4.5mm längre slag ger äkta 690kubik och 70 (pappers-)hästar
Visst får väl vi i 690-cupen använda originaldelar
Men shit vad smidigt med en strokervev direkt från KTM. Dags att kombinera den med 105mm borr.....
Duke R ska även få längre serviceintervaller. Något som tyder på att de definitivt inte räknar med sämre hållbarhet tack vare större slag iaf
ojoj, 105 x 84.5 = 731cc.
Borrar du cylindern själv och byter till nån specialkolv eller finns det nåt kit att köpa färdigt?
105mm cylindrar finns på KTM Rally fabrikarna och med lite kontakter så går dessa att köpa. Annars finns där 105mm kolvar från bla wössner och sen borrar man originalcylindern
Varför inte börja köra???
Bra att veta till bygget
Ska se när veven får ett artikelnummer.
Någon mer som vill bygga så finns det grejor till salu här http://www.ianesbay.com/showad.php?id=382
Stefan
Problematiken stavas student de närmsta 2 åren framöver. Pappa skyfflar fram pengar till befintlig racing i lite för stor utsträckning för att jag skall kunna be om att få bygga en supermonoracer också...
BTW: Såg att JBS sade sig vara klara med sina nya förstärkta vevhus. Är där någon som skall handla och bygga herrejösses-Husaberg?
VVS?
VVF?
Ursus är faktiskt italienska för björn(djuret alltså)!
Ajdå, jag hade hoppats på en tur till Morani inom en vecka eller två. Jaja, bara det blir innan årets slut, så.
/Urs
Igår fick jag ett samtal från svetsarn, han har inte börjat än ny tid är förhoppningsvis innan nyår!
Fick rapport idag, ska beställa lite motordelar till bygget så att det finns när hojen börjar bli klar. Nu ska det bli lite mer borr och slag till räsern, verkar som att det ska bli mums!
Igår vart det klart med ett nytt år för KTM 690 Supermono Cup! Så jag ska köra ytterligare 1 säsong på min 690
Kul Ursus (polskt traktormärke) att du hittat hit! VVS gick inte alltså? Själv håller jag på VVF men kommer väl snart tvingas in i det...
Du får nog fråga Stefan om det när han börjar bygga motornEn fråga till er med KTM motorer,
Om man gör som Stefan och ökar motorvolymen till dryga 700cc, annan kam, portad topp osv, kan man fortfarande använda originalsprutet då? Eller är den för begränsad i justering?
Har ni något annat insprutnings system att rekommendera?
Ökenhojarna (dakar) har ju förgasare men det är nog troligare pga enkelheten vid service än bäst ur effektsynpunkt.
Målet är 90 hk innan man dör
Du får nog fråga Stefan om det när han börjar bygga motorn
Min högst ovetenskapliga gissning är att det går bra med original. Bättre om man kan porta upp storleken lite. Bäst om man skaffar större spjällhus och kan lägga tid/pengar på att bänka/mappa ordentligt. Hur mycket man behöver "bättre" eller "bäst" har jag dock ingen aning om.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |