Akta er!
Nu har jag borrat hål i trotteln, så nu kommer bromsbänken att fatta eld!
Nja, alltså enligt Lectron ska det lindra problemen med att trotteln sugs fast och lossnar med ett ryck vid små pådrag. Det har varit j*kligt irriterande att krampaktigt försöka rulla på försiktigt in i svängen utan att något hänt och sen lagom mitt i apex kommer "allt" på en gång! I blötan är det riktigt spännande... Vi får väl se om det gör någon nytta. Hålen mynnar emellan "glidlisterna" i förgasarhuset för trotteln, så de bypassar inte trotteln med tomgång på 4000rpm som följd, hoppas jag. Min mindre trimmade motor har inte samma starka undertryck i insuget, så den har varit supersnäll att köra med. Förhoppningsvis kan man slappna av och njuta av körningen på ett annat sätt, titta på naturen och fundera på vad man ska ha till lunch (helt naturligt tema för en Skåning).
Nu har jag borrat hål i trotteln, så nu kommer bromsbänken att fatta eld!
Nja, alltså enligt Lectron ska det lindra problemen med att trotteln sugs fast och lossnar med ett ryck vid små pådrag. Det har varit j*kligt irriterande att krampaktigt försöka rulla på försiktigt in i svängen utan att något hänt och sen lagom mitt i apex kommer "allt" på en gång! I blötan är det riktigt spännande... Vi får väl se om det gör någon nytta. Hålen mynnar emellan "glidlisterna" i förgasarhuset för trotteln, så de bypassar inte trotteln med tomgång på 4000rpm som följd, hoppas jag. Min mindre trimmade motor har inte samma starka undertryck i insuget, så den har varit supersnäll att köra med. Förhoppningsvis kan man slappna av och njuta av körningen på ett annat sätt, titta på naturen och fundera på vad man ska ha till lunch (helt naturligt tema för en Skåning).