Mmm å jag provkörde ju en hela eftermidagen oxå
Jupp det blev 32 mil igår..
mycket slingerbulten och bogan.
fast jag har inte rikigt vant mig.
kör fortfarande mycket snabbare med 950:in.
Hehe nä den e borta så revan i skinnstället fladdrar fint
/Freddan
Morsning !
Funderar på om det va dig jag såg glida förbi på Rosenhill igår , Svartvitklädd, beriks skinn om jag inte minns fel
Idag har jag äntligen gjort det jag velat göra sens superduken kom. Jag har provkört en. Dom rullade ut hojen ur butiken. Jävlar va snygg den är. Jag startar hojen. Fy fan va gött den låter. Sittställningen är helt makalös bra. Har aldrig setat så bra på någon hoj förut. Rullar i väg i lite lagom tempo på liten kurvig asfaltsväg. Sjukt bra chassi. Testar bromsarna. Frambromsen är den bästa jag någonsin testat. Motortempen är äntligen uppe där den ska. Dags att ösa fullt. Vriden rullen i botten. Det händer ingenting. Va???? Sen helt plötsligt när jag haft rullen i botten i typ två sekunder, ja då börjar den accelerera. Va?? Är choken i eller nått. Brukar ju kunna va konstigt då. Nej det finns ju ingen choke kom jag på. Är ju insprutning. Testar några gånger till. Den sämsta jävla gasrespons jag varit med om i hela mitt liv. Lätt två sekunder tar det från att man vrider på rullen tills att hojen reagerar. När jag skulle wheela på tvåan så slog jag av gasen i en sekund och sen på igen. Dröjer ca 1 sekund ytterligare. Då sjunker varvet(när jag håller rullen stumt i botten) och strax efter så ökar varvet igen och framhjulet går upp. Va fan är det frågan om?? Detta var en superduke årsmodell 07 demohoj. Jag är så jävla missnöjd. Ska det va så här?
Jag passade även på att testa en 950 supermoto direkt efteråt och den hojen hade helt vanligt gasrespons, dvs direkt, samt att den gick så jävla mycket bättre än superduken. Klart mycket bättre acceleration. På rakorna på denna lilla väg där jag kom upp i kanske 135-140 med superduken, hade jag lätt 170+ med 950'in.
Jag snackade med butiken som hade lånat ut hojarna till mig och dom sa att alla andra som provkört superduken har varit helt lyriska. Det måste väl ha varit något fel på denna superduke? Hur är gasresponsen på era? är det jättestor fördröjning eller svarar den direkt? En 950 med 100hk kan ju inte gå bättre än superduke med 122 hk?
Som sagt, så ska den inte va..den ska regarera blixtsnabbt på gasen
Konstigt dock, jag har läst i nån tråd om nått liknande, vet ej vad det beror på..Felmappad
Last edited: