Gottschalk
#45 2013 ??
Nu frågar jag er rutinerade supermonoförare:
Hur fort går det egentligen i er klass? Lite varvtider på pallplatser och medelmåttan skulle vara intressant.
Vill inte bo i garaget med en hempuladamatörbyggdsöndertrimmadhoj(eller en fin proffsig racer), har helt enkelt inte tid så jag undrar om man kan köpa typ en KTM690 och köra den i princip orginal. Är det någon ide att köra orginal i er klass?
Om det funkar att hänga med i mittfältet med en standardhoj så känns det som det är enklast och bekvämast att köpa en KTM690 och låta bli trimmandet, men min stora fråga är då: Vilken 690 bör man ha, KTM har ju en jädra massa varianter......enduro,SMC,Duke etc
Ska tilläggas att jag är en glad amatör
Inte för att jag är någon rutinerad mono förare men följande har jag snappat upp efter en säsong iallafall.
Stefan (megagossen) har hållt sig på pallen i nästan alla tävlingar utom mo i rana denna säsongen med en i stort sett original SM, sista rejset på gåsen så hade han till och med original avgassystem på. Vi är några stycken ktm 690 som slåss om placeringar högt och lågt i klassen och det verkar inte vara cykeln det handlar om.
SM och Duke har högre vikt men bättre luftburk jämfört med smc.
SMC har lite bättre markfrigång.
SMC är billigare att klota, ett kåpset kostar ca 1500:-, så länge man inte skrotar tanken som är jättedyr. SMC har inte slanglösa hjul.
Du klarar dig på 3 uppsättningar däck på en säsong med träningar o allt.
Supermoto har säkert mer input, fyll gärna på !
Riktigt rolig rejsing för kaffepengar !