Helt avgjort! Du är så klok! Jag gör det nu! Eller kan man trimma högtryckstvätten och spänna fast den på koordinatbordet?
Ja, tydligen!
https://www.youtube.com/watch?v=Lg__B6Ca3jc
Helt avgjort! Du är så klok! Jag gör det nu! Eller kan man trimma högtryckstvätten och spänna fast den på koordinatbordet?
Ja, tydligen!
Haha! Ditt komihåg är faktiskt mer imponerande än det här hembygget!
Porr!det krävs lite filande för att få de nya balansaxelhusen på plats...
I princip har jag 0,5mm gods att ta av i delningsplanen, lager- och packboxlägen. Vevhushalvorna är urfrästa efter balansaxelhusen, så den precisionen blir helt ok. Denna gång har jag denna marginal i delningsplanet också, så det ska bli lättare att få motorn tät! Det slår sig dock lite i svetsningen, så det går inte utan "vingelmån". Jag spänner ihop vevhushalvorna med 1,0mm plåt emellan och balansaxelhusen dikt mot varandra, så ska det nog bli bra efter svetsning och bearbetning!Hur mycket vingelmån har du? Är lagersätena "bara" grovt anpassade så du har nån 10-del för finjustering?
Vackert är det iallafall
I princip har jag 0,5mm gods att ta av i delningsplanen, lager- och packboxlägen. Vevhushalvorna är urfrästa efter balansaxelhusen, så den precisionen blir helt ok. Denna gång har jag denna marginal i delningsplanet också, så det ska bli lättare att få motorn tät! Det slår sig dock lite i svetsningen, så det går inte utan "vingelmån". Jag spänner ihop vevhushalvorna med 1,0mm plåt emellan och balansaxelhusen dikt mot varandra, så ska det nog bli bra efter svetsning och bearbetning!
Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Det krävs lite filande för att få de nya balansaxelhusen på plats.
Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Tack!De är störande bra gjort man får ju mindervärdeskomplex
Men jag har ett tips som jag skulle ha gjort ivf på balansaxeln. Jag skulle ha slipat/fasat av balansaxelns typ 70 grader i framkant balansvikt på den sidan som först går in i vevpartiets skinkor vid rotation. Fördelen med det är att om balansvikten av någ anledning börjar krypa närmare skinkorna axiellt så krockar dn inte så våldsamt om du förstår. Man skulle då få ett varning klapper innan de tar tvärstopp.Jag tror inte den lilla fasningen skulle påverka vikten så motorn börjar vibrera.
Eller fasa träffytan på vevaxelns skinkor alt fasa både vevaxel och balansvikt ja du fattar,,,,,
Tack! Jag vet inte om det är optimalt, men jag körde 100 graderC i ett dygn. Det gör iaf svetsmaterialet hårt och det kletar inte vid bearbetning.Tjusigt, hur varmt och hur länge behöver det i ugnen?
Aluminium ska inte igenom några strukturella transiteringsfaser (som vid värmebehandling av stål), så "normala" temperaturförändringar duger gott.Tack för svar, är det förvärmning och kallna sakta som gäller oxå?
Som många är jag riktigt impad av projektet, både öppenheten och hantverket.
Aluminium ska inte igenom några strukturella transiteringsfaser (som vid värmebehandling av stål), så "normala" temperaturförändringar duger gott.
Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |