Superduke-tråden

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Last edited:

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
Spana in dessa " Monster" :tummenupp

Faan va grym rc8:an är:yoparty , den har mycket att leva upp till om den ska va i samma klass som 1098 som jag antar är närmsta konkurent. Men med chassit och kvalitén på sd så tror jag att de kan ge italienarna en match. Venomen gillar jag inte alls, ska det vara den "nya" sd:n så är det en klar försämring, ser helt feldesignad ut, men det är ju min åsikt.

Var har du hittat bilderna?

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Honda CB1000R
Faan va grym rc8:an är:yoparty , den har mycket att leva upp till om den ska va i samma klass som 1098 som jag antar är närmsta konkurent. Men med chassit och kvalitén på sd så tror jag att de kan ge italienarna en match. Venomen gillar jag inte alls, ska det vara den "nya" sd:n så är det en klar försämring, ser helt feldesignad ut, men det är ju min åsikt.

Var har du hittat bilderna?

http://www.scigacz.pl/KTM,Venom,w,2009,3630.html

Här hittade jag lite

Last edited:

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
vitt är det nya svart?

hittade den på ktmduke.de tyckte den va så snygg att jag måste dela med mig.

Bifogat

• b77e_27.jpg
    b77e_27.jpg
    69.7 KB · Visningar: 129

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
hur ligger serviceintervallen på en superduke från att den är ny?
vid vilka miltal ska den in på service och hur mycket kostar det ungefär?

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Ja fyfan vad snygg, det där är ju min våta dröm! :bow Ett par akrablås på den så är den fulländad!

Måste hålla med, Ragnar sålde 07an jag bokat idag så nu kan jag planera ngt annat i väntan på att det kommer hem än ny i "rätt" färg.

Vad tycker ni ska man ha en "R" eller inte?

/A

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Honda CB1000R
Måste hålla med, Ragnar sålde 07an jag bokat idag så nu kan jag planera ngt annat i väntan på att det kommer hem än ny i "rätt" färg.

/A

om det inte vore för sadeln...:huvet stenhård, finns inget snyggare anners!:yoparty

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4

/A

Finns det ingen eftermarknadssadel?, typ någon form av gel-seat eller nått som till den vanliga SD:n. Då skulle jag bli ännu mer sugen på att byta, för som sagt....snyggare finns inte :yoparty

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Finns det ingen eftermarknadssadel?, typ någon form av gel-seat eller nått som till den vanliga SD:n. Då skulle jag bli ännu mer sugen på att byta, för som sagt....snyggare finns inte :yoparty

Cykelbyxor med gele i funkar ju, men värst för mig är att inte kunna skjutsa, funderar på en 625a som vinterpulka att pendla till jobbet med får man skjutsa på den?

/A

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Det finns annan sadel tror jag. R köper du om du skall köra bana, annars köper du en vanlig och lägger pengarna på system och bling-bling.

/HW

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Cykelbyxor med gele i funkar ju, men värst för mig är att inte kunna skjutsa, funderar på en 625a som vinterpulka att pendla till jobbet med får man skjutsa på den?

/A

På 660 från 2005 och nyare får man det, och det lär ju vara samma sak med 625:an. Är ju samma hoj förutom motorn. Då var bakramen anpassad för det med skjutspinnar och allt :)

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Det finns annan sadel tror jag. R köper du om du skall köra bana, annars köper du en vanlig och lägger pengarna på system och bling-bling.

/HW

Blir nog bling bling på en R också, blir kluven som fasen. Om jag inte får iväg min vespa så får det vänta till i vår och det vill vi inte.

Ska testa kollegans R imorgon en lite längre tur.

Fy för det svenska klimatet, jag vill ju byta nyss.

/A

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
På 660 från 2005 och nyare får man det, och det lär ju vara samma sak med 625:an. Är ju samma hoj förutom motorn. Då var bakramen anpassad för det med skjutspinnar och allt :)

Perfekt då ska jag och Ragnar köra hoj i vinter.

/A

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(

Jag har sett en R med ombyggd bakdel så att den hade standard sadeln. Men då försvann ju hela meningen med att ha en R modell...Man får typ en standard SD med orange ram o lite hårdare fjädring för en massa pengar. :tungan

Perfekt då ska jag och Ragnar köra hoj i vinter.

/A

Det tror jag du fryser för mycket för. :D

Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Jag har sett en R med ombyggd bakdel så att den hade standard sadeln. Men då försvann ju hela meningen med att ha en R modell...Man får typ en standard SD med orange ram o lite hårdare fjädring för en massa pengar. :tungan

Det tror jag du fryser för mycket för. :D

Jag sa ju inte hur långt jag skulle åka eller hur :p

Har massa trix från enduro folket om varma kläder.

/A

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
"R" Modellen är som sagt Supercool :tummenupp
Sadeln är stenhård med det kanske du gillar Hobbes, eller så tar du på dig pampers 60kg+ så ordnar det sig :D

Testa nu o stegra med kollegans "R" :tungan

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...