Superduke-tråden

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tyvärr får jag nog inte ut 690:n mer i år eftersom den står med blåst topp packning igen...:brinnerup Sviesta brukar göra så med den...


Även om det känns som att du lyckas få tag i ett riktigt måndagsexemplar, så är jag grymt glad att jag köpte en 600RR istället 690 som jag ändå pratade om i typ 2 år. Men jag lider med dig.

Har du snackat med grabbarna som kör cupen? De ger ju allt jämt och lite till, och för dem verkar det ju hålla. Nåt måste ju va galet i din hoj som gör att det där händer. Kan ju va nån skitsak att ändra så funkar det perfekt sen??!
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Mkt mer attack i körställningen än på Z750, speed triple och övriga i klassen. MKT bättre chassie och bromsar än övriga och mkt mer själ än övriga (med viss konkurrens från Speed Triple).

Jag har bytt till ren räser nu (katastrof på gatan), och saknar Dukken rejält. SDn är den bästa hoj jag kan tänka mig som allround-klubba. Grymt kul på bana, busig, smidig i stan, funkar att skjutsa/toura med utan problem.

Alla recensioner jag läst om Superduke så står det ett stort MINUS på att ha passagerare och köra touring...
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Alla recensioner jag läst om Superduke så står det ett stort MINUS på att ha passagerare och köra touring...

Jämfört med vad?

För en hoj som är så potent på bana och har så hög busfaktor så är det rena Guldvingen jämfört med konkurrensen.


Vill du ha en touringhoj, köp en sån. Vill du ha en busig banhoj med attityd som det faktiskt går att skjutsa på 20 mil utan att förhållandet avslutas? Köp en SD.
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Ok, för jag är inte ute efter en motard. Vill ha en hoj men ganska mycket krut i, som man kan köra på bana men den ska ändå ha lite komfort. Sadeln ser ju inte så jätteskön ut :p

då låter det ju som Superduken passar bra.
Det är ju inget jätteräser rakt fram men inte toktrött heller.
SDR:n är lite hård ja. fast sålänge man kör hojen å inte bara åker rakt fram ett par mil så är det ingen fara.
Den vanliga inga problem alls har klämt 40 mil på den.
 
Last edited:

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Ingen idé att försöka köra sviesta utan original. Du kommer aldrig ut på banan. Själv hade jag acra till min, men körde bara med det en dag innan orginalet åkte på igen.
Vad gör det om du bränner katen i orginalen? Besiktingen mäter inte utsläpp ändå?
Tyvärr får jag nog inte ut 690:n mer i år eftersom den står med blåst topp packning igen...:brinnerup Sviesta brukar göra så med den...

Vilket skit me topppackningen, tokvarvat?:)

Tråkigt med trafikövningarna tycker jag för oss som inte låter mer än orginal när killerna är i. Körde några bandagar med 450:n på Sviestad med orginalblås som lät betydligt mer än SD:n med killers o de va inga problem:mad:

De blir o boka bandagar till nästa år såfort de är klara, funderar starkt på Gotland eller Kemora 4-dagars:banana
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Även om det känns som att du lyckas få tag i ett riktigt måndagsexemplar, så är jag grymt glad att jag köpte en 600RR istället 690 som jag ändå pratade om i typ 2 år. Men jag lider med dig.

Har du snackat med grabbarna som kör cupen? De ger ju allt jämt och lite till, och för dem verkar det ju hålla. Nåt måste ju va galet i din hoj som gör att det där händer. Kan ju va nån skitsak att ändra så funkar det perfekt sen??!

Jo det var visst en jäkla skithoj. Ska plana av toppen lite och hoppas att det det funkar sedan.
men 690:n är löjligt lätt att köra snabbt med. Jag åkte 1:09 första kvällen jag provade den på torrt. Har för mig att jag körde 1:08 med Duken, men det borde jag nog klara med denna med om jag får slipa lite.
Har verlkigen 10km/t mer i vissa kurvor. Speciellt i Torparn :D .
Tanken med att köpa 690:n var ju licens och lite 690 cup!

Hur går din RÄZER då? Erkänn att du saknar duken, för det gör jag :rolleyes: .
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hur går din RÄZER då? Erkänn att du saknar duken, för det gör jag :rolleyes: .


Jag saknar Dukken som fan. Både på gata och bana faktiskt. På gata för att den är helt galet kul, även om inte tror det skulle bli en ny om jag skulle ha en ren gathoj. Hellre en SMR eller tom SMT i så fall.

Och på bana saknar jag den för att det är roligare att åka ifrån R1or med naken 120-hästarshoj än med en annan sporthoj :D.


Men ändå så är räsern grym. Man får faktiskt ett annat förtroende och jag kapade nog en del redan andra (och sista) gången jag körde i torrt. Sen ligger nog mkt av förbättringen i att inte mkt på den är original om man ska va sån.

Med andra fotpinnar, fjädrar fram, Race WP-dämpare bak, flera uppsättningar hjul, riktiga racedäck, hårdare sadel, en låda drev, en låda motorkåpor, 4 kåpset, clip-on och GPS-laptimer så hade jag lika gärna behållt Dukken om allt kostat detsamma och den varit godkänd för start i R600 :D..
 

Nilegård P.

Gurre
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Superduke -08 & KTM 525 EXC/ Motard
Bänka med Tuneboy

Hej,

Då effektbolaget ligger nere med sin verksamhet så undrar jag om det är någon som vet om det finns någon annan i Stockholmsområdet som kan bänka med Tuneboy.

Tacksam för svar!

// Gurre
 

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Mer luft + styrdämparinställning

Har en SDR 07 med akra inkl db-killer och tillhörande mappning.

Finns ju en del mods som ger mer luft men undrar om det finns någon som ger märkbar förändring av effekt utan att påverka ljudet nämnvärt så att man får problem på bankörningar (känns som man ligger på gränsen redan idag med akra).

Sen undrar jag vilka inställningar ni har på styrdämparen, har skruvat in min ett par snäpp från standard men upplever en del fladder ibland. Är givetvis individuellt men vore bra att ha ngt att utgå ifrån.
 

freddiebeach

Karlsta Pôjk
Gick med
25 May 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Hojlös för stunden
Köpt en begagnad enkelkuts. (KTM orginal)

Säljaren påstår att den inte är lagad, men främre fästena ser amatörmässigt ditsatta ut, grönaktig glasfiber. Är det någon som har en enkelkuts? Ser den verkligen ut så orginal??
Helt ok att den är i använt skick, men lagad!? Tacksam om det är någon som kan svara mig lite snabbt!
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
De där fästena på kutsen ser onekligen hemmaplastade ut, Freddie. Man ser glasfiberväven han använt oxå. Säljaren ljuger tror jag! :tummenner
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Några bilder, inte så bra skärpa men....


Ser definitivt hemplastat ut. Så mkt plast, och så "okänslig" med penseln/spateln att väven "rörts om" och inte har vävmönster längre heller, så högst osannolikt att det är från fabrik även om det skulle varit realistiskt att någon på fabrik handplastade just den delen trots att resten är gjutet.

De där fästena på kutsen ser onekligen hemmaplastade ut, Freddie. Man ser glasfiberväven han använt oxå. Säljaren ljuger tror jag! :tummenner
 
Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top