Superduke-tråden

Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Honda VTR1000 SP-1 2001
Vad gick den modifieringen lös på?

Trattarna (61241040000) kostar 28:-/st på Lelles. Jag petade in ett K&N filter (KT-9907) i stället för BMC och gav 807:- för det.
Tog bort SAS och secondary flies när man ändå var där och rotade. Och eliminerade lambda sonderna. Kit för allt detta finns på eBay för några hundringar.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=251310929556
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=261402240450
Riktigt nöjd med resultatet. Behöll Acra mappen som redan var inlagd och den verkar fungera bra.

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Peta in en mapp från TuneECU så är det klart.
Kabel på Ebay, mapp är gratis och PC har du säkert redan.
DÅ blir du nöjd ;)

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07
De enda trattarna jag känner till är fåntrattar.
Vad gör de där trattarna för nån skillnad?:confused:

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Provkörde 1290'n idag... Mkt fin hoj, lättkörd och lugn men vrider man på rullen så går den som ett as. Dock väckte den inget habegär hos mig... Ej heller ducati 899 panigale. Däremot rc8an... Den vill jag ha.

Nu är det bara börja spara :)

Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Honda VTR1000 SP-1 2001
De enda trattarna jag känner till är fåntrattar.
Vad gör de där trattarna för nån skillnad?:confused:

Korta trattar flyttar effekten lite uppåt i varv (betyder då också lite högre toppeffekt), så det är väl en smaksak om man vill ha effekten på lägre varv (det folk brukar kalla "vrid" av någon anledning) eller om man vill att den ska yla på lite högre varv.
Men eftersom KTM:s 990 ändå inte har speciellt bra drag på låga varv (sorry grabbar, men prova en Highland 950 får ni se vad jag menar) kan man lika gärna spetsa till det lite på toppen i stället.

Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Honda VTR1000 SP-1 2001
Provkörde 1290'n idag... Mkt fin hoj, lättkörd och lugn men vrider man på rullen så går den som ett as. Dock väckte den inget habegär hos mig... Ej heller ducati 899 panigale. Däremot rc8an... Den vill jag ha.

Nu är det bara börja spara :)

Jag har också kikat lite på RC8. Dom är oförskämt billiga att köpa just nu och av någon anledning är dom betydligt billigare än t.ex. CBR1000RR att försäkra här i Stockholm.

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
Jag har också kikat lite på RC8. Dom är oförskämt billiga att köpa just nu och av någon anledning är dom betydligt billigare än t.ex. CBR1000RR att försäkra här i Stockholm.

Ja dom är verkligen ute för rätt kurs! Men det är svårt att sälja nu, så priserna justeras väl därefter. Vart har du kollat försäkring?

mickloh

Medlem
Gick med
5 Feb 2010
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Nya kortare broms- och kopplingshandtag monterade. :tummenupp Mycket nöjd med resultatet, långhandtagen passade inte mig riktigt.

Nya_Handtag.jpg

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Vad ska du ha istället för duken då? Intresse finns, om du vill byta mot min 05'a

Enda anledningen till att jag ska sälja är att hojstallet ska utökas med en hoj till frun.

Förmodligen så landar jag på en karaktärslös Z750 och hon på en SV650/ER6 :)
Men vem vet, kan hitta på bli kvar också :yoparty

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07
Enda anledningen till att jag ska sälja är att hojstallet ska utökas med en hoj till frun.

Förmodligen så landar jag på en karaktärslös Z750 och hon på en SV650/ER6 :)
Men vem vet, kan hitta på bli kvar också :yoparty

Fan vad trist. Jag skulle aldrig kunna ge upp mitt "as" som jag kallar honom.
Grabben kommer på första plats i mitt hjärta alla gånger men Duken och sambon slåss om andra platsen.
Duken leder med 5-4 :fakta

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Fan vad trist. Jag skulle aldrig kunna ge upp mitt "as" som jag kallar honom.
Grabben kommer på första plats i mitt hjärta alla gånger men Duken och sambon slåss om andra platsen.
Duken leder med 5-4 :fakta

Tudelade känslor faktiskt. På ett sätt så vet jag ju att nästa sommar kommer innebära en hel del krypkörning osv i och med att hon kommer övningsköra och öva för att ta kortet.. Kan lätt komma på ett antal hojar som lämpar sig bättre för det än hertigen :)

Å andra sidan så är det ju den perfekta livskamraten (i hojväg), för dra åt hela fan vad roligt vi haft det denna sommar! :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...