Superduke-tråden

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Jag måste nog spara ihop lite stålar innan jag kan gå nästa steg...
Jag hoppar Rörken idag i alla fall. Mina däck fixar inte regn, bak är slut.

Surt med bilen. Ombesiktning för det, räcker det inte med böter.

Jag slapp böter men måste skruva ner laddtryck och fixa med massa annat, grisigt att jag körde på farthållare lagligt och blev omkörd hela vägen hem av stressade ford scorpios med rosthål överallt.

Näe jag är inte bitter.

Hoppar Rörken jag med, laddar inför storbana.

/A

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Skruva ner laddtryck? Hur kunde de kolla vad du har för laddtryck?
Vad har du för bil förresten om du kan göra så skojsiga saker som att ändra på laddtrycket? Impreza? Mitsubishi Evo? Ådi?

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Byter hoj varje / vartannat år oftast. Så det är inte otippat att jag sneglar på något annat. Vet ej ens vad jag vill köra nästa år, brukar bli spontanköp (likväl som de blir spontanförsäljning),

VAd ger du i försäkring för en superduke??? Ålder ???

Jag är ju 24... Och bor i Jönköping undrar vad man kan hamna på???

///Micke

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Skruva ner laddtryck? Hur kunde de kolla vad du har för laddtryck?
Vad har du för bil förresten om du kan göra så skojsiga saker som att ändra på laddtrycket? Impreza? Mitsubishi Evo? Ådi?

Näe det är en sur 4hjulsdriven Volvo med 9år på nacken. Ska den in på besiktning så lär gubbarna där reagera på att den är lite skojjigare att köra och då ruttnar dom på att inget är standard under huven osv osv.

Audi blev så jävla dyrt att trimma och åka till vardags med så det fick jag lämna när jag köpte hoj.

Någon som har ett 16 drev över? Jag letar med ljus och lykta efter ett ingen verkar ha hemma. KTM = Restat.

/A

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jag har ett helt nytt. Visste inte att r-modellen hade 16t orginal så jag köpte ett när jag hämtade hojen.
PM:a så skickar jag det idag.

/HW

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
I och för sig så är det väl inte helt otänkbart att jag var på väg rätt ut i skogen. :D

Det är bara för att du har dina stödhjul (läs knän) som du får så skumma spår, svårt att ta apex med ett ben på 360cm :D

/A

Jag har ett helt nytt. Visste inte att r-modellen hade 16t orginal så jag köpte ett när jag hämtade hojen.
PM:a så skickar jag det idag.

/HW

Skickat PM, spring till brevlådan.

/A

Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Näe det är en sur 4hjulsdriven Volvo med 9år på nacken. Ska den in på besiktning så lär gubbarna där reagera på att den är lite skojjigare att köra och då ruttnar dom på att inget är standard under huven osv osv.

Jag tror inte att de bryr sig. De brydde sig inte det minsta om min chiptrimmade Passat med opti-flow filter som pös o hade sig.

Vad är gjort på bilen?

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
*Såld...
Tjena! Kollade lite i tråden och hittade din coola bild!! Grymt cool! Var hittade du den på nätet? Har letat som en galning efter liknande bilder. Om en bild kommer ut så brukar det ofta var en liten serie som visar deras olika idéer under designarbetet... Har du resten också?

Jag har inte avslutat mitt första designbygge förrän man börjar tänka på nästa.. :D

haha... detta var fan längesen..
jag minns inte vart jag hittade den,, googlade antagligen...

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
Nu ska R1:an säljas!
Vad skilljer mellan 06 och 07?
Jag vet att bromsarna skiljer men jag blev inte så impad av radialbromsarna som av de vanliga som sitter på Supermonon.
3 liter större tank verkar vettigt. Var kommer alla extra kilon från på 07:an? 179 mot 186 kg om jag inte minns fel.
Fronten ser bättre ut på 07 enligt mig .
Är här någon som provat båda och kan uttala sig om vilken man ska välja körmässigt? Begagnat är bra för plånboken både i inköp och förs. Nya 06:eek:r finns för ca 20000 mindre än 07:eek:r. Hilfe.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Nu ska R1:an säljas!
Vad skilljer mellan 06 och 07?
Jag vet att bromsarna skiljer men jag blev inte så impad av radialbromsarna som av de vanliga som sitter på Supermonon.
3 liter större tank verkar vettigt. Var kommer alla extra kilon från på 07:an? 179 mot 186 kg om jag inte minns fel.
Fronten ser bättre ut på 07 enligt mig .
Är här någon som provat båda och kan uttala sig om vilken man ska välja körmässigt? Begagnat är bra för plånboken både i inköp och förs. Nya 06:eek:r finns för ca 20000 mindre än 07:eek:r. Hilfe.

Vinkeln på gaffeln ska skilja någon grad mellan 06 och 07, det ska göra 07an ngt stabilare men jag har stressat både 07 och 06 och inte märkt ngn större skillnad.

Min 06a med akra + mapp går riktigt bra, ska du köpa beggat så ska du ha pipor och mappning klart, dryga tusenlappar att slänga ut på dom leksakerna och dom är ett måste för ljud och mos, jag fick mina pipor efter 200 mil och det blev en helt ny hoj med mkt mer kraft på mitten.

Lycka till och välkommen i klubben snart då...

/A

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
Tack för tipset. Det var så jag kände också. Ska det bli beg så ska det vara andra burkar på. Ska försöka att få med det även på en ny. Den lokale handlaren har som sommarerbjudande att de levereras mappade och klara med Akra på. Jag har inte tagit upp den delikata frågan om inbyte ännu.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati