Superkass service på Mcdäckonline

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Jag har just nu megastrul med mcdäckonline :mad: . Beställde ett däck för snart 3 veckor sen, betalat och klart. När jag inte hör nått av dem så mailar jag och frågar vad som hänt. får då till svar (efter 2 dagar), att de behöver ordernummret för att kunna göra nånting (vilket jag skrev i mailet att jag inte fått). Mailar igen (i torsdags), att jag som sagt inte fått något ordernr av dem, men att jag betalt däcket och gärna vill ha ett däck eller pengarna tillbaka. De har fortfarande inte svarat. Jag har ringt dit ca 30 ggr, alltid upptaget, utom en gång, men då svarade ingen trots 5 min väntan. Har även faxat till dem, men de vägrar höra av sig. Jag börjar starkt betvivla att jag nånsin får tillbaka dom pengarna, och i vilket fall måste jag beställa däck nån annanstans nu, för jag behöver däck nu :mad:

Även om det här löser sig, så kommer jag ALDRIG att handla av dem igen, och kan inte precis rekommenderar nån annan att göra det heller.

/Pajje

Majoren

Torpedmatros
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
VFR800A 2005
Det strulade lite för mig med, men det löste sig efter ett tag. Det som var dåligt var att dom inte informerade mig om vad som skedde. Det kom ett däck till slut. Det var förmodligen någon på fraktbolaget som behövde ett framdäck.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ajfan, jag som precis var på gång att beställa därifrån..... vilket skit.

Nån som handlat av stenogrus.com (gamla vurpan.com) och som vet om det funkar bra med dom?

Tänkte köpa Michelin Pilot Power isf, 2070:- för ett bakdäck och 1380:- för ett framdäck. Frakt 120:-

Last edited:

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
Sålda :(
Vart köper man sina däck? jag har precis börjat leta efter ett bakdäck.

En dum fråga! Om jag köper nytt bakdäck av en annan sort än framdäcket som sitter på, kommer det att påverka köregenskaperna något märkbart?

Coola Ola

Guest
Köp från mynetmoto.com istället. Ligger visserligen i tyskland så man måste förskottsbetala men har inte hört om någon som haft problem med dem. Jag pröjsade 1963 SEK för fram och bakdäck inkl frakt. (Pirelli Dragon MTR01/02 120/60 och 150/60) Tog c:a tio dar från beställning tills jag hade däcken.

DennisLundström skrev:
En dum fråga! Om jag köper nytt bakdäck av en annan sort än framdäcket som sitter på, kommer det att påverka köregenskaperna något märkbart?

Så länge du inte sätter ett racedäck fram och ett touringdäck bak (dvs, fram och bakdäck bör ha ungefär samma grepp) så är det oftast ok. I vissa fall kan profilen skilja sig mellan olika fabrikat. T.ex. är Metzeler Sportec M1 bredare än Pirelli Dragon vilket gör att profilen på metzelerdäcket blir toppigare på en given fälgbredd. Det har inte jättestor betydelse men om profilen är olika fram o bak kan nedläggningsmöjlighet på det ena däcket "ta slut" före det andra vilket i fel situation kan leda till en vurpa.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Jag beställde två däck från http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm?lang=se&country=s har ej fått dem än (har väntat en månad). De svarar ej på e-mail. En tysk vän har försökt ringt dem men det var upptaget när han försökte. Har beställt från mcdäckonline nu ser ut som de har skickat däcket ivarjefall, ska komma fram den 26 om det stämer med deras beräkningar. Får fan hoppas alla 3 däck kommer fram tillslut annars :mad:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Orkade inte vänta längre så jag beställde däcken från stenogrus.com nyss. Dom som sitter på hojen nu är ju helt slut...

Mr F

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Firestorm
Jag har också handlat från mynetmoto.com och det fungerade bra, däcken kom efter ca 10 dagar.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Mcdäckonline är ju också tyskt, ingår i Delticom.
Verkar som om det är en chansning att beställa från de här billigare bolagen, oavsett vilket man väljer...

/Pajje

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
MackeNo1 skrev:
Orkade inte vänta längre så jag beställde däcken från stenogrus.com nyss. Dom som sitter på hojen nu är ju helt slut...

De är bra att ha å göra med, du kan känna dig lugn.

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
jag hittade billiga däck på mynetmoto, men man vill ju gärna vara säker på att de dyker upp.

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
Är det någon som har någon kommentar på detta däck? Continental / 160/60 ZR 17 TL 69W CONTIFORCE (Jag skall bara ha det till landsvägsbruk)

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Kollat tillgång??

Psychobiker skrev:
Mcdäckonline är ju också tyskt, ingår i Delticom.
Verkar som om det är en chansning att beställa från de här billigare bolagen, oavsett vilket man väljer...
/Pajje
När ni beställer från dackonline eller reifenversand kollar ni då om det beställda däcket finns i lager? Om inte kan det ju ta tid..
Båda anger ju lagerläget på resp typer på webben..

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
www.reifenversand.com

Jag köpte fram och bakdäck där, Michelin Pilot Power. Ca 2550:- inkl frakt. Det tog 1 vecka från bestänllningsdagen tills jag fick däcken. Byte och balansering gjorde

Svenska Motorcykelaktiebolaget
Ulvsundav. 187 E, 168 67 BROMMA 08-28 79 39
Fax 08-564 862 62

Dom tar 150:- per däck :tummenupp

JB

MC Doktorn

Guest
Psychobiker skrev:
Jag har just nu megastrul med mcdäckonline :mad: . Beställde ett däck för snart 3 veckor sen, betalat och klart.
Även om det här löser sig, så kommer jag ALDRIG att handla av dem igen, och kan inte precis rekommenderar nån annan att göra det heller.

/Pajje

Tråkig sits men jag har bara bra erfarenheter av mcdäckonline.
Fick orderNr på Mail och dag när dom skulle komma har beställt däck både till bil och MC och haft dom inom en vecka.

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Ja vad säger man.... Jag fick 4st vänster däck till bilen från dackonline.se jag! Inte ville dom veta av mej heller sen. Så att få rättelse kunde man ju glömma...

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Bestälde hem från Svenska gummicentralen här i uppsala
--> http://www.uppsala.com/org/org_pres.php3?nr=5031
Fick samma nästan samma pris som på nätet 100:- dyrare
men då har man lokal service och påläggning förhoppningsvis gratis!
+ Smc Rabbatt som sänker kostnaden antagligen till likvärdigt som i-net priset!

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...