En fundering. Om man tappar en skruv på golvet, visst borde sannolikheten för vilken riktning den far iväg åt, vara jämt fördelad 360 grader runt?
Hur kommer det sig då att den ALLTID far in under bänken och oftast rullar in bakom ett ben?
Det där stämmer inte, det är bara som det känns.Hur kommer det sig då att den ALLTID far in under bänken och oftast rullar in bakom ett ben?
Är det nån som vet vem som sa:
Murphy was an optimist.
Jag spände fast toppen med kopparpackning, Loctite 3020 och lite högre moment (std 45Nm, nu 60Nm). Jag tryckprovade med 1,5bar på vattnet och det läckte ingenstans! Nästa steg blir provstart!
Ja, det är kanske tvunget. Kass att behöva riva av ventilkåpan... Det är inte "bara" på den här manicken. Funkar det inte, så har tomten varit här:
View attachment 423630
HEEEYYY du det var en rejäl hög topp packningar det kan verka som att du inte riktigt litar på att Vätten i motorn har flyttat ut
Får man fråga vad priset per styck blev?
Sedan har jag ju lyssnat på dina domedags beskrivningar om min motor så blocken blir uppsvetsade så godset finns runt cyl foten,, blir även ARP bultar raktigenom cyl o topp precis som på yamaha raptor700 o MT03 motorn
mvh
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |