag släpper lite för lätt. Och fästet när det är blött är inget vidare tycker jag. Fast det kanske enbart handlar om power control förstås...som tur är så är det ju alltid bak det släpper.

De få släpp jag har haft har varit kontrollerade och av "suddgummikaraktär". På blött är det bra grepp. Deras rykte om att släppa hej vilt tror jag mer beror på att att folk har lite för mycket förtroende för däcken. Det är inte ett rent bandäck, även fast vissa verkar tro det. De ger en ROI på konceptet: Investerad krona / (antal mil * tempot) = hyffsat.
D208RR hade jag på min 954:a och de gav mig aldrig något förtroende vare sig i vått eller torrt.

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Men ikväll blir det till att rocka satan med Hetfield och gänget på stadion :yoparty :yoparty :yoparty inte fyskam det heller!

Off topic, men hur var konserten?

De få släpp jag har haft har varit kontrollerade och av "suddgummikaraktär". På blött är det bra grepp. Deras rykte om att släppa hej vilt tror jag mer beror på att att folk har lite för mycket förtroende för däcken. Det är inte ett rent bandäck, även fast vissa verkar tro det. De ger en ROI på konceptet: Investerad krona / (antal mil * tempot) = hyffsat.
D208RR hade jag på min 954:a och de gav mig aldrig något förtroende vare sig i vått eller torrt.

Ja, det får bli Michelin om ett par veckor. Jag var skitnöjd med dem till lill-Duken, och ifall de håller längre så är det ju guld!

Last edited:

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
HP Hot Performance

20 Juli är det "köra-fort-kurs" i linköping. Det är verkligen något för alla er med superduke. Det kommer finnas en instruktör speciellt för 2-cyl hojar och jag lovar att han är duktig. Han vann BoTT i Linköping förra året på sin superduke.

Anmäler er gör ni här: http://kurser.svmc.se/shk/

Det är SMC som ligger bakom så alla försäkringar gäller som i trafiken.

Mvh.

HW

Hallå, kom igen nu, det är snart fullt men jag vill ha fler superduke så det blir lite gött ljud!!!

/HW

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Hade gärna hängt på, men jag saknar några av stegen man behöver innan steg 4, typ steg 1, 2 o 3.

På just denna kurs behöver man inte ha gått dom tidigare stegen men man skall vara lite hemma på bana så att säga. Kan man bara hålla ett jämnt tempo, rätt spår osv. så är man välkommen. Då kan jag även hjälpa dig med din tuneboy om du vill.

/HW

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
På just denna kurs behöver man inte ha gått dom tidigare stegen men man skall vara lite hemma på bana så att säga. Kan man bara hålla ett jämnt tempo, rätt spår osv. så är man välkommen. Då kan jag även hjälpa dig med din tuneboy om du vill.

/HW

Det låter ju skitbra! :tummenupp
Jag har precis varit i kontakt med SMC, men det verkar som om den ansvarige herren har gått för dagen. Jag ska ringa honom igen på måndag ifall han inte hör av sig själv tidigare. Är allt grönt så är jag på.
Hjälp med Tuneboyen tas tacksamt emot om vi har fått tag i någon TB konverterad akra map tills dess.

Är det insatser i som gäller på banan?

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Eh... ansvarig på smc.. det skulle kunna vara jag.. skicka pm så får du mitt nummer.

Eller nej, jag jobbar inte på SMC men jag kan nog svara på alla dina frågor för det är jag som håller i kurserna och som svarar för detta i styrelsen.

/HW

Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Kurs!

Så där ja, nu har jag anmält mig till en Nivå 1 kurs i Linköping den 21/7.
Ingen mer som är sugen?

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
Eh... ansvarig på smc.. det skulle kunna vara jag.. skicka pm så får du mitt nummer.

Eller nej, jag jobbar inte på SMC men jag kan nog svara på alla dina frågor för det är jag som håller i kurserna och som svarar för detta i styrelsen.

/HW

Vilket datum är det som gäller? du säger 20:e, nickeluring är anmäld den 21:e och jag hittar bara den 22:e på smc,s hemsida.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati