Superduke-tråden

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Fixa förspänningen fram o bak så ska du nog slippa genomslag o skrap av spoilern. Om inte, så är du för tung för fjädrarna. Det finns andra fjädrar för tungviktare. :tummenupp

Originaldäcken är bra. Jag är nöjd med mina. Jag bytte precis och tog då samma igen. Fast det berodde lite på priset förstås. Hade de kostat lika mycket som Qualifier RR eller GP Racer så hade jag tagit något av dem istället.

Haha du är så härligt skev,

...Hade de kostat lika mycket som Qualifier RR eller GP Racer så hade jag tagit något av dem istället.

Säger killen som åker runt med 10 000 i kolfiber på hojen. :va

/A

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Fel prio :tungan

Gör om gör rätt.

Kommit på ngt sätt att få fast kedjeskyddet? Jag blev lite nojjig för att fortsätta pimpa hojjen om det ska rasa loss.

/A

Ja, det är väl lite felprioriterat. Men jag är lite rädd för att jag skulle bli för snabb med andra däck. :tuttar

Ska sätta dit de fula original plastdelarna och lösa det på något sätt. Typ med silvertejp eller gem eller nåt...

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Ja, det är väl lite felprioriterat. Men jag är lite rädd för att jag skulle bli för snabb med andra däck. :tuttar

Ska sätta dit de fula original plastdelarna och lösa det på något sätt. Typ med silvertejp eller gem eller nåt...

Svart 07a med all kolfiber? Så sugen. Hobbes goes Knightrider.

Kanske läge att slå till nu och pyssla på allt under vintern? Fan va beslutsångest jag har.

Någon som vill betala bra för min svarta 06a? 700mil, Akra Evo, RG Kraschpuckar, Kellerman "Tidy-tail"?

Silvertejp och gem? Är det du som e han den där McGywer?

/A

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Svart 07a med all kolfiber? Så sugen. Hobbes goes Knightrider.

Kanske läge att slå till nu och pyssla på allt under vintern? Fan va beslutsångest jag har.
Klart du ska ha en 07'a. Seså, åk till Ragnar nu o handla.
Angående kåålfibret så har jag en snygg chain guard till salu.

Någon som vill betala bra för min svarta 06a? 700mil, Akra Evo, RG Kraschpuckar, Kellerman "Tidy-tail"?
Glöm inte att berätta att den är nytvättad med tandborste oxå.

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
@nickeluring, kan man bli för snabb?! ;)

Jag har hört rykten om uppdateringar på SD:n och ett antal nya KTM street modeller till 2008, nån som hört nåt mer om det?!

IL Ducce

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
Genomslaget beror på en allt för hög och lång luftfärd. Jag brukar inte hoppa så långt på den bron men det kändes så bra och mjukt i förrgår (gick väl saktare då). Landar hellre lite på fram än överstegrar på bak. Jag väger 75 kg så om jag skruvar upp förspänningen så kommer den inte funka på mina knöliga vägar. Min R1 fick aldrig lika mycket luft under däcken för den var så obekväm att landa. En enkel lösning är att pruta av innan. Synd då den har så fin balans.

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
Hoppas verkligen inte att det kommer någon ny -08. Då borde den komma snart och min hoj är ju bara 5 dagar gammal. Iofs var handlaren väldigt sugen på att sälja 07:an till mig vilket han också fick göra. Han sa att han inte hört något om en ny SD. Däremot kommer bilen släppas samt ett väldigt begränsat antal av RC8:an. Han kan ju ljuga för att få sålt de sista 07:eek:rna men det känns att den kommer först -09 och med 1050 motorn. Då jävlar ska jag stå i kö. Eller kanske inte. Eller ska jag? Jag känner mig nöjd med motorn men om man fick ner vikten ca 20 kg istället.

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...