Nickeluring
Lurig som få...
Är det bara "R":en som har större tank?
Eller kom den på samtliga 07r?
Samtliga 07or har den större tanken.
Är det bara "R":en som har större tank?
Eller kom den på samtliga 07r?
Tackar!Samtliga 07or har den större tanken.
Tackar!
Passar den tanken på tidigare årsmodeller?
Nej, den passar inte. Däremot så finns det en större tank i kååålfiber till äldre modeller.
Cool-fiber gillar vi , och den är säkert i det närmaste gratis förstås?
Woops!!! Kollade själv. Drygt 18000 kr .
finns det inte pirat varianter?
Hej DwD, så du hittade hit.
Nä, det finns inga pirattankar än så länge i alla fall. Det finns lite andra piratprylar som hugger, kedjeskydd och sånt, men vill man ha en ordentlig tank så är det bara att slanta upp för en originaltank i kååål eller en 07a.
hehe klart jag hittar hit
Dom där som har gamla Superduke's får väl ha en sån där ölhållar hjälm med två slangar ner till tanken
Är lite sugen på att testa dreva ner den till 40T bak, 07orna hade väl 16fram redan?
Hehe, ja det kanske funkar.
Har oxå varit sugen på att testa 40T bak. De som testat verkar ju lyriska.
07orna har 16 fram original.
köra på slangen blir nog lättare med 40T bak
det verkar ju som att det går med orginal kedjan, och vända på blocken.
Smacker, jag ser att du antagligen har likadana akra som mig eller är det ett helsystem? Ni som har bytt slutdämparna, märktes det stor skillnad? Jag har fått bytt och mappat om men märker ingen skillnad mer är att det låter mer. Jag tycker nästan att den blivit ryckigare och långsammare efter det. Den verkar gå väldigt fett (obs! inte fett som i skitbra). Svårt det här. Handlaren ville att jag skulle komma in så kunde vi ev prova med en annan mappning men det känns inte seriöst. Det räcker inte med en massa troende när det handlar om subjektiva åkupplevelser. De verkade dessuton osäkra på vilken mapp de hade stoppat i.
Smacker, fick du gjort det hos Claesson? Är du nöjd med resultatet? Vet du om de har bänk? Snart drar jag min till någon som har bänk så man får det svart på vitt om den går bra eller ej. Jag har inte gjort det hos Claessons.
Tja!
Jo jag har bara burkarna på den. Jag märker absolut skillnad nu & orginal. Den är mycket starkare i mellanregistret. Vid bakhjulsåka är det så pass bra mos i maskinen att den orkar hämta upp hojen igen om man dalar lite på 5:an & 6:ans växel. Det funka inte orginal.
Jag är helnöjd med min mapp. Den går mycket rent & fint. Betydligt bättre än 05:an jag hade tidigare. Japp på Claessons har jag fått det fixat. Bänkade även hojen där innan & efter. Det gjorde inte så mycke på topp i effekt & vrid men om ja minns rätt så var ökning på ca: 3-5 hk & Nm i mellanregistret. Såg lite ut på pappret men känns en hel del på riktigt!
Smacker, jag ser att du antagligen har likadana akra som mig eller är det ett helsystem? Ni som har bytt slutdämparna, märktes det stor skillnad? Jag har fått bytt och mappat om men märker ingen skillnad mer är att det låter mer. Jag tycker nästan att den blivit ryckigare och långsammare efter det. Den verkar gå väldigt fett (obs! inte fett som i skitbra). Svårt det här. Handlaren ville att jag skulle komma in så kunde vi ev prova med en annan mappning men det känns inte seriöst. Det räcker inte med en massa troende när det handlar om subjektiva åkupplevelser. De verkade dessuton osäkra på vilken mapp de hade stoppat i.
Smacker, fick du gjort det hos Claesson? Är du nöjd med resultatet? Vet du om de har bänk? Snart drar jag min till någon som har bänk så man får det svart på vitt om den går bra eller ej. Jag har inte gjort det hos Claessons.
Så där då..
då får man börja läsa den här tråden oftare
Hämtade en svart -07:a hos Ragge igår.
Tog en liten tur på kvällen det var ju så skönt ute..
stanna till i tungelsta hos en polare
sen efter någon timme så öser det ju ner ute..
men men superduken verkar klara vatten.
för ni som var på KTM trackday så var det jag som hade skrapat sönder skinnstället i röven som hade lite fin silvertejp
/Freddan
Jag tänkte bara ställa ett par frågor till er som kör SD. Jag funderar på att skaffa en. Men har provkört ett par stycken och öpplevt att dom vibrerar väldigt i styre/fotpinnar. Är det jobbigt att köra längre sträckor med den? Hur fungerar den att köra bana med? Åker Z1000 nu och är väldigt nöjd med den men det är ju kul att byta ibland.
Hur är det med oljeförbrukning? Har hört att den kan dra endel? Hur känns den vid bankörning? Stadig eller rör det på sig? Reservdelspriser? KTM var billiga med prylar till cross men hur är det till SD?
Hur är det med oljeförbrukning? Har hört att den kan dra endel? Hur känns den vid bankörning? Stadig eller rör det på sig? Reservdelspriser? KTM var billiga med prylar till cross men hur är det till SD?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|