Superduke-tråden

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
Är man skötsam och lite äldre kostar den ca 5500/8500 halv/hel :nicka
Märkte på och drog ner förspänningen i botten o räknade upp 5 varv på framgaffeln..shit dom satt olika från början:näsblod
Skillde ialf ett halvt varv :va
Körde bägge 5.5varv ut och nog tyckte jag hojjen gick bättre i kurvona nu :yoparty

vad har du för bolag då? Jag är 35 och bor mitt i göteborg och betalar 13500 helår/ hel på bilsportmc.

Fjädringen körde jag på sport, men tyckte den blev lite för orolig i inbromsningarna så nu har jag tolv klick på framgaffeln och 17 bak (lite mjukare än sport) men allt är ju beroende på vad man väger ( jag väger 83 i kallingarna). Fjädern bak har jag spännt fyra varv då den var aldeles för mjuk, pratade med en kille som bytt till hårdare fjäder bak och han sa att det blev stor skillnad, kostade tydligen bara 800 ca. Så det kanske blir ett projekt till vintern.

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
Beställde en nu SD igår. Nu är det bara att vänta på att skylten kommer så man hämnta den. Vid 100 milaservicen så kommer akrat på. Spännande.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
vad har du för bolag då? Jag är 35 och bor mitt i göteborg och betalar 13500 helår/ hel på bilsportmc.

Fjädringen körde jag på sport, men tyckte den blev lite för orolig i inbromsningarna så nu har jag tolv klick på framgaffeln och 17 bak (lite mjukare än sport) men allt är ju beroende på vad man väger ( jag väger 83 i kallingarna). Fjädern bak har jag spännt fyra varv då den var aldeles för mjuk, pratade med en kille som bytt till hårdare fjäder bak och han sa att det blev stor skillnad, kostade tydligen bara 800 ca. Så det kanske blir ett projekt till vintern.

Morsning . Bilsportmc 40+ försäkring ..
12 klick på framgaffelns rebound har jag och väger 85i jalingarna annars har jag allt på standard. förspänningen "zag"på min ligger väl ungefär 40mm fram och 45mm i bak .Borde kanske spänna mer i bak men den känns väldigt bra nu :tummenupp

Visst ja det verkar bli fint i helgen :tummenupp Ska vi inte spika en dag o brassa på vi som bor i närheten ? vad säger ni Sixx, Nicke ;hobbe mfl

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Huga. Provkörde en SuperDuke i förrgår, och det var lätt det roligaste jag gjort på mycket länge.

JÄVLIGT dumt, egentligen. Blir till att spara hela vintern och leta efter en beggad '07 till våren '08. Habegäret var ruskigt stort. Körde dessutom en helt original, vilket säkerligen gör det hela ännu roligare med Akragodis m.m.

:jäs

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Morsning . Bilsportmc 40+ försäkring ..
12 klick på framgaffelns rebound har jag och väger 85i jalingarna annars har jag allt på standard. förspänningen "zag"på min ligger väl ungefär 40mm fram och 45mm i bak .Borde kanske spänna mer i bak men den känns väldigt bra nu :tummenupp

Visst ja det verkar bli fint i helgen :tummenupp Ska vi inte spika en dag o brassa på vi som bor i närheten ? vad säger ni Sixx, Nicke ;hobbe mfl

Jag är på, jag laddar batterierna till filmkameran nu :)

Micke är du ledig för lite slangträning ikväll?

/A

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Honda CB1000R
Beställde en nu SD igår. Nu är det bara att vänta på att skylten kommer så man hämnta den. Vid 100 milaservicen så kommer akrat på. Spännande.

Fint. Då får vi väl ta en runda nån gång. Har kört en del omkring där men du har säket några fina vägar att visa:)

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Lördag kl 12 Rosenhill, vad säger ni ?

Om vädret tillåter så ska jag definitivt försöka titta dit! :tummenupp

Nu har inte jag läst i tråden på några veckor, och är så lat att jag inte orkar göra det heller. Men är det många här som ska ner till Sviesta den 16:e? Jag är i alla fall anmäld!

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Om vädret tillåter så ska jag definitivt försöka titta dit! :tummenupp

Nu har inte jag läst i tråden på några veckor, och är så lat att jag inte orkar göra det heller. Men är det många här som ska ner till Sviesta den 16:e? Jag är i alla fall anmäld!
Fint, vädret ska bli ok :tummenupp
Angående Sviesta så väntar jag på min inbjudan dit..har jag fått den så ska jag bara fixxa ledigt från jobbet, börjar jobba just den veckan.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Jag kommer dit ifall inget oförutsett inträffar.

Haha din söndagsseglare det räcker ju med att det är mulet så åker du hem och spelar playstation istället :tuttar

Jag ska till Linköping den 16e och åka vespa, fixat bil med plats för 2 hojjar någon som vill dela soppa?

Självklart kommer jag till Rosenhill imorrn och åker ifrån er. (kan ni ge mig försprång på 5-10min?)

/A

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Jag ska till Linköping den 16e och åka vespa, fixat bil med plats för 2 hojjar någon som vill dela soppa?

Jag delar gärna soppa med dig. :tummenupp

Haha din söndagsseglare det räcker ju med att det är mulet så åker du hem och spelar playstation istället :tuttar

Ja, efter att ha fastnat i trafiken mitt under åskskuren förra fredagen så är jag livrädd för regn. :D
Det var ca 20 cm vatten på Centralbron efter 2 minuters regnande. Lika mycket vatten hade jag i mina ljumskar.
Jag spenderade hela helgen med att rengöra o fetta in stället och impregnera mitt goretex-typ ställ.

Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Bakhjulsåka med SD

Gjorde mina första försök till att slanga med Superduken igår.

Jag och Micke åkte lite i jordbro, första försöken med min nerdrevade hoj, jag är flicka och tyckte det va skitsvårt.

Är det mig det är fel på eller? Antagligen för Micke slängde upp min vespa så fint så.

Är ni alla proffs på slangning?

Om jag inte får upp den i helgen så blir det att kasta på ett större drev bak också, jag gillar verkligen draget man fick när 16 drevet åkte på.

/A

Jag delar gärna soppa med dig. :tummenupp

Vi måste bara fixa ngn ramp eller nått å köra upp leksakerna i bilen med.

/A

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras