Superduke-tråden

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Willkommen! :tummenupp

Håll ögonen öppna här i tråden så är det bara att hänga på om några sticker ut och åker. Inte omöjligt att det blir en sväng på söndag, om det nu blir skapligt väder :) Några sugna?

Tjena. Ny här på forumet. Fick tipset att gå in här på forumet av ett par killar som jag träffade på shell i Duvbo i veckan. Har med mkt nöje följt den sista delen av slangen diskussionen. Har inte varit närheten av att lyckas med någon som helst slangåkning att vara stolt över än, men tar till mig av alla tips.

Har varken haft cykel eller varit stockholmare tillräckligt länge för att kunna alla sköna vägar runtomkring. Skulle vara roligt att få åka med någon som är lite mer bekant med omgivningen. Kör för övrigt en svart SD-07. Helt orginal än så länge men det ska de bli ändring på så fort tid ges.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Tjena. Ny här på forumet. Fick tipset att gå in här på forumet av ett par killar som jag träffade på shell i Duvbo i veckan. Har med mkt nöje följt den sista delen av slangen diskussionen. Har inte varit närheten av att lyckas med någon som helst slangåkning att vara stolt över än, men tar till mig av alla tips.

Har varken haft cykel eller varit stockholmare tillräckligt länge för att kunna alla sköna vägar runtomkring. Skulle vara roligt att få åka med någon som är lite mer bekant med omgivningen. Kör för övrigt en svart SD-07. Helt orginal än så länge men det ska de bli ändring på så fort tid ges.

Välkommen, det va mig och Nickeluring du träffade i onsdags.

Det är bara att hänga på, ser ut som vi kör på Söndag om vädret är ok.

/Andreas

Last edited:

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Info angående KTM dagen på Sviestad är på väg ut. Joachim Paulsson håller på o filar på ett emailutskick "as we speak". :tummenupp

Psychodad; Du är anmäld.

Jepp, såg nyss att jag fick samma utskick som alla andra antagligen har fått. Ska bli kul med en "ny" bana, hoppas på gott väder bara...

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp

Hej o välkommen !
Bara att haka på som sagt ju fler desto roligare :tummenupp

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Byta hoj

Snackat lite med Ragnar nu och det är inte så troligt att det blir annat än färg uppdatering på Superduken till 08.

Så jag funderar starkt på att byta in min.

Någon som känner någon som är sugen på en 06a? Ja de flesta här vet ju va jag har för leksaker på den. Alla original delar finns så klart. (kolla mitt garage för detaljerna)

Vettigt pris så klart.

07a here i come.

/A

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
tomt i grottan
Tänkte köpa mig en superduke nästa säsong har bara en fundering angående 07:ans modell hur lång kommer man på en 18,5 liters tank om man kör sansat?:confused:

När man busar så förstår jag att de drar mer :D

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
Hur långt kommer man på en tank? Jag har en 06:a och därmed den med lite mindre tankvolym. Vid aktiv/buskörning så drar min 1liter/milen. Försöker tanka så fort varningslampan tänds, och får oftast i runt 10 liter, dvs har då kommit ca. 10mil :D
På en långtur i snabb motorvägsfart med ryggsäck och låg då mestadels i 140-150km/h så drog den typ 0,7l/mil. Sen så dricker min en del olja, inga läckage utan den är helt tät, men ändå så har jag behövt fylla flera ggr.

Grymt rolig mc, kan VERKLIGEN rekommendera dig att köpa en.

//IL Ducce

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Söndag

Willkommen! :tummenupp

Håll ögonen öppna här i tråden så är det bara att hänga på om några sticker ut och åker. Inte omöjligt att det blir en sväng på söndag, om det nu blir skapligt väder :) Några sugna?

Jag är sugen på åka i dag :yoparty .Vädret verkar bli någorlunda enligt smhi..
Så Rosenhill 12.00 ?

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Styrdämpare

Nu har jag äntligen fått min styrdämpare monterad. :)

Monteringen är riktigt enkel. Man måste dock hänga upp hojen och plocka bort det högra gaffelbenet.

Har bara kört ca 3 timmar med den, men än så länge verkar den vara guld!

Försökte provocera fram styrvobbel, men det gick inte - Mycket bra!
Har provat att uuiila en hel del för att få till något vobbligt nersläpp, men lyckades inte - Skitbra!
Fick till ett fint framhjulslyft över ett krön i kurva på Bogan, och det kändes lite skumt. Det var inte skumt på något dåligt sätt, bara annorlunda. Fin stabil nersättning - Kanoners!

Vid kurvor i hög hastighet över "bucklig" asfalt har hojen tidigare känts lite nervös. Missförstå mig nu inte. Säkerligen betydligt mindre nervös än de flesta andra hojar, men mer nervös än om man kör på fin beläggning. Nu känns den i alla fall stadig som en klippa när man dundrar över ojämnheter vid nerlägg - Guldpung!

Jag trodde att den skulle bli riktigt trögstyrd i låga hastigheter, typ garagevändningar och sånt, men absolut inte. Jag kände knappt någon skillnad mot innan - Det enda orosmomentet borta! :tummenupp

Än så länge så har jag bara testat en dämpning av 12 och 17 av 32 möjliga lägen där 32 är maximal dämpning.

Återkommer med en rapport efter torsdagens aktiviteter på Sviestad. Då kommer dämparen att hårdtestas där den förhoppningsvis kommer att befinna sig i sitt rätta element.

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Glatt humör
Oömma kläder
Superduken
DB killers
hopfällbar stol (om man kan få med sig)
Shorts
Kamera
Depåstöd
Kedjeolja
Motorolja
Däckvärmare (I wish)
Paraplybrudar :D (Eller förser KTM med sånt?)

Vilka härifrån kommer med på torsdag?

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Nu har jag äntligen fått min styrdämpare monterad. :)

Monteringen är riktigt enkel. Man måste dock hänga upp hojen och plocka bort det högra gaffelbenet.

Har bara kört ca 3 timmar med den, men än så länge verkar den vara guld!

Försökte provocera fram styrvobbel, men det gick inte - Mycket bra!
Har provat att uuiila en hel del för att få till något vobbligt nersläpp, men lyckades inte - Skitbra!
Fick till ett fint framhjulslyft över ett krön i kurva på Bogan, och det kändes lite skumt. Det var inte skumt på något dåligt sätt, bara annorlunda. Fin stabil nersättning - Kanoners!

Vid kurvor i hög hastighet över "bucklig" asfalt har hojen tidigare känts lite nervös. Missförstå mig nu inte. Säkerligen betydligt mindre nervös än de flesta andra hojar, men mer nervös än om man kör på fin beläggning. Nu känns den i alla fall stadig som en klippa när man dundrar över ojämnheter vid nerlägg - Guldpung!

Jag trodde att den skulle bli riktigt trögstyrd i låga hastigheter, typ garagevändningar och sånt, men absolut inte. Jag kände knappt någon skillnad mot innan - Det enda orosmomentet borta! :tummenupp

Än så länge så har jag bara testat en dämpning av 12 och 17 av 32 möjliga lägen där 32 är maximal dämpning.

Återkommer med en rapport efter torsdagens aktiviteter på Sviestad. Då kommer dämparen att hårdtestas där den förhoppningsvis kommer att befinna sig i sitt rätta element.

Kostnad för leksaken?

Jag behöver budgetera min 07a

/A

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Kostnad för leksaken?

Jag behöver budgetera min 07a

/A

Om du behöver fråga så har du inte råd. :D

Närå, jag köpte ju grejerna i mars när jag betalade hojen, så jag kommer faktiskt inte ihåg. Du får höra med Ragnar. Nu när han har tränat på monteringen så kan han leverera din 07a med styrdämparen på.

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
Tänkte köpa mig en superduke nästa säsong har bara en fundering angående 07:ans modell hur lång kommer man på en 18,5 liters tank om man kör sansat?:confused:

När man busar så förstår jag att de drar mer :D

Jag har lagt ca 100 mil nu på min 07:a under inkörningen på en vecka. Jag har tankat efter ca 16 - 21 mil beroende på var mackarna finns. Jag har för mig att jag fyllde ca 15 liter när jag kört 21 mil. Nu diggar jag småvägar och detta var normal sportig körning men vägarnas krokighet gör att snittet hålls nere. Jag tror att den tar mer om man kör tex 140 på motorväg. Kan tilläggas att min är orginal. De ska gå snålare när de är mappade och har en annan skorsten. 20 mil lätt är mitt svar. Om man snittar 0.7 l/mil så ska man komma 25 mil innan den hostar.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Glatt humör
Oömma kläder
Superduken
DB killers
hopfällbar stol (om man kan få med sig)
Solglasögon
Paraply (hoppas inte)
Hemmoröjd salva (om man ej har gelseat )
Shorts
Kamera
Filmkamera
Depåstöd
Kedjeolja
Motorolja
Däckvärmare (I wish)
Paraplybrudar :D (Eller förser KTM med sånt?)

Fyller i lite :D

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5

Önskar jag kunde hänga på, riktigt coolt med så många sd:s.:yoparty Jag har bokat Kinnekulle fre och lö så jag får ju åka iallafall. Om det är någon som ska åka från göteborg till linköping och har plats för en till så kanske man kunde hinna med båda körningarna:rolleyes: . Ang db killers så tror jag att man klarar sig utan på Sviestad, jag gjorde iallafal det när jag var där och jag tyckte att det var fler som lät ganska mycket, men det skadar ju aldrig att ta med dem om man har.

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Sviesta

Jag kommer! Hoppas fan de blir uppehåll.... Drygt att åka nästan 40 mil enkel om det regnar när man kommer fram.... Jag tycker att vi alla tillsammans ber vädergudarna snällt om en fin dag! :)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!