Superduke-tråden

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Så där ja, då har man börjat försäsongsträningen.
Ni vet den där pinsamma maskinen på gym som man särar/kniper med benen och ser ut som en gynstol och som bara tjejer använder. I en sån satt jag o skämde ut mig idag. Fint för o palla med o hänga när man kör bana. :tungan
Nu blir det hårdkörning. Jag ska bara köra gynstol fram till maj. :)

Jag beställde från hattech.de, och det finns 2 varianter av hållaren. En för Titanrören och en för Evo, som går lite längre ner. Fram med sågen bah...muaahahaha.

Jag hittar bara en för originalpipor/aftermarket och en för akra på deras websajt. Finns det en speciellt för evo oxå?

Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Jag hittar bara en för originalpipor/aftermarket och en för akra på deras websajt. Finns det en speciellt för evo oxå?

Den jag beställde har nr 8132402 och är som jag förstår det till original samt Titan-Akra, eller liknande aftermarket. (mailade tysken för säkerhets skull, och den passar med mina rör)

Sen finns det den som heter 81325354 som ska passa till "lover hanging akra exhaust", och med det måste dom ju mena Evo eftersom dom sitter lite längre ner än titan.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Hobbes: Vad har du för tail tidy?
Monterade du loss bakdelen för att såga, eller sågade du på plats?
Surt om man slinter med fogsvansen...
Hur har ni andra gjort?

Sixx: jag tror oxå att det är som du säger. Har mailat tysken för att dubbelkolla.
Mätte du din nummerplåt o skickade måtten?

Last edited:

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Hur har ni andra gjort?

Sixx: jag tror oxå att det är som du säger. Har mailat tysken för att dubbelkolla.

Andreas har/hade Kellermann.

Jag gick på Vägverkets uppgífter ang måtten (195x155 mm) och skickade dom till tysken, han ville hur som helst ha dom! Säg till om du handlar så får vi köra garagedag någon helg framöver :)

Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Jag ska mäta min ikväll. Tysken skulle ha det till blinkerdistanserna.
Garagedag låter kanon! Jag kommer att handla imorgon.

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Hur har ni andra gjort?

Jag är lat och la en kartong mellan baklyktan och bågfilsbladet, har man dremmel så är det gjort på 5 min.

Blir ganska mkt att plocka ner för att få loss hela baljan, jag har inte spikat hur jag vill göra med 07an än, vore kul med en mer avanceradmodd, lurar på en liten historia med infälld plåt i hjulhuset men då blir harry haffa jätte-jätte-arg så tills dess att jag skaffat hår på bröstet får det va ett fantasifoster.

A/

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
För mig med lite hår på bröstet då :arsele (liiiite)

Vad gör man för att snygga till -06:an (om jag nu inte får den såld till våren).

Det enda jag önskar är att det ska gå att återställa till besiktningsbart skick som Harry H. accepterar. Sen ska det vara snyggt!!!

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Jag har ju så snygga originalblinkers så jag ska ha kvar mina. Men dina är ju apfula, så det är bäst att du byter ut dem. :arsele

Vad är en dremmel, Hobbes? :va
Sågar man med såna?

:arsele säger du det,hehehe...men sitter inte originalen ihopgjutna med bakstänkan? Måste ner och kolla hur det ser ut, hade faktiskt funderat på 07:ans original annars, ser helt ok ut och så fyller dom ju faktiskt sin funktion också.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Finns det inga kit a´ la rettafucko att smälla dit så att man städar upp totalt under sadeln?

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Jag har ju så snygga originalblinkers så jag ska ha kvar mina. Men dina är ju apfula, så det är bäst att du byter ut dem. :arsele

07ans blinkers e helt klart bättre än miniblinkers, billiga är dom också. Tjöp.

Vad är en dremmel, Hobbes? :va
Sågar man med såna?

Mm det e ensåndär snurrprylsåg sak.

Finns det inga kit a´ la rettafucko att smälla dit så att man städar upp totalt under sadeln?

Det är en sån jag vill bygga/plasta, en liten hugger under stänkan dock vettefasen hur jag ska lösa blinkersbiten. Kom förbi och skissa och gissa? Jag lovar att inte slå skallen i ngt.

/A

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det är en sån jag vill bygga/plasta, en liten hugger under stänkan dock vettefasen hur jag ska lösa blinkersbiten. Kom förbi och skissa och gissa? Jag lovar att inte slå skallen i ngt.

/A

Hahahaha... Sopa! :huvet

Ja kanske.. Jag är ju knivskarp på att plasta (på båten iaf) så det är ju bara att tjöpa krejer och börja snickra hane!

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Någon som har en komplett rephandbok till SuperDuke, eller vet var man kan få tag på det? Jag brukat alltid vilja ha det till mina grejor...

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Bjuder på lite Måndagslektyr..

83728-1.jpg
83730-2.jpg

83732-3.jpg
83734-4.jpg

83737-5.jpg
83738-6.jpg

83739-7.jpg
83740-8.jpg

83741-9.jpg
83742-10.jpg

Alla sidor finns HÄR i läsbart format. Om nån vill ha hela Oktobernummret av Brittiska Superbike så finns det som PDF för den som vill..

IQ skrev:
Någon som har en komplett rephandbok till SuperDuke, eller vet var man kan få tag på det? Jag brukat alltid vilja ha det till mina grejor...

Du finner den HÄR
Motordelar
Chassiedelar

Måste även passa på att tipsa om FEIN Supercut om det ska sågas i trånga utrymmen/konstiga ställen. Hör av er om ni behöver en.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...