Superduke-tråden

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Har du kommit så pass långt att du hittat balansläget? En annan lyckas ju bara powerwheela korta sträckor, men man är trots allt ganska lättroad..

Nej för tusan jag har bly i framhjulet det är kanske 2-3dm från marken. Jag har inga problem att få upp den egentligen med det går så förbannat fort, 100 km/h plus är för mkt.

Ska ut å träna så fort det torkar upp.

/A

Va inte så hård mot dig själv Hobbes ..Det tar tid :hördu :D

Jag vill ju förtusan leka som dig.

/A

Last edited:

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
Nu står det en ny SD i garaget!:tummenupp
Blev dock lite undrande.:va Ska det verkligen inte vara ett verktygskit med?
Hur är det med Spare part manual som brukar medfölja enduro och crosshojarna? Ska de också finnas med?

Hoppas på bra väder i morgon. Måste ha ihop mina 100 mil fort så att man kan börja köra ordentligt.:yoparty Hittils verkar det lovande. Svårt att ro att den väger 200 kg tankad o klar. Nu kommer jag från en R1 men jag tycker att den beter sig som en uppstyvad 640 på anabola.:Rockbanan

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
Hur är det med Spare part manual som brukar medfölja enduro och crosshojarna? Ska de också finnas med?

Ett litet kit med verktyg fick man iallafall med till 05:an, kolla under sadeln.

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(

Gratulerar! :tummenupp
Jag tror inte du kommer att ångra dig.

Jo visst ska det vara ett verktygskit med. Det ska ligga under sadeln.
Spare parts manual har jag inte sett dock.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp

Hoppas på bra väder i morgon. Måste ha ihop mina 100 mil fort så att man kan börja köra ordentligt.:yoparty Hittils verkar det lovande. Svårt att ro att den väger 200 kg tankad o klar. Nu kommer jag från en R1 men jag tycker att den beter sig som en uppstyvad 640 på anabola.:Rockbanan

Grattis till Superduken :tummenupp
Angående vikten så bantas den en hel del med slipon tror det är nästan 10kg fett som åker bort, så matchvikten torr ligger väl på typ 174kg..Någon som har vägt sin duke ?

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Snackade med handlaren inär jag upptäkte det och han hade för sig att det inte följde med. Jag ska pressa honom på ett om en vecka när han är tillbaka.

Micke, slipon åker på vid 100 servicen. Med Akra ska man banta ca 8,5 kg.

Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Snackade med handlaren inär jag upptäkte det och han hade för sig att det inte följde med. Jag ska pressa honom på ett om en vecka när han är tillbaka.

Det ska ligga med väskan med backspeglarna, "leveranskit" kallar Ragnar det tror jag. Ordning och reda. Jag tror jag fick manualer på 4-5 språk.

Kör försiktigt.

/A

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Micke65, Nickeluring, Hobbes och jag var ute en sväng under hela lördagen, en riktigt kul dag enligt mig i alla fall, och ganska mäktigt med 4 akraförsedda SD:s som kommer. Var det bara jag som märkte att marken skakade vid rödljusen :näsblod

Tack för en kul dag, man inser också hur grön man är på motorcykel när man ser vissa köra. Grymt duktiga allihopa! :tummenupp

Bifogat

• IMG_0608.jpg
    IMG_0608.jpg
    114.6 KB · Visningar: 160
  • IMG_0614.jpg
    IMG_0614.jpg
    113.8 KB · Visningar: 184
Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Ja, det var kanonskoj! :tummenupp
Det får vi göra om snart. Om det finns fler SD:ar i grannskapet så är det bara att haka på.
Sixx, du missade slangträningen i Jordbro. Hobbes får upp den hela tiden nu. Och Micke dominerar på ett hjul förstås - så länge det gäller bakhjulet. :D

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Det får vi göra om snart. Om det finns fler SD:ar i grannskapet så är det bara att haka på.
Sixx, du missade slangträningen i Jordbro. Hobbes får upp den hela tiden nu. Och Micke dominerar på ett hjul förstås - så länge det gäller bakhjulet. :D

Tack för en skön dag pojkar, 7 timmar Superduke-straffande blev det.

Sitter och pillar med bilderna från slangträningen nu, jag har fattat hur man gör och med lite sås i tanken och ett par timmars träning så blir det nog ordning.

Detta får vi göra om.

Jag hämtar hem min kameralins imorgon så vi kan ta lite actionfilmer på bulten.

Om en halvtimme lägger jag upp bilderna.

Här är bilderna:

http://www.nudel.se/070804/

Några blev ok.

/A

Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4

Jasså han får det,hehe....här hetsas det :D nu sticker jag till Ragnar nån dag och byter framdrev,sen ska det tränas ännu mer! :yoparty

men först ska jag :öl fint de..

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Ramsned, det måste varit jag eller så finns det fler. Fick den igår! Håller på att köra in den. Jag bommade att jag mötte en sd. Var det du som körde ihop med två andra hojar varav en med skjuts? Var inne på att vända och jaga lite. Har blivit 28 mil idag och 10 igår. Tack för en förstående sambo och barn. Var ute nu ikväll också. Kompisen la sin r6. Som tur var så la han den i ett väl uppväxt dike så det var nästan bara ljuddämparen som tog stryk.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati