Kostnaden är ca: 12-14000kr kommer inte ihåg exakt vad det slutade på. Det drar iväg en hel del eftersom det är så många delar som måste bytas. Det enda som går att återanvända är bakramen, sadellåset (låspinnen måste bytas!), blinkers och reg. skylten. Sadel, sidoplast, bakskärm, fotpinnar, elektroniklådan, pinnen till sadellåset, bakljus och skyltbelysning samt skruvar till alltihop. Plus dom grejer jag har glömt. Många kartonger blev det...
Tar du bort SAS-ventilen och byter till sportluftfilter så försvinner det helt..
Ja jag får väl se om jag hittar ngn guide på nätet så får jag sysselsätta mig med det i vinter. Funkar det med orginalluftbox eller måste jag köpa en motohooligan box också?
Det räcker med ett utbytesfilter.. typ BMC
Om ni vet någon som har planer på att sälja sin SD från 07 och framåt så hojta till! Enda kravet är att den måste vara orange.
Nu ska vi se.. Den här frågan har jag dragit mig för att ställa ända sen jag monterade styrdämparen efter min styrvobbel-krasch i Augusti förra året.
Hur bör jag justera styrdämparen från WP? Det skall inte gå trögt att svänga, check. Det gör det inte heller, fast jag har den på max. jag känner endast skillnad om jag står stilla med hojen. Det funkar skitbra att krypköra, köra vanligt och även hålla på för fullt på rörken/arlandabanan.
Fins det någon nackdel med att ha den på max? Vad händer när jag får kraftigt vobbel igen? Finns det, säkerhetsmässigt, någon fördel att minska motståndet?
SLIP-ON eller ej på superduke?
Ska köpa en SD till helgen och vissa hojar har slipon och andra inte, och jag vill ha hjälp att väga för och emot slipon. Nu kanske någon får infallet att bara skriva - köööp slipon så jävla naaajs ljud. Givetvis har jag förstått att det låter bättre och mer. Men låter det SKIT utan? Twin borde låta gött? Jag vill inte vara någon som stör omgivningen. Samtidigt är det bra att höras ur trafiksynpunkt. Sen tycker jag orginalpiporna är stiligare. Ser lite mindre bröligt ut (om man inte har såna där fina akrapipor med slutändar i kolfiber (eller vilket material det nu är)....
Kopierar från teknik -mekhörnan då det är en superduke.
Tjena, håller på och tittar på superduke som nästa hoj (då min förra blev stulen nu innan helgen...) och provkörde en 2011 standard med akrasystem + mapp och blev sjukt glatt överraskad!
Dock är jag sådär att jag vill ha det bästa möjliga även om jag nu inte kommer kunna använda det, men det grämer mig om jag kör en standard och jag träffar på nån med en R som kan skryta över sin styrdämpare och extra mos t.ex.
Så frågan då: Vilken modell bör man satsa på? R säger sig väl självt antar jag, men årsmodell? Är det nåt år som dom var extra roliga? Förstått att 2008-2010 hade 130hk istället för ~120? Har tänkt ett absolut maxtak på 100k för hojen, så allt utom en fabriksny 2013 är väl aktuellt.
08-11 är ju den riktiga R med den riktiga motorn. Där har du svaret på frågan
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |