Superduke-tråden

whizquiz

whizquiz
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
yamaha r1 silver en 03ans
hur är service intervallen på en superduke 990? är det någe man ska tänka på att kolla innnan man köper en begagnad? funderar att byta bort min yamaha r1a 03ans mot en 05ans super duke! men vad drar en sån hoj?

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
hur är service intervallen på en superduke 990? är det någe man ska tänka på att kolla innnan man köper en begagnad? funderar att byta bort min yamaha r1a 03ans mot en 05ans super duke! men vad drar en sån hoj?

Morsning !
Service var 750mil.
Förbrukning beror på din körstil :D men räkna med ca litern när du gasar ordenterligt.. Min slukar ca 0.8 l/mil .
Kolla framgaffeln efter bakhjulsåkningar och drivpaketet skulle jag göra ialf .

whizquiz

whizquiz
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
yamaha r1 silver en 03ans
vad är det för typ av service som ska göras? måste det lämnas in el är det enkelt att göra tex olje byte samt filter den jag har tittat på hade 150hk på bakhjulet med powercommander effektsysten luftburk +drevning den är bänkad låter ganska mycket tycker jag! min r1a ligger då inte på det ens! men å andra sidan har jag inte bänkat min!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
vad är det för typ av service som ska göras? måste det lämnas in el är det enkelt att göra tex olje byte samt filter den jag har tittat på hade 150hk på bakhjulet med powercommander effektsysten luftburk +drevning den är bänkad låter ganska mycket tycker jag! min r1a ligger då inte på det ens! men å andra sidan har jag inte bänkat min!

Ca 120-125hk på hjulet låter mer troligt om den har helsystem och är riktigt injusterad.

150hk på hjulet motsvarar väl ca 175 i motorn? Det är 50hk mer än vad som uppges original i SD...

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp

Det är en stor vid 1600mil som du inte bör göra själv, men dom små i mellan går säkert att göra själv..
150 hk på bakhjulet stämmer inte snarare 120...

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Honda CB1000R
Morsning !
Service var 750mil.
Förbrukning beror på din körstil :D men räkna med ca litern när du gasar ordenterligt.. Min slukar ca 0.8 l/mil .
Kolla framgaffeln efter bakhjulsåkningar och drivpaketet skulle jag göra ialf .

Tror att det var uppe innan, men det ska väl vara 750 mil imellan servicarna :100 , 850 , 1600 , o.sv. :) 100 , 1600 o.s.v. är det ventiljustering

Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(

Har du kurvan? Vore kul att se. Jag har inte sett några siffror som varit i närheten av 150 kusar på hjulet på någon SD.

Här kan du se vad som ska göras på varje service.

Bifogat

• Service 1.Png
    Service 1.Png
    67.2 KB · Visningar: 184
  • Service 2.Png
    Service 2.Png
    69.1 KB · Visningar: 134
  • Service 3.Png
    Service 3.Png
    59.5 KB · Visningar: 128
  • Service 4.Png
    Service 4.Png
    49.7 KB · Visningar: 119

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
VA fan vill bli av med min R1:a så jag med kan bli medlem i denna tråd...:)

Ingen som är sugen på en sporthoj igen plus lite cash.........

///Micke

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Ca 120-125hk på hjulet låter mer troligt om den har helsystem och är riktigt injusterad.

150hk på hjulet motsvarar väl ca 175 i motorn? Det är 50hk mer än vad som uppges original i SD...

Snygg avatar du har skaffat pojken, synd att den är på "fel" hoj :pannkyss

Vart eren tagen?

/A

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Snygg avatar du har skaffat pojken, synd att den är på "fel" hoj :pannkyss

Vart eren tagen?

/A

Tack! Det är första bilden på mig när jag kör på flera år så jag var bara tvungen att byta avtar. Dessutom ger den en illusion av att jag skulle vara snabb eftersom jag ser ganska snabb ut på bilden :) Tyvärr är den på fel hoj men en riskokare är allt jag förmår uppbringa i dagsläget. Jag har ju i alla fall en snygg, jätteorange väst på mig, det måste väl vara värt något i dessa sammahang?

Den är tagen på Sviestad under SMC-kursen i lördags. I den nya chikanen på långa rakan närmare bestämt.

VA fan vill bli av med min R1:a så jag med kan bli medlem i denna tråd...:)

Gör som jag och phetsnylta i den här tråden trots att du inte har någon SD :)

Last edited:

Raderad medlem 21068

Guest
Gör som jag och phetsnylta i den här tråden trots att du inte har någon SD :)[/QUOTE]

ja fan du är ju mer aktiv än de flesta :)

du skulle behöva en sd jag känner det på mig hehe
du kan köpa min o nåra veckor..

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
Vill ha en SD och helst en 07. Det skilljer ju "bara" 10.000 mellan 990 och 990 R. Ska man ändå ut med så mycket pengar så känns det som man ska göra det riktigt. Har dock inte provkört R utan bara den "vanliga" 07:an. Är det samma bekvämlighet? Har iofs tourat 300 mil med en xr 600 i europa inkl 2 varv på ringen precis efter att kört 4dagars enduro på 100 mil men det var när man var ung o dum.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Quote Gör som jag och phetsnylta i den här tråden trots att du inte har någon SD
Igår 11:20

OOOnykkter "" Men jag måste säga //DR-Zätare// HÅLL DIG TILL DIN
HOJTRÅD O GEFAAN I SUPERDUKETRÅDEN !!!!

Haha, action.

Någon som ska åka Tuvängen imorgon? Jag har haft hojjen i garaget i en vecka.

Åksugen.

/A

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Vill ha en SD och helst en 07. Det skilljer ju "bara" 10.000 mellan 990 och 990 R. Ska man ändå ut med så mycket pengar så känns det som man ska göra det riktigt. Har dock inte provkört R utan bara den "vanliga" 07:an. Är det samma bekvämlighet? Har iofs tourat 300 mil med en xr 600 i europa inkl 2 varv på ringen precis efter att kört 4dagars enduro på 100 mil men det var när man var ung o dum.

Jag har hört många SDR-ägare som klagar på komforten i den kex-tjocka sadeln. Efter en halvtimme har de ont i baken. :arsele
På bana ska däremot sportkomforten vara ypperlig. :tummenupp

Någon som ska åka Tuvängen imorgon? Jag har haft hojjen i garaget i en vecka.
/A

Beror lite på vädret. Det ser ju inte alltför bra ut nu i alla fall...

Last edited:

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94

Provsatt en R när jag va och hämtade min. Sadeln kunde dom likagärna skitigt i och monterat en spånskiva direkt. Annars va det som en vanlig SD fast lite snyggare. Men vetefan om det är värt 12 lappar att inte kunna åka längre än 30 min men ha en lite snyggare hoj.

Men det kanske har kommit en gel-sadel till R-en också, nån som vet?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!