Superduke-tråden

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Då blev det klart!

Kommer att köra RC8 denna sommar i stället för Superduke:yoparty

Känns lite tungt att göra sig av med trotjänaren men det ska bli riktigt roligt att köra sporthoj igen och nu med det rätta märket :)

Snart så är en svart SD -05 till salu.

Fräckt, dont be a stranger bland hos oss med lite "förnuft" kvar ;)

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Då blev det klart!

Känns lite tungt att göra sig av med trotjänaren men det ska bli riktigt roligt att köra sporthoj igen och nu med det rätta märket :)

Jag håller med på och förhandlar lite ang en vit RC8... Man jag har beslutsångest! Gillar den jag har, samtidigt som jag har fått lite RC8 dille...

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
Då blev det klart!

Grattis !! begagnad ? ny ? bilder ? Jag är oxå grymt sugen men jag får nog inse att det blir hojlöst i sommar:( .

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
KTM Superduke 1290
Angående PowerCommander3

Jag forskade lite kring mina tidigare frågor så nya uppstod :confused:

En PC3 kan bara lagra en mapp vilket ställer till det om man vill kunna skifta avgassystem med optimala (och ofarliga) mappningar för båda. Goda nyheter dock då PC5 kommer för superduke om en månad eller två, enligt butiken i stan. Den tar två olika mappar. :tummenupp

Men får man köra bana med akra med pluggar är det bara å trycka i akra-mappen å skita i PC. Hur går då hojen utan plugg om man vill låta faan på gatan? För snålt säger det mig - inte bra? Eller är akramappen gjort för att användas utan plugg? Hur går den då på banan?

"Tryck in akrmappen med de runda akraburkarna" säger en liten fågel, "så spar man en massa pengar". Det kanske handlar om ett par få hästkrafter i vinst med en PC. Eftersom jag åker 07:a och är avundsjuk på er med nyare med 10 hästar mer kollade jag lite kring skillnaderna.

Skillnader mellan 07 och 08 verkar mest ligga i spjällhuset (heter det väl) och att 08:an har titanventiler. Ventilerna ger max ett par häst så 7-8 hk kanske man vinner på att byta spjällhus. Ett sådant kostar 10.000 kr. Lägg på en PC5 för inställningar och det åter som billiga hästkrafter för mig? Vad har jag missat? Att byta till ny 08 kostar ca 25000.

Last edited:

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 450 EXC -08
Grattis !! begagnad ? ny ? bilder ? Jag är oxå grymt sugen men jag får nog inse att det blir hojlöst i sommar:( .

Tack:) En ny orange -08, akra och kraschkåpor är på G:tummenupp

Har inte fått hem den än, men ev. till helgen.

Hojlös sommar hur kan det bli så illa?:(

Jag håller med på och förhandlar lite ang en vit RC8... Man jag har beslutsångest! Gillar den jag har, samtidigt som jag har fått lite RC8 dille...

Jag blev riktigt tänd på mässan, sedan när jag insåg att hojen som stog i hallen kunde min efter en liten underskrift så var valet lätt:banana

Det tar emot att göra sig av med SD, men det ska bli riktigt kul att få åka riktigt sporthoj från KTM.
Jag orkade inte bygga om min SD med clip-on och allt annat som var planen ett tag:hihi

Fräckt, dont be a stranger bland hos oss med lite "förnuft" kvar ;)

Det stämmer, finns inget "förnuft" när man köper en ny hoj:tuttar

Skitkul! Bara lite avis...:tummenupp

Klart att du också ska byta:tummenupp

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Hur går då hojen utan plugg om man vill låta faan på gatan? För snålt säger det mig - inte bra? Eller är akramappen gjort för att användas utan plugg? Hur går den då på banan?

Akrapovicblåsen kan gå både med eller utan insatser utan problem.

Det stämmer, finns inget "förnuft" när man köper en ny hoj:tuttar

Jag tror hobbes syfta på att du tappa förnuftet när valde att överge Hertigen :hihi

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 450 EXC -08
Akrapovicblåsen kan gå både med eller utan insatser utan problem.

Jag tror hobbes syfta på att du tappa förnuftet när valde att överge Hertigen :hihi

Så kan det nog vara, man tolkar som man vill :D
Men jag måste erkänna att det är lite tungt att göra sig av med duken:gnissla

"man vet vad man har, men inte vad man får" :tungan

Vem vet? Kanske till en SD -05 med one careful owner...:tummenupp

Då vet jag en som stämmer in på profilen:tummenupp

Klart att du ska byta till SD eller kanske en RC8, fast det vågar man väl inte säga i denna tråd.:tuttar

Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Så kan det nog vara, man tolkar som man vill :D
Men jag måste erkänna att det är lite tungt att göra sig av med duken:gnissla

"man vet vad man har, men inte vad man får" :tungan

Då vet jag en som stämmer in på profilen:tummenupp

Klart att du ska byta till SD eller kanske en RC8, fast det vågar man väl inte säga i denna tråd.:tuttar

Jag gjorde ju missen förra året att va sjuk och missa 90% av all åkning, plus att när man inte åker cykel så får man ligga mer med frugan, nu blir det ju bebis om nån månad så jag är väl lurad på åkning denna sommar också.

Hoppas verkligen att ungen är söt.

Mange, kameran laddad till helgen då? Vem fick sälja monstet till dig?

/A

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 450 EXC -08
Jag gjorde ju missen förra året att va sjuk och missa 90% av all åkning, plus att när man inte åker cykel så får man ligga mer med frugan, nu blir det ju bebis om nån månad så jag är väl lurad på åkning denna sommar också.

/A

Grattis till tillskottet :)

Du får väl se till att komma loss några dagar för lite bankörning :banana

Det var Ragnar som är ansvarig säljare av min och Anders RC8.

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR

/A

cmon man!
inte blir de sånt avbräck i åkningen pga tillskott =)

Blir själv pappa till sommaren och visst har ja räknat me mindre åkning men inte så mkt som du får det att låta ;)

hoppas verkligen inte att man blir helt isolerad från garaget iaf! =)

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
cmon man!
inte blir de sånt avbräck i åkningen pga tillskott =)

Blir själv pappa till sommaren och visst har ja räknat me mindre åkning men inte så mkt som du får det att låta ;)

hoppas verkligen inte att man blir helt isolerad från garaget iaf! =)

Just nu är det skev fördelning i viktklasserna där hemma så jag håller mig på mattan för att undvika dom värsta hormonerna, till och från jobbet får jag ju slanga iaf :)

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Just nu är det skev fördelning i viktklasserna där hemma så jag håller mig på mattan för att undvika dom värsta hormonerna, till och från jobbet får jag ju slanga iaf :)

haha.. jo ja känner igen det..
man får vara lite passiv och förstående :)

När är det dags?

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
haha.. jo ja känner igen det..
man får vara lite passiv och förstående :)

När är det dags?

Månadsskifte Mars/April är det leverans.

Beslutsångest.

Hjälp mig, ska jag ha en 08a R eller inte, jag gillar faktumet att min 07a är så sjukt allround, snygg, rå, snabb, skjutsvänlig och touringmaskin. Är det värt att köpa ensitsigt?

Jag är sugen på titanventiler osv, passar grejjerna på 07ans rova?

/A

nummer23

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2009
Hoj
Super Duke Battle R
Månadsskifte Mars/April är det leverans.

Beslutsångest.

Hjälp mig, ska jag ha en 08a R eller inte, jag gillar faktumet att min 07a är så sjukt allround, snygg, rå, snabb, skjutsvänlig och touringmaskin. Är det värt att köpa ensitsigt?

Jag är sugen på titanventiler osv, passar grejjerna på 07ans rova?

/A

Jag bytte fran en standard 07a till en SDR 08a, skillnaden ar extrem. Om 07an ar en lite smatokig buse sa ar SDR'en en galen yxmordare -den absoluta motsatsen till en allround touringmaskin.
Men jag angrar inte bytet for fem ore...

MrXX

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2008
Hoj
GSX1100 -80
SDR 08 är grym om man ställer den mot en vanlig SD. Vid första provkörningen tyckte jag inte det var så stor skillnad men när man kört en del och då märker man att man plockar upp den på bakslangen mycket lättare och i högre hastigheter. Den är rappare ,varvar mer vilket är riktigt bra för varvtiderna på bandagarna. Jag ångrar inte bytet. Och en SDR ska man njuta av själv. Att bygga om en vanlig SD motor till SDR 08 blir dyrt och näst intill omöjligt. Lättare/billigare att montera bakdelen från SD så man kan skjutsa, delarna passar rakt över och kostar ca 3500. Pratade med en kille på mässan om detta.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Jag bytte fran en standard 07a till en SDR 08a, skillnaden ar extrem. Om 07an ar en lite smatokig buse sa ar SDR'en en galen yxmordare -den absoluta motsatsen till en allround touringmaskin.
Men jag angrar inte bytet for fem ore...

SDR 08 är grym om man ställer den mot en vanlig SD. Vid första provkörningen tyckte jag inte det var så stor skillnad men när man kört en del och då märker man att man plockar upp den på bakslangen mycket lättare och i högre hastigheter. Den är rappare ,varvar mer vilket är riktigt bra för varvtiderna på bandagarna. Jag ångrar inte bytet. Och en SDR ska man njuta av själv. Att bygga om en vanlig SD motor till SDR 08 blir dyrt och näst intill omöjligt. Lättare/billigare att montera bakdelen från SD så man kan skjutsa, delarna passar rakt över och kostar ca 3500. Pratade med en kille på mässan om detta.

Jag vill ju ut och testa, skitväder.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...