Superduke-tråden

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Kom precis in här, var ute och brummade en timme i solen, blev kalasväder helt plötsligt! :tummenupp

Usch va arg jag är på mig själv för att jag aldrig kom ut igår kväll, nu är solen borta igen. Prognosen snackar om eftermiddagssol, någon som är åksugen då?

/A

Raderad medlem 21068

Guest
Nädå, drog bara upp me gas denna gång. Antingen växlar ja från 1an å uppåt eller me bara gas på 2an eller 3an. Vill nästan komma på 4an me. Men det går ju så det räcker 3an ut :tummenupp

vid vilket varvtal får du upp den på 3:an?
min gasar jag upp på 2:an 50-60 till ca 130, men har inte lyckats på 3:an.

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
hastighet går bra me:) så man får ett litet hum...

Jag drar upp min på 3:an mellan ca 110 till 140-150 km/h. Drar man upp den i 150 , så får man nästan slänga i 4:an på uppvägen så inte övervarvningsskyddet slår i..:).
Slog ner på 5:an idag i ca 210 km/h , enl killen bakom.... Jisses vilket fint svart streck det blev i asfalten !:D

LeBiff

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Hoj
KTM SuperDuke 07
Jag drar upp min på 3:an mellan ca 110 till 140-150 km/h. Drar man upp den i 150 , så får man nästan slänga i 4:an på uppvägen så inte övervarvningsskyddet slår i..:).
Slog ner på 5:an idag i ca 210 km/h , enl killen bakom.... Jisses vilket fint svart streck det blev i asfalten !:D

Kör du me orginaldrevningen?

MR. SCH

Mr sch
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
R1 03
Lite off topic men men.. kanske nån kan vara till hjälp här om jag postat detta rätt. En kompis har en 05:as superduke som nyss har servats på verkstad och har nu rullat ca 200 mil. hojen har gått felfritt men ikväll när han var ute och körde började den att gå konstigt när han kom upp i ca 5000varv, den liksom hade inte mer att ge när han drog på utan den bara höll samma fart o ville inte öka. Varken han eller jag är någon expert på superduken, kanske någon annan som vet vad det kan vara som är fel. Hojen har aldrig blivit misskött eller tuktad för hårt. tacksam för svar

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07

Med min förra SD -05 slog övervarvningen in på 6:an.... Skulle tro att det var ca 230-235 km/h (16-38 drevn). Rekomenderas inte. Fick världens stördaste vobbel & satt nog en meter ovanför hojen kändes de som. Men ja kom hem den kvällen med. :)

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Någon som vill köpa en Tuneboy?

Jag köpte en i förra veckan, men det finns ju inga tunes till 07an. Om man inte kör original förstås...

Till 05/06 finns det däremot en del olika tunes:
http://www.tuneboy.com.au/TuneDownloads/Tunes.html

För er som inte vet vad det är så är det som en Power Commander fast bättre. Ingen dosa man ska få plats med, utan man flashar om ECUn istället. Man gör det själv hemma, så man behöver inte ta sig till någon tuning-firma för att mappa om hojen.

Självklart så är den inte använd.

Jag har en PC-3 över om du är intresserad och inte orkar lära dig hur du skall använda din tuneboy. Jag har en tuneboy också så något byte är inte intressant.

/HW

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Jag har en PC-3 över om du är intresserad och inte orkar lära dig hur du skall använda din tuneboy. Jag har en tuneboy också så något byte är inte intressant.

/HW

Är PC-3'an till en SD? Vad ska du ha för den?
Tror inte att det blir någon för mig i år. Jag har precis flyttat o måste tjacka en soffa istället. :D Bara jag får Tuneboyen såld...

Har du provata att mappa med din Tuneboy? Funkar det bra?
Jag tror den är kanon.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...