Superduke-tråden

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Varför bor ni så långt bort killar ???...Jag vill oxå va med o köra....:gnissla

Aron07

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
RC8
Jag kan plocka med dom hem på måndag så får du leverans hem till dörren.

Frugan påpekade att jag ser nervös ut när jag pratar om hojjen så det blir nog så att jag får tvinga mig ut imorrn.

Anders (Aron07) vi kan väl skriva en rad här imorrn och kolla läget/väder osv så guidar jag dig gärna.

Tackar, vilken service. Jag kan plocka upp dom efter jobbet.

Verkar som jag kan få guidning från danvikstull. Dit ska jag nog hitta :).

/A

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Tackar, vilken service. Jag kan plocka upp dom efter jobbet.

Verkar som jag kan få guidning från danvikstull. Dit ska jag nog hitta :).
/A
Hobbes är bra på att hitta till Nacka oxå :D så han kanske oxå kommer dit till 11.20. Nere vid reningsverket.

Varför bor ni så långt bort killar ???...Jag vill oxå va med o köra....:gnissla
Ja, du skulle ju lära oss att slanga ordentligt ju.

11.50 imorgon, Hobbes. Jag hade lite hjärnblödning.

Micke, kommer du med?

Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
/A
Vettefan hur man ska gå vidare nu, kände mig som en snigel igår.
/A[/QUOTE]

Finns en bra medicin.. Brassa faen i grupp som vi gör i morgon :yoparty pån bara smiska han lite så känns det bra igen jag lovar :tummenupp
Kul vi blir ett gäng :)

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Hobbes är bra på att hitta till Nacka oxå :D så han kanske oxå kommer dit till 11.20. Nere vid reningsverket.

Ja, du skulle ju lära oss att slanga ordentligt ju.

11.50 imorgon, Hobbes. Jag hade lite hjärnblödning.

Micke, kommer du med?

Hur i hellskotta skulle jag veta att Nacka börjar vid slussen. Jag ska ringa stadskontoret på måndag och förklara ett och annat.

Okej vi ses i tunneln då.

/A

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
En sak jag kom att fundera på angående slangning...Ni som vågar lite mer hur högt tar ni upp framhjulet ?
Mitt ligger väl ca kl 10 och det skulle vara värt mkt att veta hur högt man kan utan risk för överslag.
Mvh

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kollade precis filmen på RC8:an, jädransch vad hög den är i bak!

Helhetsintrycket är välsom med alla andra alphojar, I neeeeeeds Ith!!!!!

Verkade som att ni hade kul på Sviestad, avundsjukan finner inga gränser!

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Har sedan i torsdags (Sviestad då) kännt av att jag kanske skulle ha en styrdämpare på hojen. Det var ganska oroligt i framändan och hela hojen vobblade ganska mycket ut ur sista kurvan in på start/målrakan. KTM:s kit verkar man ju få slanta upp mellan 7-8000 spänn för, med ny "triple-clamp" och allt. Finns det andra tillverkare som har kit till Superduke? Man skulle ju gärna betala något mindre...

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Idag fick jag äntligen provköra en SuperDuke och kan ju bara säga att habegäret blev ännu värre! Måste bara ha!

En fråga bara, kopplinge var så tung att hålla inne blir det bättre eller måste jag träna upp mina småfröken fingrar?

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Idag fick jag äntligen provköra en SuperDuke och kan ju bara säga att habegäret blev ännu värre! Måste bara ha!

En fråga bara, kopplinge var så tung att hålla inne blir det bättre eller måste jag träna upp mina småfröken fingrar?

Har lite hojar att jämföra med och tycker inte att SD´n är tyngre än någon annan liter hoj.
Var du på Lelles? Isf var jag där samtidigt. Min är till salu, btw. :)

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Det var på Lelles idag vid 1300 som jag provkörde:tuttar
Vad har du för årsmodell och pris och varför ska du sälja? Det är ju en übercooool hoj.......

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Honda CB1000R
Har sedan i torsdags (Sviestad då) kännt av att jag kanske skulle ha en styrdämpare på hojen. Det var ganska oroligt i framändan och hela hojen vobblade ganska mycket ut ur sista kurvan in på start/målrakan. KTM:s kit verkar man ju få slanta upp mellan 7-8000 spänn för, med ny "triple-clamp" och allt. Finns det andra tillverkare som har kit till Superduke? Man skulle ju gärna betala något mindre...

Vad är det för skillnad på styrkronan till styrdämparkittet och orginal förutom de två gängade hålen?? För är det bara det så kan man ju köpa bara styrdämparen och sen borra och gäng själv...klart:tuttar

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Vad är det för skillnad på styrkronan till styrdämparkittet och orginal förutom de två gängade hålen?? För är det bara det så kan man ju köpa bara styrdämparen och sen borra och gäng själv...klart:tuttar

Den CNC frästa styrkronan håller lite bättre än den gjutna. Borrar o gängar man i den gjutna är det risk att man försvagar den så att den går sönder vid ett illa valt tillfälle.

Kan f.ö. säga att jag är jäkligt nöjd med min styrdämpare. Hojen känns väldigt stabil nu. Märkte inte alls av något styrfladder på rakorna på Sviestad som jag gjorde förra gången då jag inte hade någon styrdämpare. Den känns oxå bättre i kurvorna.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Jag har varit så jävla sugen på en superduke ända sedan första superduken släpptes. Jag har ägt alla möjliga hojar, ktm 660, R1, Fireblade, ktm 525, sukka 750, osv. Jag känner att jag helst skulle vilja ha någon mellanting mellan en R1 och en motard. Känns ju som att superduken skulle passa perfekt. Sen tycker jag att den är sjukt snygg också. Har provsetat och körställningen är den bästa jag testat. Det var min inledning.
1. finns det något ställe i stockholm där man kan provköra superduke?
2. hur pass billigt tror ni man kan få en 05. tror ni det finns nån chans att man kan få en 05 för runt 60 i höst?
3. detta står säker i denna tråd men den är ju så lång så, hur stor skillnad är det egentligen med orginalavgassystem mot helsystem. jag har hört att skillnaden ska va väldigt stor.
4. läste sista sidan här i tråden och såg att det var ganska många som ska sälja sina. varför? något ni är missnöjda med?
5. fanns det några barnsjukdomar på 05'orna?

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM

1. finns det något ställe i stockholm där man kan provköra superduke?
2. hur pass billigt tror ni man kan få en 05. tror ni det finns nån chans att man kan få en 05 för runt 60 i höst?
3. detta står säker i denna tråd men den är ju så lång så, hur stor skillnad är det egentligen med orginalavgassystem mot helsystem. jag har hört att skillnaden ska va väldigt stor.
4. läste sista sidan här i tråden och såg att det var ganska många som ska sälja sina. varför? något ni är missnöjda med?
5. fanns det några barnsjukdomar på 05'orna?

1) Isf är det väl dirtbike. Annars är lelles närmast.
2) Beror alltid på hur pengabehovet är hos säljaren. Min går för 70k nu.
3) Det gör en del, men min är orginal och det har räckt för mig.
4) Mnjäe, egentligen inte. Men omväxling förnöjer.
5) Startmotorn lät illa på en del. Sedan så var det lite småpyssel, men allt skall vara garantifixat. Få tag på en fullservad så har serviceverkstaden koll på att allt är / skall vara åtgärdat. Du kan hitta 2005:eek:r med garanti kvar på.

Kanoncykel i mina ögon iaf. Ingen högfartsmoppe pga avsaknaden av kåpa, men i alla övriga aspekter en riktigt skoj cykel.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati