Superduke-tråden

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Nån som ska eller har tourat med sin SD ? Jag o några kompisar åker till Norge om 2 veckor...hem o packar om o fortsätter sen till Gotland !:)

Hojen är kittad o klar.. Får kidsen imorgon , så det blir inget kört nu förrän vi åker , så jag har klätt på den touringkostymen:tungan

Hmm? Flitig har du varit det måste jag säga men din SD ser ju ut som Duke IIan och Adventurens kärleksbarn. :va

Hoppas du får en fin resa, fota och dela med dig för oss som får sitta hemma

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Nu börjar det likna något!
Resize%20of%20PICT3635.JPG

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
HP Hot Performance

20 Juli är det "köra-fort-kurs" i linköping. Det är verkligen något för alla er med superduke. Det kommer finnas en instruktör speciellt för 2-cyl hojar och jag lovar att han är duktig. Han vann BoTT i Linköping förra året på sin superduke.

Anmäler er gör ni här: http://kurser.svmc.se/shk/

Det är SMC som ligger bakom så alla försäkringar gäller som i trafiken.

Mvh.

HW

Last edited:

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Honda CB1000R
Gött + problem?

Gött semester och heldag på hojen:)
Något konstigt hände med tomgången, hade kört ett bra tag sen stanna och fika. När jag drar igång hojen sen var det en djävla tomgång typ 3000rpm:va
Det blev inte bättre när jag började köra, inte förren jag stannade och vred av tändningen sen startade igen då blev den normal igen.
Nån annan som haft samma eller?? eller en gång ingen gång!

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jag har lyckats med något liknande, jag gissar på att det går att lura hojen till något fabriksläge på något sätt som vi förmodligen aldrig kommer kunna lista ut. (blinka 3ggr vänster, ett tryck på tutan, två högerblink, helljus på och sedan starta)

/HW

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Jag har lyckats med något liknande, jag gissar på att det går att lura hojen till något fabriksläge på något sätt som vi förmodligen aldrig kommer kunna lista ut. (blinka 3ggr vänster, ett tryck på tutan, två högerblink, helljus på och sedan starta)

/HW

Inte så att ni va lite väl snabba med att starta? Hann soppapumpen eller va det nu är som surrar tystna?

/A

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Inte så att ni va lite väl snabba med att starta? Hann soppapumpen eller va det nu är som surrar tystna?

/A

KAn ju va så,hojjen skall inte startas förrens surret har slutat ..mkt viktigt har jag hört.
Det jag hört är att den ställer in motorn under "surrtiden" ..
Mvh

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
KAn ju va så,hojjen skall inte startas förrens surret har slutat ..mkt viktigt har jag hört.
Det jag hört är att den ställer in motorn under "surrtiden" ..
Mvh

Den jobbar även upp trycket i bränslesprutningen, startar du hojen för tidigt har den inte nog tryck i insprutningen vilket säkert kan göra att den kompenserar för detta genom att spruta in mer soppa vilket skulle kunna förklara varför tomgången blir högre.

Det gäller f.ö. alla hojar med insprutning att man alltid ska låta pumpen snurra tills den tystnar innan man startar hojen.

Nu börjar det likna något!

GRYM hoj!!

Dämparna ger den verkligen ett nätt och slimmat utseende men är det bara jag som tycker de är lite för mycket vinklade uppåt? Det känns som att hojens naturliga vinkel där bak inte är riktigt lika mycket uppåt.

Men som sagt, grym hoj och grymma dämpare! Låter de bra?

Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Regnguden.

Det verkar som John Pohlman och Co håller tätt idag, dvs inget regn. Någon mer än jag som är åksugen?

Fick precis ett brev från Schenker att mina kraschpuckar dykt upp från England :tuttar

Skrik till om ni ska ut och åka.

/Andreas

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...