Superduke-tråden

Ludingo

Medlem
Gick med
17 Mar 2012
Hoj
KTM Superduke -07
Jo troligen byter jag hela drivpaketet när jag väl är i farten, blir ju inte så dyrt heller när man beställer ett helt kit. Dock har jag inte bestämt mig om jag skall köra 40 eller 42 bak.

Vad säger ni som bytt?:tummenupp

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jo troligen byter jag hela drivpaketet när jag väl är i farten, blir ju inte så dyrt heller när man beställer ett helt kit. Dock har jag inte bestämt mig om jag skall köra 40 eller 42 bak.

Jag som kör bana gillar 40 bättre.. men de som kör gata förespråkar 42 då det e lite slangvänligare.. :tungan

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R

Håller med vad Rasorblade säger, de som kör bana gillar 40 och jag som gillar titta upp i luften gillar 42. Annars om du kan så köp både 40 och 42 och prova, tar max en timme att byta. Jag har ett 42 använt om du vill prova. Det är inte helt slutkört utan klara minst ca 200-300 mil till (gatåka). Intresserad att prova så kan jag skicka det.

Ludingo

Medlem
Gick med
17 Mar 2012
Hoj
KTM Superduke -07
Håller med vad Rasorblade säger, de som kör bana gillar 40 och jag som gillar titta upp i luften gillar 42. Annars om du kan så köp både 40 och 42 och prova, tar max en timme att byta. Jag har ett 42 använt om du vill prova. Det är inte helt slutkört utan klara minst ca 200-300 mil till (gatåka). Intresserad att prova så kan jag skicka det.

Det skulle ju vara riktigt snällt måste jag säga:)

då lär jag bli varse om kedjan räcker till.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Vems jävla idé var det att låta originaldämparna bli stekheta!? Jag har kört med akrapipor i 3 år nu och de har varit perfekta handvärmare. Men efter lite om och men så har jag fått byta tillbaka till original OCH DET GICK JU INTE SÅ JÄKLA BRA. Att använda ovansidan av fingrarna som stöd för att luta sig lite mot hojen resulterade i brännblåsor :rofl 10 minuter efter avstängd motor så fräste och kokade isbiten/vattnet när man la den ovanpå dämparen.

Hur fan tänkte KTM där!? Förstår de inte hur otroligt korkad jag känner mig nu? :huvet :glömdet

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
Aprilia RSB1000FACTORY 08, KTM Superduke 05
Jag har en fråga jag med! Bra märke på eftermarknads slavcylinder till kopplingen? eller ska man köra orginal?:tungan

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Last edited:

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
Absolut inte original igen. Jag valde Oberon då jag uppfattade dem som det mest vanligaste man bytade till.

Här finns de på Ebay

Jag köpte direkt från Oberon själva här

Glöm inte att köpa mounting plate i aluminium också och kasta originalen i plast.

Tackar för svaret! Gjorde som du sa och köpte mountingplate också! Tänkte om man ändå ska byta skiten så kan man ju byta tillbättre och då är 300;- ingenting! Köper även plast delen som ska vara längst in i kedjan av "prytlar" som ska dit för att verkligen veta att det blir tät och fint! Dessutom kosta delen 35:- på lelles:!

Dock körde jag EBAY för bekvämlighet skiljde inget så..
tackar så mycket!

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Tackar för svaret! Gjorde som du sa och köpte mountingplate också! Tänkte om man ändå ska byta skiten så kan man ju byta tillbättre och då är 300;- ingenting! Köper även plast delen som ska vara längst in i kedjan av "prytlar" som ska dit för att verkligen veta att det blir tät och fint! Dessutom kosta delen 35:- på lelles:!

tackar så mycket!

Jepp Oberon is da shit!

Bifogat

• 382007_10151579703424966_1754017078_n.jpg
    382007_10151579703424966_1754017078_n.jpg
    73.1 KB · Visningar: 108

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R

tackar så mycket!

Det blir lite mer bling (om du nu valde orange ;) ) sen går det rätt fort att byta. Det mest tidskrävande är att lufta systemet. Good luck och grattis

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Suck.. det blir inga fina AP-fotpinnar för min del..

I am sorry your order is taking so long. I just contacted the manufacture and they informed me that your order could take another three weeks or so. We can issue you a refund or get you a different rear set from Sato but it retails for $545.00.

Nu har jag väntat sen i början av augusti på pinnarna, men det ser inte speciellt ljust ut.. "three weeks or so." Typiskt.

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
Det blir lite mer bling (om du nu valde orange ;) ) sen går det rätt fort att byta. Det mest tidskrävande är att lufta systemet. Good luck och grattis

Japp! orange slav och orange mountingplate! Kommer se sjukt nice ut! Låter snabbare människor lösa luftning behöver ändå åka in på storservice:)

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Köp biltemas tryckluftdrivna luftare för 200-300:-, har sparat mig massor av tid o pengar:fakta

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Håller på att montera 07:an mask å mätare... tre ggr har jag tagit isär den för jag inte vet vilken ordning grejorna ska monteras... en fjärde blir det oxåå:gnissla:gnissla

Bifogat

• 1185587_10152225724974966_2083384332_n.jpg
    1185587_10152225724974966_2083384332_n.jpg
    108.7 KB · Visningar: 92
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO