Ok. Jag kör ganska mycket bana därav intresset. Får se om jag får möjlighet att testa lite mer SD innan jag bestämmer mig. Tack för svaren!
Är de den för 119' kr på blocket? Gôtt sugen på den, men tyvärr lite för mycket pengar för mig. Hade tänkt att göra ett jämnbyte mot SXV:n.SD:n är grym på bana. Jag har kört min 2 gånger på SRW. Om de vart förra eller förrförra året så vann en Superduke Battle of the twins över en massa Ducatis. Såååå det e bara att handla. Min är till salu förövrigt....
Hur fungerar den att köra bana med?
Hur känns den vid bankörning? Stadig eller rör det på sig?
Så där då..
då får man börja läsa den här tråden oftare
Hämtade en svart -07:a hos Ragge igår.
Tog en liten tur på kvällen det var ju så skönt ute..
stanna till i tungelsta hos en polare
sen efter någon timme så öser det ju ner ute..
men men superduken verkar klara vatten.
för ni som var på KTM trackday så var det jag som hade skrapat sönder skinnstället i röven som hade lite fin silvertejp
/Freddan
Jaha då har man tagit oskulden på att gasa upp han på 3an
Trodde inte det va möjligt, men så fel jag hade
Duken är starkare än man tror ..
Jag har undersökt möjligheterna med styrdämpare lite mer nu... Skulle vilja kunna montera den på annat sätt än att köpa ny styrkrona, och en universalklamma runt gaffelbenet borde väl fungera. Harris tillverkar sådana till diverse gaffeldimensioner. Priset är max 500 spänn.
Sen behöver man väl ha KTM:s monteringskit som håller styrdämparen i "andra änden", men den var väl åtminstone lite billigare. Kanske finns sådana universal också?
Synpunkter?
Jaha då har man tagit oskulden på att gasa upp han på 3an
Trodde inte det va möjligt, men så fel jag hade
Duken är starkare än man tror ..
Jaha då har man tagit oskulden på att gasa upp han på 3an
Trodde inte det va möjligt, men så fel jag hade
Duken är starkare än man tror ..
Synpunkter?
KTMs monteringskit till 07an har en gaffelklammer, men Harris klammrar fungerar säkert oxå. Problemet är var du ska fästa dämparcylindern. 07an har ett fäste som sitter i ramen. Ska du ha dit det på 05/06 så lär du behöva svetsa dit ett fäste. Mycket jobb skulle jag tro, i alla fall om man vill att det ska bli snyggt. Då lär man få pulverlacka om ramen.
På -07 sitter väl dämparen monterad längre ner, eller? -06 har den ju monterad direkt bakom övre styrkronan, framför tanken. Det finns ju ett monteringskit som fäster styrdämparen i bulten som håller tanken (kolla på exempelvis www.dirtbikebook.com). Det kittet behövs väl inte till en -07 eftersom du redan har ett fäste i ramen istället. Kittet kostar iofs som halva styrdämparen men jag sparar ju åtminstone in en ny styrkrona om man istället kan köra med en klamma runt gaffelbenet. det var mest så jag tänkte.
Vet du var gaffelklamman heter hos KTM (P/N alltså)? Finns det originaldelar som passar så tar jag ju hellre det än att handla harris-klamman.
Lite andra billigare lösningar
Är de den för 119' kr på blocket? Gôtt sugen på den, men tyvärr lite för mycket pengar för mig. Hade tänkt att göra ett jämnbyte mot SXV:n.
Sant ! Duken rockar fett ! reagerar på 0 sec..... min e grym..yeahhhaa
Klunk !
Kanoners!
Grattis till ett lyckat val.
Förstod väl att du skulle komma till sans efter att du sett alla våra fina dukar på track dagen.
Nu får du hänga med oss ut o åka när vi terroriserar omnejderna.
Sitter tejpen kvar?
Idag har jag äntligen gjort det jag velat göra sens superduken kom. Jag har provkört en. Dom rullade ut hojen ur butiken. Jävlar va snygg den är. Jag startar hojen. Fy fan va gött den låter. Sittställningen är helt makalös bra. Har aldrig setat så bra på någon hoj förut. Rullar i väg i lite lagom tempo på liten kurvig asfaltsväg. Sjukt bra chassi. Testar bromsarna. Frambromsen är den bästa jag någonsin testat. Motortempen är äntligen uppe där den ska. Dags att ösa fullt. Vriden rullen i botten. Det händer ingenting. Va???? Sen helt plötsligt när jag haft rullen i botten i typ två sekunder, ja då börjar den accelerera. Va?? Är choken i eller nått. Brukar ju kunna va konstigt då. Nej det finns ju ingen choke kom jag på. Är ju insprutning. Testar några gånger till. Den sämsta jävla gasrespons jag varit med om i hela mitt liv. Lätt två sekunder tar det från att man vrider på rullen tills att hojen reagerar. När jag skulle wheela på tvåan så slog jag av gasen i en sekund och sen på igen. Dröjer ca 1 sekund ytterligare. Då sjunker varvet(när jag håller rullen stumt i botten) och strax efter så ökar varvet igen och framhjulet går upp. Va fan är det frågan om?? Detta var en superduke årsmodell 07 demohoj. Jag är så jävla missnöjd. Ska det va så här?
Jag passade även på att testa en 950 supermoto direkt efteråt och den hojen hade helt vanligt gasrespons, dvs direkt, samt att den gick så jävla mycket bättre än superduken. Klart mycket bättre acceleration. På rakorna på denna lilla väg där jag kom upp i kanske 135-140 med superduken, hade jag lätt 170+ med 950'in.
Jag snackade med butiken som hade lånat ut hojarna till mig och dom sa att alla andra som provkört superduken har varit helt lyriska. Det måste väl ha varit något fel på denna superduke? Hur är gasresponsen på era? är det jättestor fördröjning eller svarar den direkt? En 950 med 100hk kan ju inte gå bättre än superduke med 122 hk?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |