Superduke-tråden

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Det vore väl lite väl korkat att försöka sälja en PC3:a i denna tråd om den inte är till en SD? Eller?

Jag har mappat både min 07:a och en 05:a med min tuneboy, det funkar utmärkt men det kräver ju att man är lite händig. En PC3 är betydligt enklare att använda.

/HW

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)

para

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Superduke 07
Argh, jag vill oxå kunna wheela på 3an! Just nu kopplar jag upp den på 2an, har väl gjort några tama försöka att gasa upp den på 2an men tycker inte att jag får den att lyfta så jätteenkelt. Till saken hör ju att jag är ganska grön på det, men som någon skrev att i runt 50-60 bara gasa upp den på 2an känns omöjligt med min. Gas-av-gas som en tok som gäller?

Får framhjulet att lyfta med bara gas på 2an ibland i runt 70-90, men då lyfter den max nån decimeter. Tips bitte, orkar inte läsa igenom fler bakhjulstrådar nu :)
Min är en 07a med akra och originaldrevning.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jaoo Orginal drevning på en 07 skall väl vara 16/38 vilket jag har fixxat på min 06 som har 17/38 orginal..
Ialf på 2an ska den gå upp lätt med gas, bara att luta sig tebax o gasa till med fullgas vid ca 60kmh eller gasa lite och släppa och gasa max så du får hjälp av framfjädringen så hoppar den upp ..
På 3ans växel trodde jag inte att det gick att gasa upp han... men nu vet jag bättre ska testa det så fort väder o tid finnes :)

Raderad medlem 21068

Guest
På 3ans växel trodde jag inte att det gick att gasa upp han... men nu vet jag bättre ska testa det så fort väder o tid finnes :)[/QUOTE]

ja me, men här regnar det jävlar i mig hela tiden :huvet

LeBiff

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Hoj
KTM SuperDuke 07
Nu har jag ett kugg ner fram. Med originaldrevning fick jag ligga i lägst 120 km/h för att kunna få upp den på 3:an...

Var tvungen att åka ut å se exakt när jag brukar dra upp den på 3an å det var runt 100...man har rätt dåligt grepp om hur fort det går :) Under 100 så e den lite för trött om man inte kör på ångor i tanken :tungan

Så sjukt varmt här uppe i sveriges solstad Luleå idag, så var ute å busa på slangen i endast shorts å linne. Man e nog inte den vassaste kniven i lådan...kul att lägga omkull. Plocka bort asfalt från kroppen i veckor :yoparty

Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Jaoo Orginal drevning på en 07 skall väl vara 16/38 vilket jag har fixxat på min 06 som har 17/38 orginal..
Ialf på 2an ska den gå upp lätt med gas, bara att luta sig tebax o gasa till med fullgas vid ca 60kmh eller gasa lite och släppa och gasa max så du får hjälp av framfjädringen så hoppar den upp ..
På 3ans växel trodde jag inte att det gick att gasa upp han... men nu vet jag bättre ska testa det så fort väder o tid finnes :)

Usch jag blir gråtfärdig när jag läser om hur ni håller på, jag vågar ju knappt lägga i fyran med båda däcken i backen. Jag börjar bli gammal och "förståndig" (läs feg).

Måste ta mig i kragen och komma över det.

/A

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Gammal ? på superduken blir man automatiskt 10år yngre :tummenupp
Är ingen ungdom precis hehe men som sagt på duken känner jag mig som när jag tog lappen ca 25år sedan :D
Mvh

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Fälgstripes

Funderar på att dra på fälgstripes på hojen. Valet står mellan vit och orange, eller ska jag rentav låta det vara som det är. Orange ligger högst i kurs just nu i alla fall! :) åsikter?

Bifogat

• 20070615_mingel-314.jpg
    20070615_mingel-314.jpg
    115.4 KB · Visningar: 114
  • 20070615_mingel-314h.jpg
    20070615_mingel-314h.jpg
    36.5 KB · Visningar: 143
  • 20070615_mingel-3145.jpg
    20070615_mingel-3145.jpg
    36.1 KB · Visningar: 121

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
Jag har mappat både min 07:a och en 05:a med min tuneboy, det funkar utmärkt men det kräver ju att man är lite händig. En PC3 är betydligt enklare att använda.

/HW[/QUOTE]

Blir det stor skillnad efter mappning? Har du några före och efter "siffror"? När du har höjt varvstoppet, finns det mycket att ta av där? Tycker själv att den drar bäst till precis lite innan, känns som den tappar lite precis innan stoppet slår i. Är det någon som vet nån som arbetar med tuneboy eller får man fixa det själv?

En annan fråga: är det fler än jag som har problem med fyran, den är lite svår att få i och hoppar ur ibland? har hört att dom har haft problem med det på adventuren.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Funderar på att dra på fälgstripes på hojen. Valet står mellan vit och orange, eller ska jag rentav låta det vara som det är. Orange ligger högst i kurs just nu i alla fall! :) åsikter?

Orange va fint, lyser upp lite :tummenupp
Var köper man sånt ?

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Om du har nån bild så får du gärna skicka den om du vill, skulle vara kul att se! :) johan.janson@bredband.net

Var det klurigt att montera och få till det bra?

Sorry, men jag kan tyvärr inte hjälpa dig där.
De ligger kvar i kartongen. Jag har inte haft tid att titta på det än. Men de jag köpte var förböjda för 17" hjul. Det ska tydligen vara lite enklare att lägga på än ett rakt band.

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Nån som ska eller har tourat med sin SD ? Jag o några kompisar åker till Norge om 2 veckor...hem o packar om o fortsätter sen till Gotland !:)

Hojen är kittad o klar.. Får kidsen imorgon , så det blir inget kört nu förrän vi åker , så jag har klätt på den touringkostymen:tungan

Bifogat

• 3.jpg
    3.jpg
    141.4 KB · Visningar: 153

Chon

Ny medlem
Gick med
15 May 2007
Hoj
SuperDuke -05
Nån som vet om motoroljan och växellådsoljan delas lr måste man fylla på dem separat??

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!