Superduke-tråden

JohanR1

Väntar på andra tider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Provkörde en Superduke förra helgen. Mycket trevlig hoj. Värre vare dock med försäkring. 15 000:- för hel hel tycker jag var i överkant. Har ni några vettiga premier?

/Johan

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
R1:an åkte iväg nu så nu är man ett steg närmare en SD. Sörjer faktiskt R1:an lite. Snäll och fin i motorn, ett snabbstyrt chassie och snygg om man får säga det i denna tråden.

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Honda CB1000R
Provkörde en Superduke förra helgen. Mycket trevlig hoj. Värre vare dock med försäkring. 15 000:- för hel hel tycker jag var i överkant. Har ni några vettiga premier?

/Johan

http://www.bilsport-mc.com/webservice/online.aspx

Brukar vara billigast:tummenupp
Betalar lite över 7k hel/hel.

R1:an åkte iväg nu så nu är man ett steg närmare en SD. Sörjer faktiskt R1:an lite. Snäll och fin i motorn, ett snabbstyrt chassie och snygg om man får säga det i denna tråden.

Den glömmer du fort, när du kört SD´n några meter:D

Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Så nu har jag tagit oskulden på gokartbana "rörken" kändes nyttigt ialf .
Svinkallt att åka hem dock brrrr
Nickeluring vart tog ni vägen ?

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848

Du va så duktig så, tack för trevligt sällskap.

Öva slangåkning i veckan? Jag har barn på dagarna iofs, kvällsåkning?

/A

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(

Det blev inte riktigt som planerat. Jag blev så orolig för regn p.g.a. de gråa molnen över Stockholm och regnprognosen för Uppsala. Hade jag haft regnstället med så hade jag kunnat chansa, men nu fegade jag ur.

Var det bra? Hoppas det inte regnade på er.
Blev det några foton, Hobbes?

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)

/Johan

WTF! Tycker folk begär för mycket nu, jag betalar cirka 12000 halv/helår och det är värt varenda krona. :yoparty

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Det blev inte riktigt som planerat. Jag blev så orolig för regn p.g.a. de gråa molnen över Stockholm och regnprognosen för Uppsala. Hade jag haft regnstället med så hade jag kunnat chansa, men nu fegade jag ur.

Var det bra? Hoppas det inte regnade på er.
Blev det några foton, Hobbes?

Det va riktigt bra, svalt och fint att ha skinnställ på.

Tyvärr så har jag 8,5gb delfinbilder från Kolmården på mina minneskort så jag hann inte tömma och ladda kameran, det va dock två killar som inte gjorde annat än att fota igår. Kolla i Rörkentråden om dom kommer upp idag.

Åkte förbi Lelles igår, frågade snällt efter ett 16t drev och för 159kr får man ett drev monterat och klart, jag blir alltid lika förvånad över hur snabbt och smidigt det är att handla där. Så nu ska SDn gå på slangen hela tiden.

Hoppas vädret håller i sig.

/A

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4

Åkte förbi Lelles igår, frågade snällt efter ett 16t drev och för 159kr får man ett drev monterat och klart, jag blir alltid lika förvånad över hur snabbt och smidigt det är att handla där. Så nu ska SDn gå på slangen hela tiden.

Hoppas vädret håller i sig.

/A

Blev det stor skillnad med det mindre drevet? Hur fungerar det med hastighets/trippmätaren, måste det kalibreras om?

Är lite sugen..

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Blev det stor skillnad med det mindre drevet? Hur fungerar det med hastighets/trippmätaren, måste det kalibreras om?

Är lite sugen..

Hej. Hastighetsmätarn går på framhjulet :tummenupp

Sixx har du några roliga mc vägar att visa nån dag/kväll så vote det kul :tummenupp
Ang 16 drev så tycker jag allt blir bättre utom att ligga att nöta motorväg iom varver blir lite högre,och busfaktorn ökar markant :yoparty

Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Hej. Hastighetsmätarn går på framhjulet :tummenupp

Sixx har du några roliga mc vägar att visa nån dag/kväll så vote det kul :tummenupp
Ang 16 drev så tycker jag allt blir bättre utom att ligga att nöta motorväg iom varver blir lite högre,och busfaktorn ökar markant :yoparty

Det låter bra det, får bli nästa gång man är uppe i uppsalatrakterna och snurrar då :tummenupp

Ja för fan, vi får sticka ut och köra nån kväll. Imorrn är man tillbaka på jobbet igen så dagsturerna är det slut med :huvet

Edit: ingen som ska ut snart?, tänkte åka en sväng vid 15.00 ungefär.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848

Är lite sugen..

Som Micke säger så ska det inte vara några problem med hastighet/tripmätare då den ska gå på framhjulet, därav 17WS som står när du drar på tändingen WS = Wheelsize.

Jag har tyvärr inte hunnit busa med hojen mer än 4,88mil körning på gocart bana igår, det känns som man får en mjukare hoj och hamnar lite bättre i effektregistret när man kör än så länge iaf.

Jag är nöjd.

Nu ska skrället upp på slangen bara.

/A

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
De va dom som va billigast :gnissla

http://www.bilsport-mc.com/webservice/online.aspx

Brukar vara billigast:tummenupp
Betalar lite över 7k hel/hel.

Jag körde ganska mkt för fort för ett antal år sen och fick börja om, är snart 28 och fick som billigast 46 000kr i förslag på min Superduke, kör med avställningsbar halvförsäkring nu och hamnar på 10 000 ändå.

Att få MC-åkning och ekonomi att gå ihop är omöjligt.

Jobba, jobba, jobba, tanka, tanka, tanka.

/A

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Är man skötsam och lite äldre kostar den ca 5500/8500 halv/hel :nicka
Märkte på och drog ner förspänningen i botten o räknade upp 5 varv på framgaffeln..shit dom satt olika från början:näsblod
Skillde ialf ett halvt varv :va
Körde bägge 5.5varv ut och nog tyckte jag hojjen gick bättre i kurvona nu :yoparty

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Honda CB1000R
De va dom som va billigast :gnissla

Jag körde ganska mkt för fort för ett antal år sen och fick börja om, är snart 28 och fick som billigast 46 000kr i förslag på min Superduke, kör med avställningsbar halvförsäkring nu och hamnar på 10 000 ändå.

Att få MC-åkning och ekonomi att gå ihop är omöjligt.

Jobba, jobba, jobba, tanka, tanka, tanka.

/A

Straffet för man bor i stockholm:D

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848

Straffet för man bor i stockholm:D

Jo, bittert är det att va "lite bättre" än övriga Sverige, nyss när jag va nere i Göteborg förväntade jag mig röda mattan för att jag betalat deras nya skrytbygge till tunnel med trängselpengar. Istället fick jag fingret för att jag hade större fälgar än dom andra volvoraggarna. :va

Surt sa räven...

/A

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras