Ah nu hittade jag det!
Stort grattis till grymt val av hoj! Du kommer va mer än nöjd!
Precis införskaffat en SD 990 -06. Att den ska gå ryckigt osv har man ju läst mycket om (inget jag upplever som något bekymmer dock). Däremot hur motorn låter när man belastar på lägre varvtal (<3000rpm) funderar jag lite på. Det slamrar och låter inte alls trevligt. När man sedan kommer över 3000rpm (cirka) försvinner detta och motorn låter finfint. Är detta ett vanligt fenomen som ni andra också upplever?
Sedan går jag i tankarna att göra ventilkontrollen på egen hand. Har gjort detta på bland annat LC4 tidigare, är det svinjobbigt att genomföra på LC8an?
Att segdra låter väl sällan bra på någon hoj. Jag håller mig nog aldrig under 4000 varv mer än vid start/stopp på 1ans växel.
Allt är svinjobbigt att skruva på en SD. Haha! Förutom bromsbyte! Smidigt som fan!
Jag har en plats ledig i garaget och har sneglat lite smått på 1290R. Jag vet att försäkring är individuellt men hittills har jag inte lyckats få prisuppgift över nätet på ett enda regnummer jag försökt slå upp. Är det SÅ illa...? Ska man behöva sätta sig och ringa som en grottmänniska? Vad ger ni som bor på landet och är 30+ för helförsäkring?
1290R 2019 Helförsäkring året om hos IF 1278 kr i månaden 33 år västerås. Reg nr LJN83A
Tackar, usch...
1290r 2014 4700/år helförs bilsport/mc (bilsport/mc ville ha 14200/år för min 2020)
1290r 2020 8000/år helförs if
40år/skåne
Så kolla upp premien för aktuell årsmodell, där ligger många 2014-2015 ute nu till bra pris och med en massa extra godis.
Det enda R:et ger dig är en styrdämpare (som jag aldrig saknade på min 07). Nu har jag en -13 R, lite mer effekt men det märks inte av, min förra var omdrevad lite, ska dreva om denna med nu men inte lika mkt. Så hittar du två att välja mellan, låt inte R:et vara avgörandeHej!
Jag tänkte kolla om någon här är sugen att avyttra sin 990 -07 och uppåt, helst en R men vanliga Duken är med av intresse.
Pm vad ni har om ni går i säljtankar.
Jag suger visserligen på bakhjulsåka, men ska du ha upp den på tvåan måste du koppla, möjligen kan avslag-påslag på gasen funka (har inte testat). Justering av fjädring kan också hjälpa. Men det ska absolut inte vara några problem att koppla upp den på tvåan, det lyckas tom jag med Trean blir för svårt för mig som inte kan det här med bakhjula. Har originaldrevning.Tjena, har en fråga till er som åker på bakhjulet. Jag kan inte gasa upp min 990 på bakhjulet på 2an, med koppling kommer det upp lite men inte mycket alls. På 1an är det inget problem, men med 2an växeln får jag inte upp den, hur mycket jag än gasar...
Min fråga är, kan den vara strypt på något sätt? Hur undersöker jag detta? Väldigt tacksam för svar.
Mvh
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |