Kostnaden är ca: 12-14000kr kommer inte ihåg exakt vad det slutade på. Det drar iväg en hel del eftersom det är så många delar som måste bytas. Det enda som går att återanvända är bakramen, sadellåset (låspinnen måste bytas!), blinkers och reg. skylten. Sadel, sidoplast, bakskärm, fotpinnar, elektroniklådan, pinnen till sadellåset, bakljus och skyltbelysning samt skruvar till alltihop. Plus dom grejer jag har glömt. Många kartonger blev det...![]()
Tar du bort SAS-ventilen och byter till sportluftfilter så försvinner det helt..![]()
Ja jag får väl se om jag hittar ngn guide på nätet så får jag sysselsätta mig med det i vinter. Funkar det med orginalluftbox eller måste jag köpa en motohooligan box också?
Det räcker med ett utbytesfilter.. typ BMC![]()
Om ni vet någon som har planer på att sälja sin SD från 07 och framåt så hojta till! Enda kravet är att den måste vara orange.
Nu ska vi se.. Den här frågan har jag dragit mig för att ställa ända sen jag monterade styrdämparen efter min styrvobbel-krasch i Augusti förra året.
Hur bör jag justera styrdämparen från WP? Det skall inte gå trögt att svänga, check. Det gör det inte heller, fast jag har den på max. jag känner endast skillnad om jag står stilla med hojen. Det funkar skitbra att krypköra, köra vanligt och även hålla på för fullt på rörken/arlandabanan.
Fins det någon nackdel med att ha den på max? Vad händer när jag får kraftigt vobbel igen? Finns det, säkerhetsmässigt, någon fördel att minska motståndet?
SLIP-ON eller ej på superduke?
Ska köpa en SD till helgen och vissa hojar har slipon och andra inte, och jag vill ha hjälp att väga för och emot slipon. Nu kanske någon får infallet att bara skriva - köööp slipon så jävla naaajs ljud. Givetvis har jag förstått att det låter bättre och mer. Men låter det SKIT utan? Twin borde låta gött? Jag vill inte vara någon som stör omgivningen. Samtidigt är det bra att höras ur trafiksynpunkt. Sen tycker jag orginalpiporna är stiligare. Ser lite mindre bröligt ut (om man inte har såna där fina akrapipor med slutändar i kolfiber (eller vilket material det nu är)....
Kopierar från teknik -mekhörnan då det är en superduke.
Tjena, håller på och tittar på superduke som nästa hoj (då min förra blev stulen nu innan helgen...) och provkörde en 2011 standard med akrasystem + mapp och blev sjukt glatt överraskad!
Dock är jag sådär att jag vill ha det bästa möjliga även om jag nu inte kommer kunna använda det, men det grämer mig om jag kör en standard och jag träffar på nån med en R som kan skryta över sin styrdämpare och extra mos t.ex.
Så frågan då: Vilken modell bör man satsa på? R säger sig väl självt antar jag, men årsmodell? Är det nåt år som dom var extra roliga? Förstått att 2008-2010 hade 130hk istället för ~120? Har tänkt ett absolut maxtak på 100k för hojen, så allt utom en fabriksny 2013 är väl aktuellt.
08-11 är ju den riktiga R med den riktiga motorn. Där har du svaret på frågan![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |