Superduke-tråden

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Nån som vet var man hittar r&g krashpuckar till sd'n i sverige?
Verkar som lelles inte längre har dessa.
Undrar även om någon sett lösa puckar nånstans, verkar som det bara finns hela kit. Vi pratar alltså övre o undre till ramen.

Om det inte prompt måste var R&G kan du ju alltid slå en kik på

http://www.coyotemoto.com/by_model.asp?bikeid=74

Jag har testat dem och de fungerar :) klart värda sin slant!

/Mattias

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Då har man också skaffat sig en superduke och en massa jobb. Blev en krockad -09 på 1300 mil. Får se vad man bygger på den. Om någon har lite delar så är det bara att hojta till. Behöver båda fälgarna, bakram, bromspedal, hastighetsmätare och vä tankkåpa.

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Nu har min stackars whiplash-nacke fått nog. :död Nu får hojen gå till någon som uppskattar den bättre. Den är i toppskick och har bara gått 320 mil. Nu säljer jag den för 80.000 pickadoller.

Se signatur för länk till annonsen.

Trist som fn, Nicke, men fattar läget, och elisen är ju inget dåligt substitut...:tuttar

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Vet att detta tagits upp tidigare men... va kör ni som bytt styre med för nått? Gillar inte vinkeln riktigt, tänker rakare men inte bredare...

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
Nu behöver jag hjälp på riktigt!! Gick o vann ett presentkort på Bridgestonedäck efter att deltagit på KTM:s bandag på Sviestad. Frågan är bara vad man ska köpa för däck??? Ja vet inget om Bridgestone! Har kört Mezeler M3 och M5 och varit skitnöjd med dom. Har Bridgestone ngt som liknar?? Nu sitter ett par Michelin Road på, den äldre modellen(känns lite touring).

HJÄLP

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
KTM Superduke 1290
Nu behöver jag hjälp på riktigt!! Gick o vann ett presentkort på Bridgestonedäck efter att deltagit på KTM:s bandag på Sviestad. Frågan är bara vad man ska köpa för däck??? Ja vet inget om Bridgestone! Har kört Mezeler M3 och M5 och varit skitnöjd med dom. Har Bridgestone ngt som liknar?? Nu sitter ett par Michelin Road på, den äldre modellen(känns lite touring).

HJÄLP

Jag panikköpte BT016pro i somras, endast bakdäck. Det fanns inget annat att välja på den dagen (dålig planering av mig). Jag körde fyra bandagar på det utan att få otrevliga släpp. När det driftade var det lugnt och mjukt. Jag blev faktiskt lite imponerad, speciellt av hållbarheten, då jag har dåliga erfarenheter av det gamla BT016 från 2009 (Ett skitdäck i min mening). Det nya, pro, har vunnit nåt test tack vare dess våtegenskaper, men åker man mest bana finns det nog bättre däck. I så fall skulle jag köpa BT003 Racing Street (RS). Jag har dock ingen erfarenhet av det däcket, men det finns det säkert andra som har :)

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010

HJÄLP

Snackade med Bridgestone killen på bandagen, han sade att BT016pro var däcket man skulle välja idag. Samtidigt sade han att till våren kommer BT020 + nånting, vilket tydligen kommer rita om spelbordet för sportdäck, han skröt även att detta är däcket där Rossi verkligen har varit med i utvecklingen. Konsensus - kan du vänta med att plocka ut däcken till nästa säsong?

Du - gratis förresten!

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
Snackade med Bridgestone killen på bandagen, han sade att BT016pro var däcket man skulle välja idag. Samtidigt sade han att till våren kommer BT020 + nånting, vilket tydligen kommer rita om spelbordet för sportdäck, han skröt även att detta är däcket där Rossi verkligen har varit med i utvecklingen. Konsensus - kan du vänta med att plocka ut däcken till nästa säsong?

Du - gratis förresten!

Tack! Ja de verkar som BT016pro är de som gäller nu, men har ju ingen brådis egentligen. Skulle kunna vänta ut BT020 om presentkortet inte går ut vid årsskiftet vill säga.

Här kommer lite modd-bilder:tummenupp Kan man ha biltema-delar på en SD???:confused:

Bifogat

• Tailtidy.jpg
    Tailtidy.jpg
    69.7 KB · Visningar: 124
  • Nyttstyre.jpg
    Nyttstyre.jpg
    109 KB · Visningar: 122
Last edited:

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Vad skiljer det på bakfälgen från en superduke r 2009 och den vanliga modellen? Såg att artikelnumrena på ktmshop var olika.

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Tack! Ja de verkar som BT016pro är de som gäller nu, men har ju ingen brådis egentligen. Skulle kunna vänta ut BT020 om presentkortet inte går ut vid årsskiftet vill säga.

Här kommer lite modd-bilder:tummenupp Kan man ha biltema-delar på en SD???:confused:

Jag rekommenderar Bt003RS som jag var mycket nöjd med. Körde själv med det på min Superduke och det blev mycket bana med den.
Kul att någon annan i stan köpt en SuperDuke, när jag sålde min i våras :rolleyes: . Skaffade en 690 i stället, men känner på mig det nog blir en SD igen framöver.
Pass på och häng med till sviesta på trafikövningarna.

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Tjena! Jag är lite intresserad av att köpa en Superduke, har ni några för/nackdelar? Har kört R6 och Z750 tidigare men är sugen på att testa annat. Är SD en motard eller räknas det som en touring som Z750? Tack på förhand!

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Tjena! Jag är lite intresserad av att köpa en Superduke, har ni några för/nackdelar? Har kört R6 och Z750 tidigare men är sugen på att testa annat. Är SD en motard eller räknas det som en touring som Z750? Tack på förhand!

Mja inte riktigt motard man sitter lite mer med böjda ben på SD´n.
Streetfighter eller naken hoj kalla det vad du vill skoj är det iallafall :banana

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Jag har gått från sporthojar -> stormotard -> SuperDuke -> Rejshoj (nu)..

Jag skulle varken kalla SDn touring eller definitivt inte motard. Det är inte motard bara för att det är KTM. Den bästa definitionen är nog "kåplös sporthoj med högt styre och lite låga fotpinnar".

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Mja inte riktigt motard man sitter lite mer med böjda ben på SD´n.
Streetfighter eller naken hoj kalla det vad du vill skoj är det iallafall :banana

Ok, för jag är inte ute efter en motard. Vill ha en hoj men ganska mycket krut i, som man kan köra på bana men den ska ändå ha lite komfort. Sadeln ser ju inte så jätteskön ut :p

Jag har gått från sporthojar -> stormotard -> SuperDuke -> Rejshoj (nu)..

Jag skulle varken kalla SDn touring eller definitivt inte motard. Det är inte motard bara för att det är KTM. Den bästa definitionen är nog "kåplös sporthoj med högt styre och lite låga fotpinnar".

Då är det som en z750/1000 el liknande, stark motor med konstig sittställning ;)

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Då är det som en z750/1000 el liknande, stark motor med konstig sittställning ;)

Mkt mer attack i körställningen än på Z750, speed triple och övriga i klassen. MKT bättre chassie och bromsar än övriga och mkt mer själ än övriga (med viss konkurrens från Speed Triple).

Jag har bytt till ren räser nu (katastrof på gatan), och saknar Dukken rejält. SDn är den bästa hoj jag kan tänka mig som allround-klubba. Grymt kul på bana, busig, smidig i stan, funkar att skjutsa/toura med utan problem.

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
Jag rekommenderar Bt003RS som jag var mycket nöjd med. Körde själv med det på min Superduke och det blev mycket bana med den.
Kul att någon annan i stan köpt en SuperDuke, när jag sålde min i våras :rolleyes: . Skaffade en 690 i stället, men känner på mig det nog blir en SD igen framöver.
Pass på och häng med till sviesta på trafikövningarna.

Får kika på 003:eek:rna verkar dock som 016pro är lite värre, får kolla vad man får för 4500:-. Måste plocka ut dom innan året är slut så de blir inget med att vänta på nya 020:eek:rna iaf.

Skulle gärna köra nu på torsdag om jag haft orginalblås på men orkar inte byta + att man riskerar att elda upp dom om man kör Akra-mappning:gnissla. Låter otroligt lite iof med killers i så man kanske kan chansa eller va tror du? Annars får vi ta en tur på allmän väg nån gång:tummenupp

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Får kika på 003:eek:rna verkar dock som 016pro är lite värre, får kolla vad man får för 4500:-. Måste plocka ut dom innan året är slut så de blir inget med att vänta på nya 020:eek:rna iaf.

Skulle gärna köra nu på torsdag om jag haft orginalblås på men orkar inte byta + att man riskerar att elda upp dom om man kör Akra-mappning:gnissla. Låter otroligt lite iof med killers i så man kanske kan chansa eller va tror du? Annars får vi ta en tur på allmän väg nån gång:tummenupp

Ingen idé att försöka köra sviesta utan original. Du kommer aldrig ut på banan. Själv hade jag acra till min, men körde bara med det en dag innan orginalet åkte på igen.
Vad gör det om du bränner katen i orginalen? Besiktingen mäter inte utsläpp ändå?
Tyvärr får jag nog inte ut 690:n mer i år eftersom den står med blåst topp packning igen...:brinnerup Sviesta brukar göra så med den...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC