Fick igår tummen ur ändan och skulle ge mig på att koppla på snabbladdarkontakterna till ctek'en. Helvete, den mest efterblivna batteriplaceringen jag varit med om. Säkert bra ur viktbalanspunkt, men i övrigt, skitet, trångt, eländigt och jävligt. Fick inte riktigt stängt luckan med de påskruvade klamrarna som går till snabbkopplingssladden, men det får jag lösa på nåt sätt.
Vidare har jag bokat in 3000-milaservice nu. Ventilkoll och hela köret. Blir Bike Göteborg som få göra det. Nästan 10kkr blir det. Men då får jag tyvärr byta bakdäck också, för det Sportmax som gått en säsong nu har fått två orimligt välplacerade spikar rakt i slitagebanan (som jag muttrade om tidigare i tråden). Min konspiratoriska gen tror inte att de bara hamnat där... Frågan är iofs när i helvete nån skulle smackat dit dem? Dessutom är det ju en blank och fin spik och en rostig jävel, så kan kanske ska släppa konspirationen ändå. Hur det var lär jag aldrig få veta iofs. Blir iaf ett RoadSmart 3 som läggs på. Blir nog bättre för mina många pendlingsmil.
Nu får gärna våren komma...
10 papp lämnade in min superduke på stora servicen hos lelles förra sommaren. 3400:- kollade ventiler bytte alla vätskor, nya stift, filter osv. bytte även nån dålig kylarslang som dom bjöd på.
någon som bytt batteri på sin SD och kan vara riktigt snälla och länka vart ni köpt det? 990 -07 det handlar om.
någon som bytt batteri på sin SD och kan vara riktigt snälla och länka vart ni köpt det? 990 -07 det handlar om.
1900 + eventuell frakt är ju rätt saftigt :/
grejjen är ju den att hojen står 3 mil hemifrån så har ingen större lust att åka dit bara för att skruva ur batteriet för att ta mått och kolla hur polerna sitter placerade, tänkte först på ett snålbatteri ifrån biltema men de duger nog inte. någon som provat billigare märke än yuasa som passar och orkar med?
hoppas på att ha med mig nytt batteri när det är dags att börja köra så ja slipper åka en massa i onödan.
Köpte på Jula jag.1900 + eventuell frakt är ju rätt saftigt :/
grejjen är ju den att hojen står 3 mil hemifrån så har ingen större lust att åka dit bara för att skruva ur batteriet för att ta mått och kolla hur polerna sitter placerade, tänkte först på ett snålbatteri ifrån biltema men de duger nog inte. någon som provat billigare märke än yuasa som passar och orkar med?
hoppas på att ha med mig nytt batteri när det är dags att börja köra så ja slipper åka en massa i onödan.
Kanske är läge att öppna bromsvätskebehållaren när jag trycker tillbaka sista kolven?
Har inte gjort samma övergång, utan gick från en Ducati 1000 Sport Classic till SDn. Natt och dag på alla sätt och vis, så sett.Tjena folk1!
Kommer inom kort kolla på en 990 superduke -09 efter att jag nu sålt min 950 SM -06. Siktat in mig på denna: https://www.blocket.se/vasternorrland/KTM_990_Super_Duke_LC8_69728546.htm?ca=2&w=3&last=1
Tänkte bara höra om det finns folk här som gjort samma övergång eller kan ge lite tankar kring ert SD-köp (vad gillar ni mest med hojen, vad är sämst?)
P.S I blocket-annonsen så står det 25 000mil, vilket självklart är en felstavning.
Kollar man fordonsuppgifter på transportstyrelsen så står den som en "Superduke R", måste väl vara något fel? R-modellen är väl orange ram samt annan bakdel?
Börja med detta!
Bara nyfiken, köpte du privat?
Tjena folk1!
Kommer inom kort kolla på en 990 superduke -09 efter att jag nu sålt min 950 SM -06. Siktat in mig på denna: https://www.blocket.se/vasternorrland/KTM_990_Super_Duke_LC8_69728546.htm?ca=2&w=3&last=1
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|