Superduke-tråden

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Nu har jag kollat med Ragnar på Lelles. Ragnar brukar ha stenkoll på KTM.
Enligt honom skall hojen absolut vara avstängd.
Skojjar du elller :confused:
Det var när jag servade hojjen hos lelles som jag såg när dom hade hojjen i gång när oljenivån kollades..då frågade jag.. ska den inte va avstängd vid oljekollen...
Och det var av Ragnar själv:näsblod han sa den ska va i gång det står så i serviceboken..
SÅ jag ringde till dirtbike och frågade och fick samma svar där..
Så jag tycker då att jag har hört mig för ...

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Går nog fort!

Du har i alla fall ett par akrapipor monterade och en mappad hoj. Jag skulle gärna byta,hehe..

Nickeluring har ju leksaker du kan mappa själv med, hardcore som tusan att ta saken i egna händer ;)

Du som är från Kringelstan har du koll på Tuvängen? Det ska va SMC körning där imorgon kl 18.

/A

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(

Och det var av Ragnar själv:näsblod han sa den ska va i gång det står så i serviceboken..

Jaa, vad ska man säga...
Email från idag:

AAAAAAAAAVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVv stängd, punkt slut!!!!!!

Tjing tjong

//R

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Niclas Wendel []
Skickat: den 28 juni 2007 16:38
Till: Ragnar Cervén | Lelles MC
Ämne: Oljekoll?

Tjaba,

Det diskuteras vilt i världen om man ska ha motorn igång eller inte när man kollar oljan på Superduken.
I manualen står det inte.
Så hur är det egentligen? På eller av?

/Nicke

Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Jajuste tydligen kastar mina Akra Evo blåa lågor vid motorbroms, någon annan som fått höra det? Kör på Akra mapp så klart och tankar V-power 99 oktan.

Ser tufft ut men det eldar upp mina miniblinkers :tungan

/A

Jaa, vad ska man säga...
Email från idag:

AAAAAAAAAVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVv stängd, punkt slut!!!!!!

Tjing tjong

//R

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Niclas Wendel [mailto:niclas.wendel@relconscandpower.com]
Skickat: den 28 juni 2007 16:38
Till: Ragnar Cervén | Lelles MC
Ämne: Oljekoll?

Tjaba,

Det diskuteras vilt i världen om man ska ha motorn igång eller inte när man kollar oljan på Superduken.
I manualen står det inte.
Så hur är det egentligen? På eller av?

/Nicke

Alltid lika härliga svar från den mannen.

Jag sätter min sista peng på att han har rätt.

/A

Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Nickeluring har ju leksaker du kan mappa själv med, hardcore som tusan att ta saken i egna händer ;)

Du som är från Kringelstan har du koll på Tuvängen? Det ska va SMC körning där imorgon kl 18.

/A

hehe, ja tanken slog mig faktiskt :tungan men det får nog bli nästa gång.

Ang Tuvängen så har jag rätt dålig koll, har aldrig varit där med hojen. Men säg till om du ska dit så kan jag också försöka ta mig dit!

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Jajuste tydligen kastar mina Akra Evo blåa lågor vid motorbroms, någon annan som fått höra det? Kör på Akra mapp så klart och tankar V-power 99 oktan.

Ser tufft ut men det eldar upp mina miniblinkers :tungan

/A

Det brinner i min häck oxå.....:tummenupp . Men nåt jädra V-power skämmer jag inte bort Greven med...Han får klara sig på vanlig 95 ! Man borde köra mer på natten !:D

Last edited:

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
Det brinner i min häck oxå.....:tummenupp . Men nåt jädra V-power skämmer jag inte bort Greven med...Han får klara sig på vanlig 95 ! Man borde köra mer på natten !:D
jag läste om olika oktan i en annan tråd här på sporthoj och tydligen så ska de flesta hojar gå bättre på 95 då de är inställda för det och det ska tydligen vara mer energi i 95. själv märker jag ingen skillnad så nu får den det billigaste, 95.

Här hittade jag lite info tillhanda av Dr bike
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=139206&page=30

han verkar veta vad han pratar om.

Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
jag läste om olika oktan i en annan tråd här på sporthoj och tydligen så ska de flesta hojar gå bättre på 95 då de är inställda för det och det ska tydligen vara mer energi i 95. själv märker jag ingen skillnad så nu får den det billigaste, 95.

Här hittade jag lite info tillhanda av Dr bike
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=139206&page=30

han verkar veta vad han pratar om.

Jobbat på Shell och vet att det är bra grejjer i V-power såsen sen om hojen går bättre låter jag vara osagt, jag är nöjd med knuffet i hojen.

I bilen så är det en jäkla skillnad på 95 och 99 oktan iaf, skillde 24 hk hos BSR när jag hade bilen inne för massage.

I hojen skiljer det kanske 7 spänn per tank från 95 till 99 och placeboeffekten är fan värd 7kr :) Sen om det är en känsla eller att hojen går bättre får va mystik.

Om någon påvisar att det är skadligt/sämre så får jag väl tanka 95.

/A

Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Nu har jag tröttnat och har hämtat mina Akra-rör från handlaren. Så ikväll monterar jag dem själv och imorgon bitti bär det av från Södertälje till Uppsala, där Ragnar står och väntar kl 10,00 för att mappa min hoj. Han är tamejfan Gud den mannen! :tummenupp

Så snart ska jag också få skjuta eldflames :Rockbanan

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hehe ,Visst är ragge reko :tummenupp

Kan ju berätta att jag snackade med Ragnar i dag och han har kollat upp med Ktm angående Oljenivån .. och nu så är det klart hojjen ska vara avstängd !
Mvh

Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Nu har jag tröttnat och har hämtat mina Akra-rör från handlaren. Så ikväll monterar jag dem själv och imorgon bitti bär det av från Södertälje till Uppsala, där Ragnar står och väntar kl 10,00 för att mappa min hoj. Han är tamejfan Gud den mannen! :tummenupp

Så snart ska jag också få skjuta eldflames :Rockbanan

Underbart, funderar på om jag ska joina och hälsa på Ragnar lite.

Kul att han klämde in dig så snabbt :)

/A

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Underbart, funderar på om jag ska joina och hälsa på Ragnar lite.

Kul att han klämde in dig så snabbt :)

/A

Ja riktigt klockrent, jag behövde ju inte tjata direkt heller. Nu är allt monterat i alla fall, tycker det mullrar rätt skapligt redan med insatserna i,hehe :näsblod

Hojta till om du eller några andra vill ut och åka en sväng sen!
0709-28 29 49

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ska vi inte ha nån mötesplats typ rosenhill vid säg 12:00 Helger så om några härifrån är i krokarna så kan vi sikta in på den tiden där :yoparty
Vad tycker ni om det ? kom gärna med förslag eller synpunkter :tummenupp
Mvh

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Så då var man hemma från Uppsala igen då. Akrat på och hojen mappad. En stor eloge till Ragnar så kunde ordna allting så snabbt. Tog in hojen vid 10.00 och sen var allt klart på en halvtimme ungefär. Och när jag ville betala så fick jag inte göra det heller, det är ju så man blir tårögd. :)

hatten av!...där blev Lelles en kund rikare.

Ska vi inte ha nån mötesplats typ rosenhill vid säg 12:00 Helger så om några härifrån är i krokarna så kan vi sikta in på den tiden där :yoparty
Vad tycker ni om det ? kom gärna med förslag eller synpunkter :tummenupp
Mvh

Det tycker jag låter som en bra idé :tummenupp Men det är ju bara att man bestämmer plats och tid här på forumet den aktuella dagen. Hade gärna kört mer idag, men nu öser regnet ner här utanför...

Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Så då var man hemma från Uppsala igen då. Akrat på och hojen mappad. En stor eloge till Ragnar så kunde ordna allting så snabbt. Tog in hojen vid 10.00 och sen var allt klart på en halvtimme ungefär. Och när jag ville betala så fick jag inte göra det heller, det är ju så man blir tårögd. :)

hatten av!...där blev Lelles en kund rikare.

Det tycker jag låter som en bra idé :tummenupp Men det är ju bara att man bestämmer plats och tid här på forumet den aktuella dagen. Hade gärna kört mer idag, men nu öser regnet ner här utanför...

Underbart att det gick så smidigt. Jag är ju söndagsåkare och håller mig inne när prognosen inte lovar 100% sol. Vad tycker du? Blev det ngn skillnad efter mappningen?

Någon som har tips på nytt bakdäck? Mitt börjar säga upp sig efter 500mil.

Hoppas på bättre väder snart så man får ut och leka.

/A

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Underbart att det gick så smidigt. Jag är ju söndagsåkare och håller mig inne när prognosen inte lovar 100% sol. Vad tycker du? Blev det ngn skillnad efter mappningen?

Någon som har tips på nytt bakdäck? Mitt börjar säga upp sig efter 500mil.

Hoppas på bättre väder snart så man får ut och leka.

/A

Effektmässigt vet jag inte om jag märker nån skillnad, men tycker nog att den har en mycket jämnare effektkurva nu. Kan det stämma?

Men den största skillnaden är ju att den nu låter som hojen som gud glömde,hehe. Öronproppar nästa..

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Effektmässigt vet jag inte om jag märker nån skillnad, men tycker nog att den har en mycket jämnare effektkurva nu. Kan det stämma?

Men den största skillnaden är ju att den nu låter som hojen som gud glömde,hehe. Öronproppar nästa..

Jag håller med. Känns som man får lite mer botten i motorn efter mappning och pipor.

Imorgon ska det bli lite bättre väder, obligatorsik fika + bulten lek då?

/A

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Jag håller med. Känns som man får lite mer botten i motorn efter mappning och pipor.

Imorgon ska det bli lite bättre väder, obligatorsik fika + bulten lek då?

/A

Inte helt omöjligt, men jag måste avvakta lite! Ska det bli bra väder?
Skulle vara kul att åka några st..

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM