Superduke-tråden

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
Aprilia RSB1000FACTORY 08, KTM Superduke 05
Du skojade fan inte när du sa att dom visa den lätta sidan! Fan höger sida är helt körd! Men ska först beställa hem grejerna! sen jävlar ska det bort!

Tips på schyssta styren mottages gärna! Något som är mer upphöjt något schysst!

Jag monterade INTE bort kyl eller oljetank.. små fingrar och en jävla massa svordomar + ca 1.5h senare så var den på plats... :crash:gnissla

Eventuellt kan jag hjälpa dig... :tungan

goma

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2013
Hoj
Triumph Tiger XC, Suzuki GSXR 750, 1953 Monark Blue Arrow, Tuono V4R
Hm.....
FI lampan blinkar, det var inte meningen.
Plockat bort SAS, 2:a spjällen, satt på ett Rottweiler insug, PC3 mappad enligt CPR Rottweiler rekommendation.
Provstartat och den låter gött med ett bra svar på gasen

Men FI lampan borde ju vara lugn.:va

Någon som har någon ide?

goma

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2013
Hoj
Du skojade fan inte när du sa att dom visa den lätta sidan! Fan höger sida är helt körd! Men ska först beställa hem grejerna! sen jävlar ska det bort!

DSC_0795.JPG
Jag plockade på ett lägre styre istället, tycker att hojen kommer till sin rätt bättre så, bättre känsla för vad framhjulet gör och dessutom bekvämare i lite fart. Är ett LSL Drag bar som jag kapade ner till originalets bredd.
Fotot är taget av Rasorblade, tack för det:)

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
Okej! Men jag är ingen "fartdåre" på det sättet utan mer ute efter att sitta bekvämt men mer kontroll!

View attachment 394025
Jag plockade på ett lägre styre istället, tycker att hojen kommer till sin rätt bättre så, bättre känsla för vad framhjulet gör och dessutom bekvämare i lite fart. Är ett LSL Drag bar som jag kapade ner till originalets bredd.
Fotot är taget av Rasorblade, tack för det:)

Har du satt dit ett motstånd där SAS kontakten satt? för vad jag har förstått ska det vara det för att just lampan inte ska lysa!

Hm.....
Plockat bort SAS, 2:a spjällen, satt på ett Rottweiler insug, PC3 mappad enligt CPR Rottweiler rekommendation.

Någon som har någon ide?

goma

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2013
Hoj
Jodå, sitter motstånd där sedan tidigare så det borde inte ändra sig. Kanske bäst att kolla alla kabelanslutningar en gång till.
Funderade på kontakten från SAS ventilen, inget man ska göra med den?

Ang. högre styre så finns det lite olika cross-styren men enklast är nog risers vid infästningen till styret/gaffelkronan, har med fördel haft det på flera crossar för att få bättre körställning stående.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Hm.....

Någon som har någon ide?

När du plockade bort SAS så fanns det en kontakt som du måste ersätta.
Antingen så klipper original och monterar ett motstånd eller så finns det färdiga kontakter på Ebay..

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

spambot

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2013
Hoj
SD 990 -08

Kör själv med Renthal 999-01 Twinwall McGrath Bend som är lite bredare och har mindre böj än original styret som jag fick så förbannat ont i handleden av.

styreAA.JPG

Last edited:

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
Vad är det för skillnad på superduke trattar och RC8 trattar? större eller vad är det?
Vart köper man för 80 kr?

Martin

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Vad är det för skillnad på superduke trattar och RC8 trattar? större eller vad är det?
Vart köper man för 80 kr?

Martin
RC8s trattar är lägre och köpes hos valfri KTM-dealer. Kan rekommendera Cross & Endurocompaniet i Kållered. Hälsa från mig... :rock

Bifogat

• 67002_10151811230534966_708085818_n.jpg
    67002_10151811230534966_708085818_n.jpg
    85.1 KB · Visningar: 138

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Näe nu vill jag också vara med i leken och posta bilder när säsongen är slut.
Titta va fint det blev när jag bytte ut den tråkiga (och trasiga...) gamla glödlampslyktan till en LED-variant!

IMG_2563.jpg

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Tack för svar och tips spambot! Fick hojen servad i juli senast och då byttes all glykolen så en påfyllnad torde räcka. Men läste någonstans att man måste "bleeda" systemet om man fyller på mer än en liter.

Nåväl gick ut i garaget idag och skruvade upp kylarlocket och det är ju fullt verkligen till max. JAG FATTAR INGENTING? Behållaren visar low men det är fullt i kylaren. Är jag helt dum i huvudet eller vad missar jag?:va:död:3freak:gnissla

Tjenare, ingen ko på isen. "Tanken" du ser på högersidan är ett expansionskärl. Dit puttas kylarvätska när det är högt tryck i kylsystemet. Var inne och pratade med KTM om detta på JohansMC. Helt normalt. Är det kylarvätska i kylaren och inget i behållaren så är det inga problem. skit'it och bara kör :) Antar att du inte har onormala temperaturer på hojen heller? :rock

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
Okej, bättre luftflöde helt enkelt! Såg att dom kostade 27 kr stycken på lelles hemsida :)
RC8s trattar är lägre och köpes hos valfri KTM-dealer. Kan rekommendera Cross & Endurocompaniet i Kållered. Hälsa från mig... :rock

Inbyggda blinkers också då eller? ;) och tempraturen stämmer! Allt under max är normalt!
Näe nu vill jag också vara med i leken och posta bilder när säsongen är slut.
Titta va fint det blev när jag bytte ut den tråkiga (och trasiga...) gamla glödlampslyktan till en LED-variant!

View attachment 394066

Onormal temp på en Sd skulle ju vara allt under maxtemp... :banana

spambot

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2013
Hoj
SD 990 -08
Tjenare, ingen ko på isen. "Tanken" du ser på högersidan är ett expansionskärl. Dit puttas kylarvätska när det är högt tryck i kylsystemet. Var inne och pratade med KTM om detta på JohansMC. Helt normalt. Är det kylarvätska i kylaren och inget i behållaren så är det inga problem. skit'it och bara kör :) Antar att du inte har onormala temperaturer på hojen heller? :rock

Tanken är att man skall ha koll på nivån genom att titta på kärlet ifall det helt plötsligt försvinner mer vätska än normalt! Är det tomt hela tiden så blir det ju lite svårare eller hur? Så fyll tanken till max så syns det enkelt om nivån förändras väldigt snabbt.

goma

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2013
Hoj
När du plockade bort SAS så fanns det en kontakt som du måste ersätta.
Antingen så klipper original och monterar ett motstånd eller så finns det färdiga kontakter på Ebay..

Stämmer bra, felkod 54, försvann när jag hängde på SAS ventilen igen. Låter nog den sitta kvar men utan slangar.
Går att ersätta med ett 20 omhs motstånd men ventilen tar inte någon plats och väger inte många gram.
Hur som helst blev det gött insugsljud med Rottweiler burken. Väntar nu på en torr dag att prova resultatet.

Word

åskådare
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
Jag har ett komplett kit för att ta bort SAS-ventilen.
Två plattor inkl skruv, plugg för luftburken samt ett färdigt kontakt med motsånd.
HELT NYTT! kan skickas! Fick bra pris för motorcykeln och sålde den därför och nu behöver jag inte detta kit längre!

Last edited:

Lindholm82

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2013
Hoj
2009, KTM Superduke
Tjena.
Min koppling är imte som den ska :) När man gasar på så slirar kopplingen å vid minsta beröring av kopplingshandtaget så kopplar den, alltså superkänslig. Det är väl säkert lamellerna som är slut eller fjädrarna oxå. Vanilgt att detta slits ut efter bara 1000mil?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Tjena.
Min koppling är imte som den ska :) När man gasar på så slirar kopplingen å vid minsta beröring av kopplingshandtaget så kopplar den, alltså superkänslig. Det är väl säkert lamellerna som är slut eller fjädrarna oxå. Vanilgt att detta slits ut efter bara 1000mil?
inte nyligen bytt olja?!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...