Superduke-tråden

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Det är bara grenröret som är akra på R-arna bakdelen får man byta själv :hej
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Jaha nu tar inte batteriet emot laddning fullt ut... nån som har bytt till något annat än orginal? Tänker i första hand på lättare batteri, typ lithium? Verkar ligga på runt 2500:- men strax under 2000:- på ebay!
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Jaha nu tar inte batteriet emot laddning fullt ut... nån som har bytt till något annat än orginal? Tänker i första hand på lättare batteri, typ lithium? Verkar ligga på runt 2500:- men strax under 2000:- på ebay!

Löste sig i alla fall tillfälligt :tummenupp Kör med Biltemas smartladdare och drog ett såntdär rekonditioneringsprogram, nu laddar den fullt!! :banana
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Jaha nu tar inte batteriet emot laddning fullt ut... nån som har bytt till något annat än orginal? Tänker i första hand på lättare batteri, typ lithium? Verkar ligga på runt 2500:- men strax under 2000:- på ebay!

Jag köpte ett Shorai batteri, lithium polymer eller vad det heter, vikt 0,9kg!!!! = 3,5 till 4kg lättare än original...
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Jag köpte ett Shorai batteri, lithium polymer eller vad det heter, vikt 0,9kg!!!! = 3,5 till 4kg lättare än original...

Nu fick jag ju igång grejerna igen så det blir kanske till nästa säsong. Känns som det blir större fördel på SM:en än på Duken då våra batteri sitter väldigt lågt placerat under motorn, men visst 4 kg mindre är ju alltid trevligt:tummenupp Kanske man kan äta upp sig ett par kg utan att det gör nått :hihi
 

J.Lindeberg

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke990
Gött!
Precis en sån jag funderar på.
Vad körde du innan?

Innan, du menar körskolans Suzuki gladius? :crash Detta är min första hoj:) Var lite rädd innan provkörningen men jag älskar hojen och vi fann varandra direkt. Den är lättkörd om man inte gör något "ryckigt" och är beredd att parera med koppling i stan. Jag älskar aktiv körning med växling, motorbroms, koppling och det gör den här hojen också :)

Just ja kraften kommer direkt och den är urstark (men det kanske bara jag som newb som känner så:)
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Haha, ok. Det låter fint. Den här är lite roligare antar jag? :D

Jag ska försöka hitta en att provköra innan jag bestämmer mig. Tanken var att köpa en crossplane R1 men ett modellombyte kan nog inte skada.

Hur tror du hojen funkar om man är 2m?
Det är ofta knäna som tar i nånstans..

Innan, du menar körskolans Suzuki gladius? :crash Detta är min första hoj:) Var lite rädd innan provkörningen men jag älskar hojen och vi fann varandra direkt. Den är lättkörd om man inte gör något "ryckigt" och är beredd att parera med koppling i stan. Jag älskar aktiv körning med växling, motorbroms, koppling och det gör den här hojen också :)
 

J.Lindeberg

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke990
Haha, ok. Det låter fint. Den här är lite roligare antar jag? :D

Jag ska försöka hitta en att provköra innan jag bestämmer mig. Tanken var att köpa en crossplane R1 men ett modellombyte kan nog inte skada.

Hur tror du hojen funkar om man är 2m?
Det är ofta knäna som tar i nånstans..

Ja viss skillnad. Det ena är som något fantastiskt, levande och den andra som något dött själalöst.

bifogar en bild med mig på jag är 191cm där jag har höger benet på så ser du vinkeln (jag har långa ben för min längd också). Tror den fungerar bra. SD:n är ju bland de högre nakenhojarna. Detta var ett väsentligt argument för att jag skulle köpa hojen.

Sen beror det på om du gillar att trycka pungen i tanken eller gillar att sitta en bit ifrån. En provkörning vore kanske bra ändå.bild (3).jpg
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Beviks har visst en inne, så jag får nog glida förbi där i helgen. RC8 är inga problem så en SD ska nog funka det med.
Ja viss skillnad. Det ena är som något fantastiskt, levande och den andra som något dött själalöst.

bifogar en bild med mig på jag är 191cm där jag har höger benet på så ser du vinkeln (jag har långa ben för min längd också). Tror den fungerar bra. SD:n är ju bland de högre nakenhojarna. Detta var ett väsentligt argument för att jag skulle köpa hojen.

Sen beror det på om du gillar att trycka pungen i tanken eller gillar att sitta en bit ifrån. En provkörning vore kanske bra ändå.View attachment 389547
 

Thorssa

Storkarl
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM Superduke -07 SÅLD
Haha, ok. Det låter fint. Den här är lite roligare antar jag? :D

Jag ska försöka hitta en att provköra innan jag bestämmer mig. Tanken var att köpa en crossplane R1 men ett modellombyte kan nog inte skada.

Hur tror du hojen funkar om man är 2m?
Det är ofta knäna som tar i nånstans..

Jag är 1,94 och Superduken är en av de hojar jag suttit bäst på.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top