Superduke-tråden

Mäster2

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Nacka
Hoj
drz 400 sm -06
Lät underbart, jag bestämde mig för att ta cykeln imorrn.

Det såg kallt ut med jeans?

/A

Jo det var lite halvkyligt , SMHI sa att det skulle vara 3+ men temp mätaren på hojen visade -2.
Dessutom började det ju att snöa vid Kista.

Det är tur att det är 100% körglädje annars hade jag gett upp och tagit in på Scandic.

Hoppas det blir väder så att du kan köra imorrn , men förlita dig inte på SMHI:tummenupp
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jo det var lite halvkyligt , SMHI sa att det skulle vara 3+ men temp mätaren på hojen visade -2.
Dessutom började det ju att snöa vid Kista.

Det är tur att det är 100% körglädje annars hade jag gett upp och tagit in på Scandic.

Hoppas det blir väder så att du kan köra imorrn , men förlita dig inte på SMHI:tummenupp

Är det du som huserar på andra sidan bron, i Björknäs?
 

Jonas

Guest
Fifan, idag blev det premiär. Skulle bara bli en liten sväng med det blev ett par mil (i 4+).. Har hängt på ett par HP men inte mappat ännu. Måste säga att HPt är ljudligt. Så pass att det inte går att smyga - kan ju vara bra vid vissa tillfällen att kunna just det, teoretiskt i alla fall. I praktiken skaftar man ju så mycket det går - Duken är ju så jaefla ball att man inte kan motstå.

Hursomhelst, det låter mycket manligt :yoparty o jag är nöjd!

Jonas
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Yep, -09'an har ett fint motorljud. Tyvärr är den lika snygg som en Volvo 360 så den går bort helt och hållet. Blir en ny vit -08 istället.
Är det nån skillnad på 07 och 08 ?? Verkar ju onödigt att byta om du har en 07 nu.

Jag tycker iofs att 09 ser bra ut, men vad jag läst så verkar det saknas lite pulver i motorn. Vet inte om det var mindre än uppgedda hk, eller mindre än 07/08, eler mindre än de andra märkena som menades.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hur blir det med hem-arrangerade bandagar i år?

Någon som tagit tag i nåt?
 

NORDBERG

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
farsta
Hoj
2007 ktm superduke
Måste bara säga att hp e fett. Hade Remus hexacone innan å de låter bra, men hp låter riktigt brutalt, å e lite mindre. Nån som vet vart man får tag på dna luftfilter? Touringbutiken har slutat att ta in dna till superduken.
 

LasseW

Ringjunkie...
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM SupaDjuuk
Nån har länk till HP site med priser och info?

Google gav inget :gråta.

Twinshack har HP:http://www.twinshack.co.uk/prods/pc14.html

Förresten,hur mycket soppa drar era SuperDukar om ni "sport"tourar lite.Är läskigt sugen på en SuperDuke men jag vill inte stanna och tanka var 10:e minut...
Det skulle vara riktigt kul med en huliganhoj på semestertripparna..

/Lasse
 
Last edited:

NORDBERG

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
farsta
Hoj
2007 ktm superduke
bikeshop sweden har hp. 12 lax för slipon. finns i 2 utförande, stående eller liggande.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Förresten,hur mycket soppa drar era SuperDukar om ni "sport"tourar lite.Är läskigt sugen på en SuperDuke men jag vill inte stanna och tanka var 10:e minut...
Det skulle vara riktigt kul med en huliganhoj på semestertripparna..

/Lasse

Vet inte riktigt vad du menar med "sport"tourar, men 15-18mil innan lampan lyser brukar jag komma. Ska du luffa motorväg kommer du betydligt längre. Men jag har då allt lite problem att bete mig som en vuxen person när jag startar hojen. Knappt så man är rumsren och bör låtas tillträde till offentliga platser :gnissla
 
Last edited:

LasseW

Ringjunkie...
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM SupaDjuuk
Vet inte riktigt vad du menar med "sport"tourar, men 15-18mil innan lampan lyser brukar jag komma. Ska du luffa motorväg kommer du betydligt längre. Men jag har då allt lite problem att bete mig som en vuxen person när jag startar hojen. Knappt så man är rumsren och bör låtas tillträde till offentliga platser :gnissla

Precis vad jag menar:hihi .

Det brukar ju inte bli nå´n eco-driving...
 

Jonas

Guest
Jag kollade Bikeshop o de var trevliga som fanken! Hade nog handlat där om jag inte fått korn på ett par på Ebay. Blev väl skitbra då killen som sålde fanns i Lettland - priset var tänkt i EUR men han tryckte fel så det blev USD istället. Coolt när dollarn stod under 7 spänn :D

J
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Förresten,hur mycket soppa drar era SuperDukar om ni "sport"tourar lite.

Normalt strax under 0,8.. Jag har däremot kört på 0,66, men då var det motorväg, transportsträcka runt 110-130.

Bana misstänker jag att vi närmar oss litern.


Min syn är att sås är en extremt liten del av totalkostnaden för att åka SD, så jag skiter i vilket och tankar när lampan lyser.. Det är kul, det räcker för mig!
 

LasseW

Ringjunkie...
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM SupaDjuuk
Min syn är att sås är en extremt liten del av totalkostnaden för att åka SD, så jag skiter i vilket och tankar när lampan lyser.. Det är kul, det räcker för mig!

Kostnaden skiter jag också fullständigt i,men jag sitter hellre och åker(fort och länge)än står still vid en mack:) .
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Är det nån skillnad på 07 och 08 ?? Verkar ju onödigt att byta om du har en 07 nu.

Jag tycker iofs att 09 ser bra ut, men vad jag läst så verkar det saknas lite pulver i motorn. Vet inte om det var mindre än uppgedda hk, eller mindre än 07/08, eler mindre än de andra märkena som menades.

Nop, men jag var sugen på att byta färg. Livet är för kort för att snåla på sina intressen. Fick till en hyfsad deal med Yamaha Center i Karlstad.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Finns det någon i Swe som säljer crachpuckar till sd?
Var iväg till Lelles och kollade mappningen, de var rätt mappning
sedan tidigare. Så nu kanske man vågar gasa lite,,(crachpuckar...).

Lelles säljer KTM-puckar till hjulen, och R&G övre/undre till maskin.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top