Rasorblade
Ny medlem
40 e inga problem i alla fall.. men ska du inte byta kedjan oxå..Hade tänkt slippa byta kedja och framdrev och undrar därför hur stort drev bak man kan köra med standardkedjan, 40,42?!
40 e inga problem i alla fall.. men ska du inte byta kedjan oxå..Hade tänkt slippa byta kedja och framdrev och undrar därför hur stort drev bak man kan köra med standardkedjan, 40,42?!
Jag som kör bana gillar 40 bättre.. men de som kör gata förespråkar 42 då det e lite slangvänligare..Jo troligen byter jag hela drivpaketet när jag väl är i farten, blir ju inte så dyrt heller när man beställer ett helt kit. Dock har jag inte bestämt mig om jag skall köra 40 eller 42 bak.
Vad säger ni som bytt?
Jo troligen byter jag hela drivpaketet när jag väl är i farten, blir ju inte så dyrt heller när man beställer ett helt kit. Dock har jag inte bestämt mig om jag skall köra 40 eller 42 bak.
Vad säger ni som bytt?
Håller med vad Rasorblade säger, de som kör bana gillar 40 och jag som gillar titta upp i luften gillar 42. Annars om du kan så köp både 40 och 42 och prova, tar max en timme att byta. Jag har ett 42 använt om du vill prova. Det är inte helt slutkört utan klara minst ca 200-300 mil till (gatåka). Intresserad att prova så kan jag skicka det.
Det skulle ju vara riktigt snällt måste jag säga
då lär jag bli varse om kedjan räcker till.
Jag har en fråga jag med! Bra märke på eftermarknads slavcylinder till kopplingen? eller ska man köra orginal?
Absolut inte original igen. Jag valde Oberon då jag uppfattade dem som det mest vanligaste man bytade till.
Här finns de på Ebay
Jag köpte direkt från Oberon själva här
Glöm inte att köpa mounting plate i aluminium också och kasta originalen i plast.
Tackar för svaret! Gjorde som du sa och köpte mountingplate också! Tänkte om man ändå ska byta skiten så kan man ju byta tillbättre och då är 300;- ingenting! Köper även plast delen som ska vara längst in i kedjan av "prytlar" som ska dit för att verkligen veta att det blir tät och fint! Dessutom kosta delen 35:- på lelles:!
Dock körde jag EBAY för bekvämlighet skiljde inget så..
tackar så mycket!
Tackar för svaret! Gjorde som du sa och köpte mountingplate också! Tänkte om man ändå ska byta skiten så kan man ju byta tillbättre och då är 300;- ingenting! Köper även plast delen som ska vara längst in i kedjan av "prytlar" som ska dit för att verkligen veta att det blir tät och fint! Dessutom kosta delen 35:- på lelles:!
Dock körde jag EBAY för bekvämlighet skiljde inget så..
tackar så mycket!
I am sorry your order is taking so long. I just contacted the manufacture and they informed me that your order could take another three weeks or so. We can issue you a refund or get you a different rear set from Sato but it retails for $545.00.
Det blir lite mer bling (om du nu valde orange ) sen går det rätt fort att byta. Det mest tidskrävande är att lufta systemet. Good luck och grattis
Jaha, då sällar jag mig också till de lyckliga få Superdukeägare
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |