Superkass service på Mcdäckonline

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Kahobe skrev:
När ni beställer från dackonline eller reifenversand kollar ni då om det beställda däcket finns i lager? Om inte kan det ju ta tid..
Båda anger ju lagerläget på resp typer på webben..

Problemet är ju att de inte verkar ha fått min order, och går inte att få tag på. Ringde precis, var först upptaget, provade igen 20 sek senare, då var det ingen som svarade :confused:

Kan den där gummicentralen skicka däck tro?

/Pajje

Last edited:

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
DennisLundström skrev:
Är det någon som har någon kommentar på detta däck? Continental / 160/60 ZR 17 TL 69W CONTIFORCE (Jag skall bara ha det till landsvägsbruk)

Bike hade ett test för ett tag sedan där just det däcket ingick.
Har jag inte helt fel för mig fick det bra betyg på allt.
Visseligen var det inte bäst, men det var bra på allt.

Ska kolla hemma om jag hittar tidningen.

Återkommer......

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Nu fick jag faktiskt ett svar, men vet ni vad de bängskallarna skriver? :mad:

"Fortfarande inte fått nått RD"

Hur djävla dum får man bli egentligen,jag har ju klart och tydligt talat om för dom att det inte finns nått RD, då de inte har gett mig nått...Blir riktigt lack på det här, och nu tar det väl en vecka tills jag får svar nästa gång...suck

/Pajje

Last edited:

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Mcdackonline funka hur bra som helst...

Iofs ringde jag in min beställning... :tomten

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Ni som beställer däck via postorder (eller vad det nu är), lägger ni på däcken själva eller lämnar ni bort det? Jag har alltid köpt däck på firman (TH Pettersson i Gbg), som sen lägger på dom åt mig. Vad tar dom ungefär, för att lägga på däck som man kommer med själv så att säga? Dum fråga kanske, men jag har ingen aning faktiskt. :rolleyes:

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
Lam-Kaka skrev:
Jag beställde två däck från http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm?lang=se&country=s har ej fått dem än (har väntat en månad). De svarar ej på e-mail. En tysk vän har försökt ringt dem men det var upptaget när han försökte. Har beställt från mcdäckonline nu ser ut som de har skickat däcket ivarjefall, ska komma fram den 26 om det stämer med deras beräkningar. Får fan hoppas alla 3 däck kommer fram tillslut annars :mad:

DennisLundström skrev:
jag hittade billiga däck på mynetmoto, men man vill ju gärna vara säker på att de dyker upp.

Har beställt från mynetmoto.com ett par gånger och det har aldrig varit några problem.
Beställde 3 däck i torsdags i förra veckan och igår, tisdag, låg de på posten så idag är de hemma i garaget... :)
Under en vecka alltså... Hade en liten mailkonversation med dem i torsdags också så svarar på mail gör de...

Coola Ola

Guest
PacMan skrev:
Ni som beställer däck via postorder (eller vad det nu är), lägger ni på däcken själva eller lämnar ni bort det? Jag har alltid köpt däck på firman (TH Pettersson i Gbg), som sen lägger på dom åt mig. Vad tar dom ungefär, för att lägga på däck som man kommer med själv så att säga? Dum fråga kanske, men jag har ingen aning faktiskt. :rolleyes:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=75108
klockren service!

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
någon frågade om Conti Roadattack.. finfina däck tycker jag. har dock bara kört en resa på mitt. men jag är nöjd.

bor man i örebro så åk till askersund och MC-Billy klockren service. han tog en 100lapp mer än online butikerna men levererade det monterat och ballanserat.
:tummenupp

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DaLorD skrev:
Mcdackonline funka hur bra som helst...

Iofs ringde jag in min beställning... :tomten

Hur fick du tag på dom, jag är nu uppe 40+ försök. Är nästan alltid upptaget, dom få gånger det inte är upptaget, så får man bara höra att de snart skall svara, så väntar man 50-60 signaler, inget svar. Nu sist så provade jag att direkt efter att lagt på ringa upp igen, då var det upptaget, hur fan går det ihop :confused:

Det är säkert bra om inget strular, men i min sits verkar det som om dom helt fräckt kommer att behålla mina pengar :mad:

Kan man polisanmäla sån't?

/Pajje

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Värkar ordna sig åt mig nu det var tydligen frakt bolaget som hade strulat åt mig(Fick reda på vilket frakt bolag de troligen skulle komma med idag, så jag ringde dem). Så däcken borde komma när som helst nu.

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Psychobiker skrev:
Hur fick du tag på dom, jag är nu uppe 40+ försök. Är nästan alltid upptaget, dom få gånger det inte är upptaget, så får man bara höra att de snart skall svara, så väntar man 50-60 signaler, inget svar. Nu sist så provade jag att direkt efter att lagt på ringa upp igen, då var det upptaget, hur fan går det ihop :confused:

Det är säkert bra om inget strular, men i min sits verkar det som om dom helt fräckt kommer att behålla mina pengar :mad:

Kan man polisanmäla sån't?

/Pajje

När jag ringde svarade de efter kanske nån minut eller så...

KRILLE

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Retta -03
Jag tänkte chansa o beställa från mcdäckonline.....liten fråga bara:Vad står bokstaven för som i detta fallet Pilot Sport "L" ...eller C och M.Det är ju inte hastigheten.Samma däck för övrigt.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
KRILLE skrev:
Jag tänkte chansa o beställa från mcdäckonline.....liten fråga bara:Vad står bokstaven för som i detta fallet Pilot Sport "L" ...eller C och M.Det är ju inte hastigheten.Samma däck för övrigt.
Varje bokstav hör ihop med en hojmodell som standarddäck till den modellen. Kolla i din instruktionsbok om du hittar någon, annars ska du köpa utan extra bokstav.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Coola Ola skrev:
Så länge du inte sätter ett racedäck fram och ett touringdäck bak (dvs, fram och bakdäck bör ha ungefär samma grepp) så är det oftast ok.

Håller inte med. Klistrigaste däcket ska sitta fram. Har tillfälligt kört med rennsport fram och nån touringvariant bak och det funka bra. När bakdäcket tappade fäste kunde man lita på framdäcket.

KRILLE

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Retta -03
-PLM- skrev:
Håller inte med. Klistrigaste däcket ska sitta fram. Har tillfälligt kört med rennsport fram och nån touringvariant bak och det funka bra. När bakdäcket tappade fäste kunde man lita på framdäcket.

Håller med :tummenupp
körde med ett supercorsa bak o ett avon fram....
tills i tisdags då framhjulet släppte vid bankörning :rolleyes:

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
Saxat ifrån Bike nr 8 - 2004.

Testhoj: Gsxr 750 - 03a
------------------------------Torrt--Vått
"Avon Azaro AV 49/50 SP"-------7-----7
"Bridgestone BT 014"------------6-----6
"Continental Contiforce Max"-----5-----3
"Dunlop Sportmax D 208"--------4-----4
"Metzler Sportec M-1"-----------1-----2
"Michelin Pilot Power"------------3-----1
"Pirelli Diablo"-------------------2-----5

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Är det där placering eller poäng? Har svårt att tro att Diablo kom sist med tanke på att PB (som är tusen gånger trovärdigare än Bike) placerade det som etta.

gurra snurra

Lagen är lika för alla !!!
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
URAL och en BMW1150
Ninjaboy skrev:
Är det där placering eller poäng? Har svårt att tro att Diablo kom sist med tanke på att PB (som är tusen gånger trovärdigare än Bike) placerade det som etta.

Placering :7peta

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...