Superduke-tråden

abborro

abborro
Gick med
13 Feb 2007
Ort
sundsvall
Hoj
gsx-r600
Mmm men det är en -06a jag köpte, sen är jag inte så himla pengastark, har kollat om det finns beg. men det verkar va kört att hitta de.. jaja man få la spara lite tills säsongen sparkar igång =)
 

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
det är bara:
Time until Sunday, April 1, 2007 at 10:13:34 AM (Stockholm time)
44 days
1074 hours
64225 minutes....

beroende på väder och vind så kan det bli både tidigare o senare.
 

abborro

abborro
Gick med
13 Feb 2007
Ort
sundsvall
Hoj
gsx-r600
beror på vart man bor oxå.. Här i sundsvall är det nog ett stort puls om man kan åka den 1a aprl =/
 

paan

paan
Gick med
3 Jun 2006
Ort
MOTALA
Hoj
Ktm Superduke 990
styrdämpare

Hurra! Nu börjar det komma lite prylar till 07orna. Styrdämparfästet till 07 sitter vid nedre styrkronan och man behöver inte byta ut det till någon CNC krona. Det blir ju lite billigare då. Jag var tvungen att beställa en.
http://www.ktm.com/index.php?id=248&powerpartID=2012020&isotype=15

Hej
Såg bilden på styrdämparen till 07,tror du att den kan passa till 06?.
Skulle gärna kolla fästena i nedre styrkronan,kanske går det att modifiera 06 nedre styrkrona.Tror du att du kan ta en bild på infästningarna?.
:) :)
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Hej
Såg bilden på styrdämparen till 07,tror du att den kan passa till 06?.
Skulle gärna kolla fästena i nedre styrkronan,kanske går det att modifiera 06 nedre styrkrona.Tror du att du kan ta en bild på infästningarna?.
:) :)

Jag tar gärna lite bilder när jag får hem grejerna.
Men jag tror inte att den passar 05-06 rakt av i alla fall. Min återförsäljare läste om grejerna i de dokument han har tillgång till. Enligt vad han kom fram till så passar nya dämparfästet enbart 07. När han tittade på styrdämparen i sig så är det samma till alla modeller, men det stod uttryckligen att till 07 behövde man det nedre fästet och till 05-06 behöver man det övre fästet tillsammans med CNC styrkronan.
Men det måste ju finnas lite utrymme för en moddning som gör att det passar på 05-06 tycker man...
 

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
Honda CBR 929RR Fireblade -00
Den är riktigt råå! Kanse inte nått ja skulle vilja semestra på men till stads-bus är den nog grym :)
 

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Ort
LKPG
Hoj
Superduke -06
Tänkte bara säga hej i denna tråd, nu när man äntligen lyckats köpa vad man vill ha... Har inte ens provkört den än, men bara att stå o torrgasa´n ger ju gåshud ut i fingertopparna!!!
Ses i vår...

MVH Boodh
 

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
var kan jag köpa ett nytt renthal fatbar styre till min SD?
har googlat men no luck...
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Xenon

Är det någon som öppnat frontkåpan och kan komma med en måttbedömning?
Jag funderar på att stoppa in Xenon och drivdonen är 88x78x32 mm. Det är dessutom 2 st. en till halv- och en till helljus. Dessutom är det ju lite kablar som ska få in.
Tror ni att det får plats?
Nu är det ju möjligt att det skiljer sig lite på en 07 och 05-06 eftersom frontkåpan är lite annorlunda, men det borde inte vara så stor skillnad...
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Är det någon som öppnat frontkåpan och kan komma med en måttbedömning?
Jag funderar på att stoppa in Xenon och drivdonen är 88x78x32 mm. Det är dessutom 2 st. en till halv- och en till helljus. Dessutom är det ju lite kablar som ska få in.
Tror ni att det får plats?
Nu är det ju möjligt att det skiljer sig lite på en 07 och 05-06 eftersom frontkåpan är lite annorlunda, men det borde inte vara så stor skillnad...
Det borde få plats, det är ganska mycket hålrum på 05/06:an iallafall. Vet inte på 07:an, skulle kanske få plats under sadeln annars.
 

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Bästkusten
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
Riktigt najs Superduke-tråd ni har! Har ambitionen att starta upp motsvarigheten för 950 SM.

Inget ont om denna tråd, det finns mkt matnyttigt i den, men som tråden antyder så ligger fokus på Superduke och det vore därför kul med en tråd som fokar på just SUMO.

Alla ni som kör SUMO eller Superduke för den delen, kom förbi o säg hej!: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=147564
 

VIIIII

Ny medlem
Gick med
4 May 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Gsxr 1000 K7
Till er som köpt akrapovic slippon till superduken, var finner man dem billigast? Har någon köpt utomlands?
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Till er som köpt akrapovic slippon till superduken, var finner man dem billigast? Har någon köpt utomlands?

Av vad jag sett så verkar det vara ungefär samma pris överallt.

Är det någon som monterat en Power Commander på sin än?
Jag tänker i alla fall skaffa en. Ifall någon känner till något bra Dynojet center, i närheten av Stockholm, som är bra på att göra mappningar så vore jag tacksam för tips.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top