GothTownDuke
Medlem
Blir en Super Duke för min del, ser för jävla brutal ut asså
Tjena grabbar! Jag har hittat en Superduke 990 från 2006 i mina hemtrakter som inte verkar allt för tokigt prisatt.
Lagt en order på en ny Super Duke nu med Akra systemet, kuts, ergo säte, bromsskydd, tech pack (quickshifter, msr, track pack). Blir nog tank pads med men tvekar på värmehandtag, inte kännt att det vart något jag måste ha.
Sjukt att akra-mappen stänger av baklampa och blinkers.. vet inte riktigt hur jag löser den biten då hojen ska gå främst på gatan.
Kan ju köra enbart PCV men då kommer motorlampan lysa hela tiden precis som på 2017 modellerna om man inte har akramappen.
Eller om jag kör openflash istället. Möjligtvis att man kan släcka lampan den vägen?
Eller att det dyker upp nåt sätt som lurar akramappen att blinkers och baklampa inte är ikopplat. Hojen startar tydligen inte ens om den känner av blinkers och baklampa.
Tack, inte betalat än dock men tingat hojen som kommer i Januari och köper den i mars ungefär.Grattis, kul!
Är du allvarlig att blinkers och lampan bak skulle sluta fungera, har väldigt svårt att tro det nämligen. Det är inte så att du bara hört fel ? Kul hoj, dock har jag själv börjat fundera att lämna det orangea och gå till rött istället.
Tack, inte betalat än dock men tingat hojen som kommer i Januari och köper den i mars ungefär.
Yes helt seriös, har sett KTMs excelfil som säljaren får och mappen stänger av baklampa och blinkers.
Tydligen så fick KTM/Akra lova myndigheter att man inte kunde använda systemet på gatan.
Ingen aning men mappen stänger av vissa lampor iallafall så jag får hitta på nån annan lösning än att använda akra-mappen.
Absurt, men är man förvånad när myndigheten lägger sig i?
Har nte en auktoriserad åf verktyg för att komma in tillräckligt långt i mjukvaran för att "åtgärda" detta sas? Borde väl vara en programmeringsfråga eller är det låst även för auktoriserade åf?
Ja fast lampfunktionen styrs rimligen via ECUn. Det finns ju ingen egen Akra-styrbox.
Uppdatera gärna hur det går, tycker det skulle vara intressant då jag inte stött på det här tidigare.
Tack på förhand.
Samma här
Yes uppdaterar med info om allt ang nya SDR så fort jag får info
Kan även nämna att röret ger 6 hästar extra och droppar 6kg på vikten så ca 186hk på 183kg torr med Akrasystemet plus flash.
Inte streetfighter V4-nivå men inget har toppat dukens vridnoment än iaf i nakenklassen
Samma här
Yes uppdaterar med info om allt ang nya SDR så fort jag får info
Kan även nämna att röret ger 6 hästar extra och droppar 6kg på vikten så ca 186hk på 183kg torr med Akrasystemet plus flash.
Inte streetfighter V4-nivå men inget har toppat dukens vridnoment än iaf i nakenklassen
Vilket Akrapovic system är det du avser? Dåligt med info angående detta...
Det sytemet som finns på bilden du postade är de det officiella helsystemet?
På KTM:s hemsida finns endast slip-on för 14 tusen kronor att välja på vilket inte känns speciellt lockande för att i stort sett bara få en annan ljudbild...
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|