Du slår på stort, ser jag! Efter vad jag minns kan man inte sätta i större insugsventiler än 40 och då räcker förmodligen 33 i avgas. Med stora avgasventiler (35) följer grova primärrör och det funkar bra runt max effekt, men ger pga lägre gashastighet en något svagare puls som kan påverka midrange negativt.Du har fan inget flyt just nu. Men efter regn kommer sol påstår dom som vet..
Hoppas nästa rejs funkar mer än perfekt
Skälv har jag fått cylindern till 600 med je fodret monterat o borrat.. Satan vilket spel mellan kolv o foder på en skelett kolv blev 105,5 i borr.
Toppen får 40-35mm kibblewhite ventiler av räser modell o titan retainers tja hela skiten är utbytt för en chantil summa av 5500:- för 4 ventiler med rubbet runt..
Sedan är toppen hos Erland på topplocks verkstan för iordningställande av gas vägar för riviga startet o det kostsr ytterligare såpas att toppen med allting UTAN kan kryper över 10,000:- burr man e dum på riktigt
Ett block blir uppsvetsat så cyl foten håller i blocket, fodret går att borra till 108mm utan problem så det lär hålla.
Funderar starkt på raptor 700,ns insprutning då slag o vev o sväng hjul passar i 600,n. Det blir inte dyrare än nya 39mm mikuni flatslide ca 7000:- oavsett vad jag väljer.
Kör du med original cylinder? Foten på mina rök jämt av efter 50 mil med 98,5mm borr. Vi får hoppas det var kompet och varvet som dödade dem... ?