Superduke-tråden

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Nu åker vi snart till Linköping. :banana
Det verkar ju inte vara så himla många härifrån som kommer dit - synd. :(

loser, klart du ska åka ner. Det kommer ju bli skitkul ju! :squid
Dessutom har du ju chansen att testa både vanliga 07or och SDR'en där nere - på bana!!!

Det är riktigt som du säger, Number 2, att det inte är så kinkigt med DB killers på Sviestad. Jag var där på en SMC sporthojskurs för några veckor sedan och då var det grönt ljus för fullt flås i dämparna. Men nu stod det explicit i inbjudan att man skulle ha DB killers med sig, så det vore synd att chansa om man nu inte får åka utan. Mina åker med i alla fall.
Men uppemot 15 LC8'or med öppna dämpare samtidigt på bana skulle nog låta mumma. :rock

Klart det inte kommer att regna, Smacker. Det vore alldeles för illasinnat av gudarna om vi skulle tvingas att fisköra en hel dag när man har chansen att blåköra helt gratis. :gråta

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
Räcker det med att ha en KTM för att dyka upp? Hur fick man inbjudan? Jag köpte ju min för en vecka sedan. Är jag välkommen?

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Vad jag har förstått är det för SuperDuke - SuperAdventure ägare. Men kolla med din ÅF.

Såg att det var i morgon. Hinns inte! Jag måste på något sätt se till att KTM sverige vet att jag har en (eller två ärdet ju faktiskt) KTM så att det inte missas i fortsättningen.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ktm bandagen

Jag måste säga att det va riktigt roligt och brassa omkring på sviestad :tummenupp
Det fanns 12 tror jag lånehojjar me.. jag testade "R" modellen som va kul men oj :va vilken hård sadel,
För mig gav bandagen mersmak ialf :yoparty
Väl mött !

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Jag måste säga att det va riktigt roligt och brassa omkring på sviestad :tummenupp
Det fanns 12 tror jag lånehojjar me.. jag testade "R" modellen som va kul men oj :va vilken hård sadel,
För mig gav bandagen mersmak ialf :yoparty
Väl mött !

Kan bara instämma, det var första men definitivt inte sista gången man besökte en bana! :)

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Första gången på stor bana för mej med. Såg efteråt att man hade nött lite på hojen iallafall. Fotpinnarna var ganska mycket kortare och motorkåpan på höger sida hade också tagit i marken. Jag tar det som ett tecken på att man har haft kul.

Ska nog se till att hinna med en bankörning till i sommar om det är möjligt. Är det någon som har några förslag på bankörningar med lediga platser kvar? Åkte i snabbaste gruppen igår och det verkade passa mej ganska bra, men jag kan nog lika gärna åka i medel-gruppen om det är där det finns platser kvar.

@Hobbes: Har en fin bild på dej ute i periferin, skönt att det gick bra:

Bifogat

• IMG_0474.jpg
    IMG_0474.jpg
    109.4 KB · Visningar: 244

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
....

@Hobbes: Har en fin bild på dej ute i periferin, skönt att det gick bra:

Note to self: Växla innan inte i kurvan.

Första gången på bana, tyvärr blev jag tokfeg efter mina släpp på första passet efter regnet. Har ont i hela kroppen idag efter att jag satt och spände mig. Har riktig hemsk prestationsångest och är rädd för att sätta mig på hojen igen.

Hoppas det släpper.

/A

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Note to self: Växla innan inte i kurvan.

Första gången på bana, tyvärr blev jag tokfeg efter mina släpp på första passet efter regnet. Har ont i hela kroppen idag efter att jag satt och spände mig. Har riktig hemsk prestationsångest och är rädd för att sätta mig på hojen igen.

Hoppas det släpper.

/A

Finns bara en medicin :) ska du med imorgon?

Har faktiskt också lite ledvärk idag, t.o.m i benen. Hur nu det går till?

Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Finns bara en medicin :) ska du med imorgon?

Har faktiskt också lite ledvärk idag, tom i benen. Hur nu det går till?

Skulle nog va bra med ett par mil imorgon men jag måste böka på mina besiktningsrutor på bilen och jag vet inte hur lång tid det tar, får mecka solo och då tar det alltid lite längre tid för en datakille som mig.

Någon som är duktig på att skruva som har noll socialtliv och jobbar för lite öl?

Fan jag har en klump stor som texas i magen när jag tänker på hur illa det gick för mig igår. Någon som har ett bra tipps på hur man lär sig knyppling?

/A

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4

Åldern. Jag kommer ihåg när jag var i din ålder och värken satte in. :)

Haha,ja pensionsåldern närmar sig med stormsteg :tummenupp

Skansundsvägen lät som en bra plan, imorrn vill jag se på dina tomtebloss! :Rockbanan

Skulle nog va bra med ett par mil imorgon men jag måste böka på mina besiktningsrutor på bilen och jag vet inte hur lång tid det tar, får mecka solo och då tar det alltid lite längre tid för en datakille som mig.

Någon som är duktig på att skruva som har noll socialtliv och jobbar för lite öl?

Fan jag har en klump stor som texas i magen när jag tänker på hur illa det gick för mig igår. Någon som har ett bra tipps på hur man lär sig knyppling?

/A

Så jäkla illa gick det väl absolut inte!, är väl helt normalt att man blir lite skakis i sådana lägen. Vem hade inte blivit det? :)

Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Haha,ja pensionsåldern närmar sig med stormsteg :tummenupp

Skansundsvägen lät som en bra plan, imorrn vill jag se på dina tomtebloss! :Rockbanan

Gör som jag. De senaste 20 åren så har jag gått upp 2 timmar tidigare varje morgon så att jag hinner massera in benen med bäverfett. Funkar kanon mot ledvärken. :tummenupp

Klart vi ska bjuda på lite fyrverkerier imorrn. :tuttar

/A

Jag kanske kan hjälpa dig på söndag. Jag gillar Tuborg. :)

Last edited:

Aron07

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
RC8
Sixx har kallat till körning imorrn. 12.30 vid Rosenhill.
Z, Anders, andra - kom dit om ni vill haka på.

Vet inte om det var mig du menade med Anders. Oavsett så hakar jag gärna på imorgon. Skulle egentligen till Lelles men antar att Ragnar kan skicka krashpuckarna på posten istället:) .

Ett lite krux: Var ligger Rosenhill? :va

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Vet inte om det var mig du menade med Anders. Oavsett så hakar jag gärna på imorgon. Skulle egentligen till Lelles men antar att Ragnar kan skicka krashpuckarna på posten istället:) .

Jag kan plocka med dom hem på måndag så får du leverans hem till dörren.

Frugan påpekade att jag ser nervös ut när jag pratar om hojjen så det blir nog så att jag får tvinga mig ut imorrn.

Anders (Aron07) vi kan väl skriva en rad här imorrn och kolla läget/väder osv så guidar jag dig gärna.

/A

Jag kanske kan hjälpa dig på söndag. Jag gillar Tuborg. :)

Vore kanon, måste få på dem innan måndag.

Bläe för att va rädd för hojjen.

/A

Så jäkla illa gick det väl absolut inte!, är väl helt normalt att man blir lite skakis i sådana lägen. Vem hade inte blivit det? :)

Vettefan hur man ska gå vidare nu, kände mig som en snigel igår.

/A

Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj

Jo, det var dig jag menade. Kul att du hänger med. :tummenupp
Om du vill så kan vi ses vid Danvikstull så kan vi åka tillsammans dit. PMa så skickar jag vägbeskrivning.
Annars ligger Rosenhill längs med väg 255 bortanför Tumba/Tullinge.

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Grymt avundsjuk på er. Gällde den här bankörningen alla sd ägare i Sverige? Har ju bara haft min i 10 dagar så det är kanske därför jag inte fått reda på något. Jag måste köra bana!!!!! Börjar inse att landsvägen inte är rätt för mig. Känner igen mig i alla släppen bak då jag var ute i lite regn igår. På torr asfalt är det kul att växla ner med lite broms på bak och känna hur hon jazzar för varje tramp med vänsterfoten men när det är blött så fick jag lägga ner det där med att använda bakbroms. Hade lite tur också när jag körde på en för mig ny och kuperad väg. Det var en massa backkrön efter varandra som var perfekta att lyfta framhjulet/hoppa över men vid just ett krön var jag lite osäker på vad som skulle komma efter så istället för ett lyft blev det att kasta ankar för en dam som svängde ut. Pust där kunde säsongen slutat. Nä nästa år är det jag som håller järnkoll på bandagar. Som sagt lyllo er som körde bana. Shit vad körsugen jag blev nu då.:yoparty Nä nu får jag sätta mig i soffan med :tuttar och vara social.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati