Superduke-tråden

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Alla ni här och Superduke Ren som står ute på 'Jonte Engdahl' i Lödde har gjort mig helt 100% säker på vad jag ska ha för hoj. En Superduke såklart!:)

Nu vill jag ha tips på bra återförsäljare och gärna då någon som brukar ha eller kan fixa demoex. Jag kan vänta då det inte är aktuellt med köp förrän tidigast våren/sommaren 08. Gärna återförsäljare nedanför Överkalix och Piteå typ. Ska ju kunna åka på en helg max.:tungan

Jag är mest inne på en vanlig men om det finns någon direkt superbra anledning att köpa en R så vill jag gärna höra det. Jag kommer enbart att åka gata. Kanske bana någon gång om jag blir erbjuden men inget jag har planerat eller aktivt kommer att leta efter.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Alla ni här och Superduke Ren som står ute på 'Jonte Engdahl' i Lödde har gjort mig helt 100% säker på vad jag ska ha för hoj. En Superduke såklart!:)

Nu vill jag ha tips på bra återförsäljare och gärna då någon som brukar ha eller kan fixa demoex. Jag kan vänta då det inte är aktuellt med köp förrän tidigast våren/sommaren 08. Gärna återförsäljare nedanför Överkalix och Piteå typ. Ska ju kunna åka på en helg max.:tungan

Jag är mest inne på en vanlig men om det finns någon direkt superbra anledning att köpa en R så vill jag gärna höra det. Jag kommer enbart att åka gata. Kanske bana någon gång om jag blir erbjuden men inget jag har planerat eller aktivt kommer att leta efter.

Vet att Superbike har en ny 05:a och en ny 06:a till kanonpris. De har även en 07:a ståendes.
Och det bästa.... en demohoj!!:D

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(

Ring Ragnar på Lelles. Han kan säkert fixa till nåt bra.
018 - 15 60 05
Prova flera ggr ifall du inte får svar.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
nu har jag provkört en annan superduke och jag hade helt enkelt fel angående gasresponsen. denna superduke svarade direkt och det gjorde även den andra kan jag konstatera i efterhand. grejen är bara det att när man ligger på 5000 varv på tvåan och slår av och på gasen för att wheela så händer det knappt någonting tycker jag. R1'an jag hade innan tyckte jag var så sjukt mycket starkare på mellanvarv. även ktm 950'in jag provkörde. båda superduksen jag har kört har haft orginaldrevning fram. har 05'an och 07'an samma drevning fram? gör det stor skillnad om man drevar ner en kugg fram? jag måste säga att efter att ha kört superduken en gång till så tycker jag att det är en så jävla brutalläcker hoj. utseende, körställning, bromsar, motorljud, allt är så jävla bra. det enda som förstör för min del är att den inte alls känns som att den vill upp på slangen. om man jämför med R1, ktm 660, ktm 950, gixxer 1000 (som är de hojar jag kört det senaste året) så wheelar alla dessa hojar 10 ggr lättare än superduken.

nu är jag tokosäker på vad jag ska skaffa för hoj. jag vill verkligen ha en superduke, men jag vill ha en superduke som wheelar mycket lättare. är det någon som testat att dreva ner mer än en kugg fram?

är det någon här som har testat både superduke och ktm 950? jag upplevde 950'in enormt mycket mer wheelesugen än superduken, men det kanske bara handlar om drevning? dom väger ju lika mycket om superduken har mer hk så det känns som att det borde vara tvärtom.

upplever ni era superdukes som lätta att wheela med eller får ni slita som fan för att få upp dom på tvåan?

Last edited:

para

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Superduke 07
[/s

upplever ni era superdukes som lätta att wheela med eller får ni slita som fan för att få upp dom på tvåan?

Jag suger enormt på bakhjulsköra, men jag tar ändå upp den lätt på tvåan. Åker Sd 07 som har ett kugg mindre fram. Men nej, kan jag wheela med den så kan alla.

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
nu har jag provkört en annan superduke och jag hade helt enkelt fel angående gasresponsen. denna superduke svarade direkt och det gjorde även den andra kan jag konstatera i efterhand. grejen är bara det att när man ligger på 5000 varv på tvåan och slår av och på gasen för att wheela så händer det knappt någonting tycker jag. R1'an jag hade innan tyckte jag var så sjukt mycket starkare på mellanvarv. även ktm 950'in jag provkörde. båda superduksen jag har kört har haft orginaldrevning fram. har 05'an och 07'an samma drevning fram? gör det stor skillnad om man drevar ner en kugg fram? jag måste säga att efter att ha kört superduken en gång till så tycker jag att det är en så jävla brutalläcker hoj. utseende, körställning, bromsar, motorljud, allt är så jävla bra. det enda som förstör för min del är att den inte alls känns som att den vill upp på slangen. om man jämför med R1, ktm 660, ktm 950, gixxer 1000 (som är de hojar jag kört det senaste året) så wheelar alla dessa hojar 10 ggr lättare än superduken.

nu är jag tokosäker på vad jag ska skaffa för hoj. jag vill verkligen ha en superduke, men jag vill ha en superduke som wheelar mycket lättare. är det någon som testat att dreva ner mer än en kugg fram?

är det någon här som har testat både superduke och ktm 950? jag upplevde 950'in enormt mycket mer wheelesugen än superduken, men det kanske bara handlar om drevning? dom väger ju lika mycket om superduken har mer hk så det känns som att det borde vara tvärtom.

Vill inte upp på slangen ???... Hallå ??:D . Nerdrevad ett kugg fram o akrapipor....

http://media.putfile.com/SD-Wheeliecompilation

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Vet att Superbike har en ny 05:a och en ny 06:a till kanonpris. De har även en 07:a ståendes.
Och det bästa.... en demohoj!!:D

Ojdå. Får bli en tur till Gbg kommande helg låter det som.

Kul att ha något att längta efter när jobbet bara känns trist och meningslöst.:)

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp

Morsning ! Kan klargöra lite.... -05/06 har 17 drev och -07 har 16drev.
Min -06 har jag haft orginal 17t och bytt till 16t och nu är inga som helst problem att dra upp han på 2an med 16drev i typ 60-70blås ..
Tom på 3an går det men då får man ta i en hel del "Kolla Folkes Video:tummenupp "
När jag precis fått hojjen med orginal drev så ficka jag bara till det på 1an och tog till kopplingen på 2an,men då va jag helt grön på hojjen me ..
// Micke

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Vill inte upp på slangen ???... Hallå ??:D . Nerdrevad ett kugg fram o akrapipor....

http://media.putfile.com/SD-Wheeliecompilation

Jag vill också vara så grym på att slanga. Men jag är i det närmaste helt talanglös på de området.

Provkörde en SD -05 med acra-pipor och originaldrevning igår, och kan bara konstatera att 1:an och 2:an var inga problem att få upp den på baken på. Men däremot 3:an kräver nog lite mer övning och mindre försiktighet (ville ju inte trasha vännens fina hoj) så ska de nog gå de med. Annars blir de la en kugge mindre fram som åtgärd.

För övrigt så tyckte jag att den var fin att köra. Skön sittställning, go motorgång och gott om kraft i motorn. Dock förstår jag inte riktigt varför vissa vill ha en styrdämpare. Jag tyckte nämligen att den var lite trögstyrd, men de beror säkert på att jag är van vid SXV:n som är super-duper-lätt-styrd.

Men jag är hur som helst fruktansvärt kluven till mitt framtida hojval. Vill jag ha kvar SXV:n eller vill jag byta till en "R"-pimpad Superduke?

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
05'an jag körde fick jag bara att lätta lite fram, 07'an fick jag upp på bakhjulet på tvåan, men grejen är den att det var så svårt. jag tycker att jag är bra på att plocka upp hojar på slangen. ktm 660 som jag hade förut fick jag upp på både trean och fyran med bara gas. R1'an kom upp på tvåan nästan från tomgång. ktm 950'in ville wheela som satan hela tiden. mina crossar plockar jag upp på bara gas på alla växlar. jag fattar inte vad det är som gör att duken är så jobbig att få upp på tvåan. sitt ställningen är perfekt för att slanga. jag tyckte att superduken känns så jäkla svag i motorn på mellanvarv jämför med R1 och 950 tex. är det någon som har provat att köra med 15 drev fram? även om man sätter dit 15 fram så lär den väl göra över 200 i topp? jag har fortfarande en jäkla habegär på superduke efter dessa två provkörningar men jag vill ha en wheeliemachine.

jag kan inte kolla på filmen ni länkade till. min dator är så gammal och långsam så bilden hackar :skitdator

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
05'an jag körde fick jag bara att lätta lite fram, 07'an fick jag upp på bakhjulet på tvåan, men grejen är den att det var så svårt. jag tycker att jag är bra på att plocka upp hojar på slangen. ktm 660 som jag hade förut fick jag upp på både trean och fyran med bara gas. R1'an kom upp på tvåan nästan från tomgång. ktm 950'in ville wheela som satan hela tiden. mina crossar plockar jag upp på bara gas på alla växlar. jag fattar inte vad det är som gör att duken är så jobbig att få upp på tvåan. sitt ställningen är perfekt för att slanga. jag tyckte att superduken känns så jäkla svag i motorn på mellanvarv jämför med R1 och 950 tex. är det någon som har provat att köra med 15 drev fram? även om man sätter dit 15 fram så lär den väl göra över 200 i topp? jag har fortfarande en jäkla habegär på superduke efter dessa två provkörningar men jag vill ha en wheeliemachine.

jag kan inte kolla på filmen ni länkade till. min dator är så gammal och långsam så bilden hackar :skitdator

Oki. Jag har provat en Ktm 950 den tyckte jag va slö.. iofs i orginal
Ska du dreva ännu mer så blir det 16/40 vilket en del har och verkar nöjda med..
Enligt tester jag läst så är Superduke ju en wheeliemachine :tummenupp

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Oki. Jag har provat en Ktm 950 den tyckte jag va slö.. iofs i orginal
Ska du dreva ännu mer så blir det 16/40 vilket en del har och verkar nöjda med..
Enligt tester jag läst så är Superduke ju en wheeliemachine :tummenupp

den 950 jag körde var också orginal men jag tyckte den gick som fan i alla fall. men det kanske bara handlar om drevning.

vad sitter det för drev bak orginal? är det 38 eller? jag gillar att bara byta framdrev för då slipper man byta dyra kedjor och bakdrev. med 15 fram måste det väl wheela som fan i alla fall.

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Nu har jag parkerat hojen för ett tag. Kom nåt annat ivägen... Världens sötaste lilla tjej föddes i fredags 10 över 11 på förmiddagen.
Synd jag inte har bild på henne i sin KTM mössa. :)

Bifogat

• snuttan.jpg
    snuttan.jpg
    74.3 KB · Visningar: 72

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848

Min är nerpetad ett kugg fram och har akra evo, provslanga?

/A

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...