Om behållaren är tom så lär det ju bara "sugits" ut olja.....behöver jag då lufta också? Det fanns lite kvar i botten och jag har iallafall inte bromsat med bakbromsen. Stalltips önskas, jag vet att jag kommer att känna om den är svampig men instinktivt tycker jag inte att det behövs....skall dessutom åka till Mackmyra och dricka single malt med hojen över helgen så jag hinner väl inte lufta....
Fyll på bromsvätska DOT5.1 och sätt på silvertejp tills du har fått tag i ett nytt lock.
/M
Tjo, Nån här som har MAXXIS PRESA Sport MA-PS däck?
funderar på hur dom funkar på SD:n..
En kompis har det däcket på sin Cagiva Raptor (liknande hoj) och han sa att han inte köper det däcket igen. Han upplevde att förtroendet för däcket inte var bra. Lite ormigt och med småsläpp på bana. På landsväg funkar det väl bra, men det gör väl nästan alla däck...
Jag tar en tur upp till Arlanda (MC-Sport) och har de inte ett lock så blir det Uppsala.
Nu är burken full med plastfolie från Cafe Rosenhill....ville inte få smuts i behållaren, Gissa om de tjejerna såg fundersamma ut när jag frågade efter det.
Någon som skall ha något från Lelles kan alltid messa (det bör få plats i en ryggsäck) 070-6608818 /Fredrik
Nu har jag fått besked av Ragnar, o det blir inlösen på min hoj. Måste få det bekräftat av försäkringsbolaget imorrn bara.
Så det är inte helt otänkbart att det blir en SDR till nästa säsong.
Henrik.
Att ha kul är en sak.
Att ägna sig åt ovanstående mitt i stan en måndagskväll inför en publik av 1-80-åriga stockholmare – som redan har många skäl att inte älska hojjar, eller vad tror du? – är något helt annat.
Det är gränslöst korkat.
Att du har en 12-årings omdöme är ingen ursäkt. Snarare en bekräftelse på att du borde låta hojjen stå kvar i garaget och återgå till sandlådan. Där du hör hemma. Och där ingen 2-årig tjej behöver se en glimt av 185 kg metall komma fladdrandes mot ansiktet innan hennes kropp krossas och du släcker hennes korta liv. Och du själv påbörjar ett annat, som du aldrig kommer ur.
Skärp dig, Henrik.
För hennes skull.
Och för vår skull.
Synd att du missat poängen Henrik:
Att du inte uppfattar dig själv som farlig etc är inte poängen. Folk i allmänhet tycker att "alla" hojåkare kör som – och därför också är – idioter, utan att fatta att de allra flesta är mkt vettiga/trevliga/omdömesgilla personer.
"... Stoppieträning vid Vallhallavägens alla rödljus... tappra försök till att bli slangkung på Sveavägen... en hel del lakritsmålande på Östermalm och vidare mot Gamla stan.. Svampen såg ut som slaget vid Lützen en stund..."
Jag säger inte att du är livsfarlig men faktum är att många hojåkare överskattar sin förmåga och framför allt att lika många uppfattas som livsfarliga puckon av en stor del av en oförstående/okunnig omgivning.
Dags för lite polemik:
"Vem har sagt något om en 2-årig tjej?"
Rätt gott om såna i stan på måndagseftermiddagar.
"Vem har pratat om fara för mitt eller någon annans liv?"
Se inledande text ovan.
"Exakt hur farligt är det att göra en burn-out?"
Se inledande text ovan.
"Visst jag kan hålla med om att folk säkert blir irriterade/arga."
Och det skiter du i, eller...? Inte jag.
"...det känns som det finns större problem här i världen att lägga energi på?" Helt enig med dig på den punkten.
"Men när du sen dessutom hoppar på mig personligen utan att ha några fakta alls om vare sig mig som person eller den specifika händelsen gör du mig arg!"
Den info du lämnade i inlägget uppfattade jag generellt som ganska tydlig. Särskilt det där med Lützen.
"Nej du, Mooseman2 (med högljudda Akrapovic-ljuddämpare), nästa gång du ska citera mig så råder jag dig att avstå."
Nu har jag ju redan citerat dig massor med gånger, sorry.
Och ja, mina Akra-rör (utan insatser, för din info) låter som fan. Bl a av den anledningen slangar/burn-outar jag gärna på en hel del ställen – men aldrig inne i stan.
Moralkärring? Jajaja, jag vet. Men jag råkar gilla begrepp som hänsyn och respekt, faktiskt lika mycket som wheelies (är rätt kass på det), stoppies (rätt kass här också) burn-outs (fett kul, lite dyrt bara) och busåka.
Nä, nu får det räcka. Härmed lägger Moralkärringen (hm, man kanske skulle byta nick...?) ned sin röst i ämnet och hoppas att man inte blivit av med riktigt alla sina kompisar på SD-tråden...
PS. Jag och min 5-åring bor bussigt nära den där platsen på bilden och skulle fan aldrig göra det du gjorde där... Men så är jag ju kärring också.
Nu har både Henrik och Lars (Mooseman2) fått prata av sig.
Har förstålelse för bådas uttalanden, men nu känns som att en punkt är på sin plats i denna diskussion
I morgon ses vi på Tuvängen (OKQ8 06:45) pigga och glada som vanligt
Måste lägga mig nu så att "after work biran" försvinner.
Nu har både Henrik och Lars (Mooseman2) fått prata av sig.
Har förstålelse för bådas uttalanden, men nu känns som att en punkt är på sin plats i denna diskussion
I morgon ses vi på Tuvängen (OKQ8 06:45) pigga och glada som vanligt
Måste lägga mig nu så att "after work biran" försvinner.
Det pratas om clipon i en tråd på Superduke.net
Kanske kan finnas lite info som kan vara av värde: http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=6439
Synd att du missat poängen Henrik:
Att du inte uppfattar dig själv som farlig etc är inte poängen. Folk i allmänhet tycker att "alla" hojåkare kör som – och därför också är – idioter, utan att fatta att de allra flesta är mkt vettiga/trevliga/omdömesgilla personer.
"... Stoppieträning vid Vallhallavägens alla rödljus... tappra försök till att bli slangkung på Sveavägen... en hel del lakritsmålande på Östermalm och vidare mot Gamla stan.. Svampen såg ut som slaget vid Lützen en stund..."
Jag säger inte att du är livsfarlig men faktum är att många hojåkare överskattar sin förmåga och framför allt att lika många uppfattas som livsfarliga puckon av en stor del av en oförstående/okunnig omgivning.
Dags för lite polemik:
"Vem har sagt något om en 2-årig tjej?"
Rätt gott om såna i stan på måndagseftermiddagar.
"Vem har pratat om fara för mitt eller någon annans liv?"
Se inledande text ovan.
"Exakt hur farligt är det att göra en burn-out?"
Se inledande text ovan.
"Visst jag kan hålla med om att folk säkert blir irriterade/arga."
Och det skiter du i, eller...? Inte jag.
"...det känns som det finns större problem här i världen att lägga energi på?" Helt enig med dig på den punkten.
"Men när du sen dessutom hoppar på mig personligen utan att ha några fakta alls om vare sig mig som person eller den specifika händelsen gör du mig arg!"
Den info du lämnade i inlägget uppfattade jag generellt som ganska tydlig. Särskilt det där med Lützen.
"Nej du, Mooseman2 (med högljudda Akrapovic-ljuddämpare), nästa gång du ska citera mig så råder jag dig att avstå."
Nu har jag ju redan citerat dig massor med gånger, sorry.
Och ja, mina Akra-rör (utan insatser, för din info) låter som fan. Bl a av den anledningen slangar/burn-outar jag gärna på en hel del ställen – men aldrig inne i stan.
Moralkärring? Jajaja, jag vet. Men jag råkar gilla begrepp som hänsyn och respekt, faktiskt lika mycket som wheelies (är rätt kass på det), stoppies (rätt kass här också) burn-outs (fett kul, lite dyrt bara) och busåka.
Nä, nu får det räcka. Härmed lägger Moralkärringen (hm, man kanske skulle byta nick...?) ned sin röst i ämnet och hoppas att man inte blivit av med riktigt alla sina kompisar på SD-tråden...
PS. Jag och min 5-åring bor bussigt nära den där platsen på bilden och skulle fan aldrig göra det du gjorde där... Men så är jag ju kärring också.
Att ni orkar
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |